Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmisillä on varaa silmälaseihin?

Vierailija
27.04.2024 |

Varsinkin, jos tarvitsee hiontoja, monitehot tms niin maksavat helposti 700-1000€, varsinkin monitehot.

Järkkyä😱

Kommentit (241)

Vierailija
21/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin Nisseniltä kahdet mokitehot 109€. Kehykset ovat rumat eikä hiontoja ole, mutta näillä mennään.

Vierailija
22/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin hyvät lasit: 2 kpl, maksoi 1400 e. Kehykset edulliset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi, ei ole enää varaa. Monitehot pitäis olla, Työtön tuskin saa osamaksuakaan.

Vierailija
24/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin työttömäksi, ei ole enää varaa. Monitehot pitäis olla, Työtön tuskin saa osamaksuakaan.

Jos on luottotiedot kunnossa niin saa. Ei ne tiedä oletko töissä vai et.

Vierailija
25/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa. Siksi käytän piilareita. Näkö sen verran huono ja huononee vaan, joten lasit tarvis uusia joka vuosi. Viimeksi maksoi hieman alle tonnin. Tulee halvemmaksi ostaa vuosittain 600 eurolla piilareita, kun maksaa joka vuosi tonni silmälaseista. Leikkaus tulisi vielä halvemmaksi, mutta ei tehdä, koska näkö muuttuu liian usein.

Vierailija
26/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät ja hampaat ovat ne ruumiinosat jotka eivät kuulu julkiseen terveydenhuoltoon. Kaikki muut osat kuuluu. Johtuu siitä että Suomessa hammaslääkärit lobbaa  voimakkaasti yksityistä hoitoa ja optikot eivät ole osa julkista terveyshuoltoa. Luoja tietää mikseivät ole (=rahan takii) 

Vierailija
27/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin äidilleni yhdeltä poistomallisivustolta merkkikehykset. Maksoi n. 30e, alk.per.hinta n. 500e.

Irrotin sangat ja lähetin kirjeenä kehyksen etuosan Aasiaan, yhteen suuren tunnettuun ketjuun, jossa valmistivat monitehot Suomessa näöntarkastuksessa saatujen arvojen perusteella. Moniteholinssit maksoi n. 300e. Sangat oli pakko irrottaa, koska muuten olisi pitänyt lähettää kirjeen sijaan pakettina (->Postin ryöstöhinnat). Kiinnitin sangat takas, kun saatiin lähetys.

Suomessa maksettiin näöntarkastus, sankojen säätö, postarit.

Koko hoito kustansi alle 500e. Jos oltaisiin teetätetty alusta alkaen Suomessa, olisi maksanut varmasti yli 1500e. Oltaisiin jouduttu joustamaan linssin laadussa ja sangat olisivat olleet paljon vaatimattomammat.

Tiedän, etten tue Suomen taloutta, mutta monet Z-sukupolven edustajat toimivat samalla tavalla. Paikallisyritysten välinen kilpailu ei rajoitu paikallisesti vaan heillä on vastassa koko maailma. Sama juttu kuin  itsellä on vastassa intialainen halpatyövoima. Työni tullaan ulkoistamaan jossain vaiheessa intialaisille.

Vierailija
28/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluton osamaksu. Mulla yleensö vain 400€ kun ei monitehoja.

Yksitehot saa 29 eurolla.

Vierailija
29/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa, jos pitää joka vuosi tai pari kertaa vuodessa vaihtaa muodikkaammat kehykset. Näön puolesta ei tarvii kun 5v välein, jos ei ole vanha ihminen. Optikot kyllä tyrkyttää ja keksii syitä.

Kuka edes menee näöntarkastukseen ilman syytä? Vai meneekö joku oikeasti jollain rutiinilla?

Vierailija
30/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämällä ja ostamalla sopivan tarjouskampanjan aikaan sekä valitsemalla kehykset edullisesta hintaluokasta. Ilmankaan ei pärjää.

Vierailija
31/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ja millä ohennuksilla?

Vierailija
32/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko katsellut GlassesUSAn tarjouksia?

Valitse sieltä mieluinen pari ja linssit, jätä ostoskori odottamaan kassalle. Alle vuorokaudessa laittavat sinulle jonkin tarjouksen. Huono puoli on se, että laseja joutuu odottamaan jopa kuukauden.

Vierailija
33/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zenni. 

Tyylikkäät ja istuvat moniteholasit voimakkuuksilla n. -8  kaukonäkö ja +2 lähi- , ohuimmat mahdolliset linssit. Hinta kaikkineen, siis toimituksineenkin alle 180 €. 

Vierailija
34/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin - silloin kun rahat oli vähissä- lukemista varten markettilasit ja muuten koetin pärjätä ilman. Nykyään kun saan palkkaa säästän koko ajan jotain tällaista varten. 

Vierailija
35/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmät ja hampaat ovat ne ruumiinosat jotka eivät kuulu julkiseen terveydenhuoltoon. Kaikki muut osat kuuluu. Johtuu siitä että Suomessa hammaslääkärit lobbaa  voimakkaasti yksityistä hoitoa ja optikot eivät ole osa julkista terveyshuoltoa. Luoja tietää mikseivät ole (=rahan takii) 

Silmät kuuluvat julkisen terveydenhuollon piiriin silloin kun kyse on silmäsairauksista, esim glaukooman hoito ja kaihileikkaukset. Näön korjaus ei ole sairauden hoitoa.

Vierailija
36/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zenni. 

Tyylikkäät ja istuvat moniteholasit voimakkuuksilla n. -8  kaukonäkö ja +2 lähi- , ohuimmat mahdolliset linssit. Hinta kaikkineen, siis toimituksineenkin alle 180 €. 

Onko siellä kehysten mitat millimetreinä?

Vierailija
37/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä saa halvalla aina välillä.

Vierailija
38/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nisseniltä ja ilman ohennuksia. Köyhällä ei ole varaa ohennuksiin.

Vierailija
39/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Specsaversilta. Mulla on yli 8 miinusta kummassakin silmässä ja lisäksi sylinteriä ja prismaa ja ohentamattomat linssit toimii hyvin, kun ei valitse kovin isoja kehyksiä.

Vierailija
40/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 euroa maksoi mun lasit, Lenswayltä. Paremmat kuin edelliset Instrun lasini.

Olen tilannut monet lasini Lenswaylta. Oikealla reseptillä ja olen tyytyväinen. Aivan tuolla hintaa en ole saanut mutta hyvin edullisesti.  Käytän tarjouksia hyväkseni. Kehykset istuvat yleensä hyvin, viimeiset kahdet lasit niin hyvin etten tarvinnut säätää lainkaan. Aiemmin maksoin satasia yksistä laseista nyt muutaman kympin. Alensalta olen myös tilannut onnistuneesti.