Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ketkä ostavat TEMUsta ovat itsekkäitä

Vierailija
27.04.2024 |

Tavaran jatkuva hommaaminen ja uusien trendikkäiden asioiden (jotka tulevat olemaan pois muodista viikon päästä) ostaminen ei ole mikään erillinen ihmisoikeus. kukaan ei tarvitse tuota roskaa, ja niistäkin annetaan vaan rahat jollekkin ympäristöä roskaavalle ja halpatyövoimaa käyttävälle firmalle. 

Kommentit (206)

Vierailija
201/206 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmä sieltä ainakaan mitään turhaa osta vaan tarpeeseen tulevia vaatteita yms.

Miksi TEMUsta? Kuluttaa luonnonvaroja enemmän kuin muut vaatebrandit sheiniä lukuunottamatta

Halvat hinnat. Mieluusti ostaisin ihan Suomesta mutta pakko äänestää kukkarolla. Ajatelkoot ne eettisyyttä joilla on siihen varaa.

Itse olen myös köyhä työkyvyttömyyseläkeläinen, mutta en ole koskaan tilannut Temusta mitään. En ylipäänsä osta mitään muuta kuin ruokaa, lääkkeitä ja hygieniatuotteita. Kodinkoneita/tarvikkeita, kenkiä tai vaatteita silloin, jos entiset menee rikki. Kengät ostan kerralla laadukkaat vaikka osamaksulla, että kestävät seuraavat 10 vuotta. Ja vaatteet ensisijaisesti korjaan, jos menevät rikki, uuden ostaminen on viimeinen vaihtoehto.

Vierailija
202/206 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kiinnosta, ei ole varaa ostaa muualta. Olen sitten itsekäs. Aivan sama. Itsekkäitä on suurin osa ihmisistä muutenkin. Varsinkin ne jotka lisääntyvät ja sitä kautta tuhoavat ylikansoitettua maapalloa. En ole sentään onneksi siihen syyllistynyt. En myöskään omista autoa tai lentele ulkomaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/206 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka ostavat...

Vierailija
204/206 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmä sieltä ainakaan mitään turhaa osta vaan tarpeeseen tulevia vaatteita yms.

Miksi TEMUsta? Kuluttaa luonnonvaroja enemmän kuin muut vaatebrandit sheiniä lukuunottamatta

Halvat hinnat. Mieluusti ostaisin ihan Suomesta mutta pakko äänestää kukkarolla. Ajatelkoot ne eettisyyttä joilla on siihen varaa.

Itse osta vähän, mutta hyvää ja kestävää. Tulee loppupeleissä halvemmaksi. Mikset sinäkin?

Missä tuota hyvää ja kestävää myydään?:)

Vierailija
205/206 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa Kiinassa tuotettua halpatavaraa myydään kaikissa kaupoissa nykyään. Hinnat vaan jopa monta sataa kertaiset Temu hintoihin verrattuna.

P.s. en ole koskaan tilannut mitään Temusta, seurannut vaan hintoja

Vierailija
206/206 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ovat enemmänkin vähävaraisia, eivätkä itsekkäitä.

Moraaliin on oltava varaa.

On tietysti helppo sanoa: Osta sitten jotain käytettyä, jos sinulla ei ole rahaa. Jos ostat Temusta, olet huono ihminen.

Mutta yritäpä selittää nuorelle ihmiselle, että hänen on pukeuduttava vanhanaikaisiin vaatteisiin, koska hänellä ei ole varaa muodikkaisiin vaatteisiin paikallisessa kaupassa.

Jos sinulla on rahaa ja ostat silti halpoja vaatteita postimyyntiyrityksistä, se on moraalitonta.

Mutta köyhille ihmisille se on jotain muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä