Ihmiset ketkä ostavat TEMUsta ovat itsekkäitä
Tavaran jatkuva hommaaminen ja uusien trendikkäiden asioiden (jotka tulevat olemaan pois muodista viikon päästä) ostaminen ei ole mikään erillinen ihmisoikeus. kukaan ei tarvitse tuota roskaa, ja niistäkin annetaan vaan rahat jollekkin ympäristöä roskaavalle ja halpatyövoimaa käyttävälle firmalle.
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät mitä kukin sieltä ostaa
Ei sielä ole kuin roskaa myynnissä
Koorauta ainakin myy täysin samaa porakonetta hintaan 320e ja temussa maksaa 75e. Ja se on täysin sama kone.
Ja varmastihan kyseessä on sama pora 🤣
Kyllä on! Jos avaat sen niin näet saukoista ja pukkaritapin jäljistä muoviosien tulevan samoista muoteista ja elektroniikkakomponenteista voit lukea samat tuotenumerot.
Kiinalaiset tykkää feikki merkinnöistä, vähän sama kuin pistävät niitä CE merkintöjä, vaikka ne ei oikeasti CE hyväks
Eihän niissä Temun tuotteissa ole merkintöjä, jos ei niitä ole Euroopan markkinoille suunnattu? Kiinalaistenhan pitää muistaa liimata ne CE-tarrat nimenomaan niihin tuotteisiin, jotka lähettävät sääntö-Suomen kauppoihin.
Huomaa tässäkin ketjussa että tyhjät tynnyrit kumisee eniten ja varmimmat mielipiteet maailman suurimpiin kuuluvasta nettikaupasta on niillä jotka siitä vähiten tietävät. Mutta varmaan se Dunning-Krugerin mukanaantuoma ylimielisyys tuo mukanaan onnellisuutta. 🌺
Suosikkini näistä koetuista Temu-huijauksista oli toisessa ketjussa. Siinä joku kertoi että viikko pari tilauksen jälkeen oli tullut puhelimeen useampi soitto tuntemattomasta suomalaisesta 045-aikuisesta numerosta. Tästä oli päästy tulokseen, että Temu jotenkin myy yhteystietoja. 🤩😆 #pienielämä
Minä olen todella itsekäs ihminen, myönnän sen;) Tilaa askartelutarvikkeita, viimeksi mm. askarteluveitsen teriä 200 kpl hintaan 7,19 €. = 1 kpl 3,6 SENTTIÄ !
Arvatkaapa paljonko ne suomalaisessa (Hämeenlinna) askarteluliikkeessä maksavat?
1 kpl maksaa 1 € !!!
Vierailija kirjoitti:
Suosikkini näistä koetuista Temu-huijauksista oli toisessa ketjussa. Siinä joku kertoi että viikko pari tilauksen jälkeen oli tullut puhelimeen useampi soitto tuntemattomasta suomalaisesta 045-aikuisesta numerosta. Tästä oli päästy tulokseen, että Temu jotenkin myy yhteystietoja. 🤩😆 #pienielämä
Sehän on siis ihan fakta, että he pistää tietoja eteenpäin.
Temusta tilaamalla tuet Kiinan valtiota, heidän tulevia sotatoimia, myös itseasiassa samalla osittain Venäjää, koska Kiina ja Venäjä tekee yhteistyötä keskenään. Kiinan kommunistinen hallinoi Temua ja yhtiötä sen taustalla. Pdd holding yhtiö kyseessä siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on siis ihan fakta, että he pistää tietoja eteenpäin.
No se kai ei ole fakta, mutta söpöintä tuossa oli tämä vainoharha kun joku oli soittanut tuntemattomasta numerosta. 😆 Normaalimpi ihminen olisi varmaan vastannut puheluun tai soittanut takaisin eikä kehitellyt hulluja teorioita ja ahdistunut niistä.
Kaikki pikamuoti johon kuuluu henkatmaukat, new yorkerit yms. Wishiltä jo aikanaan tilattiin niin paljon leluja yms. muovi krääsää että jouluna oltiin terminaaleissa helisemässä, varsinkin pistissa kun osa tulu ns. kirjeinä. Köyhyys on huono tekosyy , ei kukaan rikaskaan osta munakellopaistajalamppua tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Temusta tilaamalla tuet Kiinan valtiota, heidän tulevia sotatoimia, myös itseasiassa samalla osittain Venäjää, koska Kiina ja Venäjä tekee yhteistyötä keskenään. Kiinan kommunistinen hallinoi Temua ja yhtiötä sen taustalla. Pdd holding yhtiö kyseessä siis.
Se ei haittaa. Ne pakotteet on päättäneet päättäjät ei kansalaiset. Kansalainen saa tukea niitä tai olla tukematta. Itse en ole sen enempää ukrainan kuin pakotteiden kannalla. Tietysti sellaisia kierretään.
Söpö huijaustarina oli myös se, jossa tuotteiden hinnat olivatkin muuttuneet kun ne oli lopulta mennyt tilaamaan viikkojen ostoskorissa makuuttaminen jälkeen. Siis tuohan on ihan todellinen ilmiö Temussa, kaikki tuotteet ovat eriä ja niiden hintaa pikkuisen rukataan päivien varrella sen mukaan miten ne myyvät tai eivät myy. Mutta tietenkin sen koettiin olevan jokin kohdennettu huijaus Jormalle Juupajoelta ja Jorman ei tietenkään kuulunut tarkastaa ostoskoriaan ennen sen maksamista. 😆 Mut tosiaan parempi jättää Temut väliin jos ei kerran osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmä sieltä ainakaan mitään turhaa osta vaan tarpeeseen tulevia vaatteita yms.
