Miten ihmisillä on varaa silmälaseihin?
Varsinkin, jos tarvitsee hiontoja, monitehot tms niin maksavat helposti 700-1000€, varsinkin monitehot.
Järkkyä😱
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zenni.
Tyylikkäät ja istuvat moniteholasit voimakkuuksilla n. -8 kaukonäkö ja +2 lähi- , ohuimmat mahdolliset linssit. Hinta kaikkineen, siis toimituksineenkin alle 180 €.
Onko siellä kehysten mitat millimetreinä?
On. Riittävät tiedot, että omalla kokemuksella löytyi parhaat lasini ikinä.
Kuules odota vaan kun tarviit monitehot niin tiedät mitä lasit maksaa. Ai niin paitsi ei kai ne välttämättömät ole. Ja muista, hyvä olisi aina käydä silmälääkärillä kun lasit tai piilarit ostaa.Jos vaikka olis jotain häikkää silmissä. Toki miinukset voi optiikka katsoa. Ja ei noita sitten julkisella katsotaan. Ei ole sairaudesta kyse.
Sain noin 60 eurolla silmälasit netistä ulkomailta. On hajataittoa ja todella huono näkö. Harmi etten kuollaksenikaan muista kyseisen sivuston nimeä. Ovat palvelleet hyvin jo vuosia nämä lasit.
Vierailija kirjoitti:
Huono näkö on varmaan ainoa vamma johon ei saa mitään tukea vaikka olisikin varaa maksaa itse omat lasit. Moni myös joutuu työn puolesta käyttämään myös piilareita eikä sekään mitään halpaa lystiä ole.
Missä töissä on pakko käyttää piilareita? Ja miksei työnantaja maksa niitä jos ne on pakolliset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuluton osamaksu. Mulla yleensö vain 400€ kun ei monitehoja.
Yksitehot saa 29 eurolla.
Mistä ja millä ohennuksilla?
Nisseniltä ja ilman ohennuksia. Köyhällä ei ole varaa ohennuksiin.
Vähän päälle 100 euroa oli ohennuksilla kahdet, tarjous oli kolmet lasit 79 monitehot ja yks tehot olis halvemmat, otin monitehot, kun yks teho pienentää niin paljon että pitäisi lasit ottaa pois että näkee pientä lukea
Ei olekaan. Siis varaa. Itse olen kohta ollut ilman silmälaseja neljätoista vuotta sen jälkeen kun uusiin laseihin ei ole enää saanut tukea ja ainoastaan vain kerran kävellyt päin puuta tänä aikana. Toki jossain on vielä tallessa vanhat lasit joita käytin viimeksi 14-vuotiaana jos tulee äkillinen tarve käyttää niitä, mutta en kyllä näe niillä laseilla mitään ja paremmin ilman.
OT mutta onko linssien laatu tai hionta mennyt selkeästi huonommaksi viime vuosina? Hommasin viimein uudet lasit Instrusta. Otin kahdet eri lasit kahden vuoden "leasingillä". Näkö oli pysynyt suht samana ja otin ensin linsseihin kolminkertaisen ohennuksen. Ei mitään mahista, että laseja olisi voinut käyttää. Ne tehtiin uusiksi kaksinkertaisella ohennuksella mutta silti nämä on huonommat kuin ikivanhat ruppanalasit?! Näkökenttä jotenkin kaartuu päätä liikuttaessa sekä sivuilta että ylä- ja alareunasta, mitä ei tapahdu vanhoilla laseilla. Jos haluan parhaat mahdolliset linssit, niin mistä liikkeestä sellaiset saa, Synsamiltako?
Vierailija kirjoitti:
OT mutta onko linssien laatu tai hionta mennyt selkeästi huonommaksi viime vuosina? Hommasin viimein uudet lasit Instrusta. Otin kahdet eri lasit kahden vuoden "leasingillä". Näkö oli pysynyt suht samana ja otin ensin linsseihin kolminkertaisen ohennuksen. Ei mitään mahista, että laseja olisi voinut käyttää. Ne tehtiin uusiksi kaksinkertaisella ohennuksella mutta silti nämä on huonommat kuin ikivanhat ruppanalasit?! Näkökenttä jotenkin kaartuu päätä liikuttaessa sekä sivuilta että ylä- ja alareunasta, mitä ei tapahdu vanhoilla laseilla. Jos haluan parhaat mahdolliset linssit, niin mistä liikkeestä sellaiset saa, Synsamiltako?
Mulla on hyviä kokemuksia Fennosta, jonka linsseillä on avainlippumerkki.
Sairaskassa maksaa lasit tietyin väliajoin ja työnantaja päätelasit. Sangat ei tarvii olla kalleimmat ja yksitehot on halvemmat. Sinisyydensuojan otan aina ja kaukolaseihin sen, että tummenee auringossa. Specsaversiltä saa edullisesti laseja ja olen ollut tyytyväinen niihin. Nisseniltä ostin kerran lasit ja niiden tarjous oli ihan fuulaa, eikä lasitkaan olleet oikein toimivat, ei enää ikinä Nisseniltä mitään.
Ensimmäisten monitehojen hankinta edessä ja ketju jota käyttänyt yli 20v ottaa 500-1200€ niistä. Itse ajattelin 799€ maksavia versioita, tarvitsen kaikki ohennukset, kestävyyttä työni takia jne.
Tuohon sitten vielä kehykset+silmälääkärikäynti niin ei 1000€ riitä...
Vierailija kirjoitti:
Kuluton osamaksu. Mulla yleensö vain 400€ kun ei monitehoja.
Vain 400 €? Johan on laseilla hintaa. Ostan aina omani Specsaversilta enkä ole kertaakaan maksanut edes satasta. Ja toiset lasit on aina saanut kaupan päälle!
Paremman väen silmälasit kustantaa Kansaneläkelaitos jota he tuttavallisesti kutsuvat nimeltä KeLa.
Normaali rahvaan silmälasit kustannetaan taas omista palkkatuloista.
Ei se sen kummempaa ole.
Näin se vaan menee..
Etukäteen säästämällä. Kun uudet on ostettu, aloitetaan säästämään seuraaviin.
Ostin juuri 1500 € lasit omilla rahoilla.käyn töis joka päivä joten on varaa.🥶
Nykyiset silmälasit maksoivat yli tuhat euroa. Likinäkö - 7.5, hajataittoa, monitehot, ohennukset. Maksoin korottomalla osamaksulla.
Työpaikka maksaa osan kustannuksista, jos niitä laseja tarvitsee töissä. Tosin niillä on sopimus kalleimman firman kanssa, joten toisesta kaupasta saa lopulta halvemmalla. Eivät sitten anna niitä normaaleja mainosten toinen linssi ilmaiseksi tms, jos työpaikka maksaa osan.
Vierailija kirjoitti:
Sain noin 60 eurolla silmälasit netistä ulkomailta. On hajataittoa ja todella huono näkö. Harmi etten kuollaksenikaan muista kyseisen sivuston nimeä. Ovat palvelleet hyvin jo vuosia nämä lasit.
Zenni Optics?
Silmälaseja nyt vielä löytyy halvallakin, mutta hammaslääkäriin ei oikein olisi varaa.
Zenniltä olen ostanut jo paritkymmenet lasit vuosien aikana. Nykyään täytyy jo käyttää monitehoja. Viimeksi maksoin niistä 55 euroa plus 10 postikuluja. Helppokäyttöinen sivusto ja hyvät lasit tulleet aina. Suosittelen!
Viimeksi kahdet monitehot maksoi 79 euroa mies sai lasit ilmaiseksi . Eli mennyt tonneja