Miksi TEMUsta? Kuluttaa luonnonvaroja enemmän kuin muut vaatebrandit sheiniä lukuunottamatta
Halvat hinnat. Mieluusti ostaisin ihan Suomesta mutta pakko äänestää kukkarolla. Ajatelkoot ne eettisyyttä joilla on siihen varaa.
Käytät sitten myrkkyrättejä. Nyt on sairasta säästämistä. Ei taida terveyskään paljon kiinnostaa.
Osta nyt edes New Yorkerista tai Hm:sta, jos olet niin köyhä. Tai vaikka kirppikseltä.
Pällit länsimaissa ovat tehneet Temusta ja TikTokista Kiinan "lippulaivoja". Mitä olemme saaneet? Kasoittain lisää turhanpäiväistä, huonolaatuista ja potentiaalisesti myrkyllistä roinaa sekä loputtomasti aivoja mädättävää klippiroskaa.
Oikein myrkkyrättejä? Kyllä mun käsittääkseni sairaalassa potilaat on enemmänkin sen vuoksi, että rasvamaksajengi vetää makkarapottua, tupakkia, alkoa ja energiajuomia ja ajaa kolareita. Harvempi siellä on tekstiilien sisältämien myrkkyjen vuoksi 😆
Vierailija kirjoitti:
Pällit länsimaissa ovat tehneet Temusta ja TikTokista Kiinan "lippulaivoja". Mitä olemme saaneet? Kasoittain lisää turhanpäiväistä, huonolaatuista ja potentiaalisesti myrkyllistä roinaa sekä loputtomasti aivoja mädättävää klippiroskaa.
Nämä asiat nyt voisi pitää tässä ketjussa erillään. Lasten ja nuorten keskittymiskyky ja osaaminen on vapaassa pudotuksessa, ja toki se vanhempien mielestä johtuu kaikesta muusta paitsi huonosta kasvatuksesta, Netflix-kasvatuksesta tai somesta. Varmaan nämä vanhemmat vielä kohta kertovat että lapsensa ovat aakkoslapsia koska ovat altistuneet luokkakaverien Temu-kemikaaleille. 😆
"
Ok. Olen minä kerran tavannut ihmisenkin jonka mielestä Ikean huonekalut on laatutuotteita.😆
Kaikki on suhteellista. Minkälaisiin rääsyihin kukin on tottunut. "
Toisten pieremiin kirpparihousihin kuten sinä...?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vain kaikille Temun asiakkaille, mutta kyllä ihmisen pitää olla aika t y hmä, jos ei tajua, että jos ostaa 5 eurolla paidan verkkokaupasta, jossa se 5 e on tuotteen normaalihinta, niin se tuote on revitty jonkun lapsen selkänahasta. Lisäksi Temua tukemalla tukee Kiinan kaltaisen jälkeenjääneen maan maailmanherruuspyrkimyksiä. Jos ei ihmisoikeuden kiinnosta, niin mites eläimet? Onko kiva tukea maata, jonkin ihmiset keittelee koiria elävältä ja kiduttaa häkeissä liikkumaan kykenemättömiä sappikarhuja ja kukaan paikallinen ei näe tätä mitenkään ongelmallisena. Juuri niin jälkeenjäänyt se maa on. Phtyi.
Ja jos ei lapset ja eläimet kiinnosta, niin luulisi kiinnostavan edes se, että Temun rytkyistä on löydetty mitä lie myrkkyjä. Tämä oli kyllä ihan arvattavissa ilman testejäkin, mutta testejä on myös tehty. Ja vielä päälle se, että kyseisen puljun vaatteet eivät ole vaatteita vaan jotain ihmi muovipunosta, jota voi hyväl
No jos jätän tilaamatta niin pelastuuko ne emäimet? Ei pelastu. Jos voisin oikeasti vaikuttaa Kiinaan ja miten eläimiä kohdellaan niin en tilaisi, mutta kun en voi niin en nää siinä mitään väärää. Yksikään eläin ei pelastu jos jätän tilaamatta.
Vierailija kirjoitti:
"
Ok. Olen minä kerran tavannut ihmisenkin jonka mielestä Ikean huonekalut on laatutuotteita.😆
Kaikki on suhteellista. Minkälaisiin rääsyihin kukin on tottunut. "
Toisten pieremiin kirpparihousihin kuten sinä...?
Jaa, Ikeassa on myyty samanlaista Billy-kirjahyllyä kauanko? 40 vai 50 vuotta? Ektorpin kulmasohva on viidentoista vuoden jälkeen edelleen moitteeton. Siihen saa ostaa uusia päällisiä ja tyynyjä, joten niin kauan kuin runko on ehjä niin voi saman sohvan pitää. Ja kaikki päälliset voi pestä koneessa, on helppoa ja huoletonta koira- ja lapsitalouksiinkin.
Mutta juu, laatu on sitten varmaan jotain ihan muuta. 😆
Lainaus: "Ok. Olen minä kerran tavannut ihmisenkin jonka mielestä Ikean huonekalut on laatutuotteita.😆"
Olen toinen ihminen, jonka mielestä Ikeassa on laatutuotteita. Toki siellä on myös paljon paperimassasta puristettuja huonekaluja, jotka eivät jää elämään.
Bukowski ja muut antiikkiliikkeet huutokauppaavat Ikean luonnonmateriaaleista valmistettuja design-kalusteita vuosikymmenien takaa, ja hyvällä hinnalla.
Ikeassa, kuten Temussakin, pätee sääntö, että ostajan pitää pystyä erottamaan laatutavara bulkkikamasta.
No, ihan sama mitä ajattelet, teen kuin minulle sopii.
Temu ja rehti ei mahdu samaan lauseeseen. Haha!