Asteikolla 9-10 kuinka tyhmäksi olette tunteneet itsenne ostettuanne Moccamasterin
Kommentit (133)
Ne vanhemmat on hyviä keittimiä. Tulee kuumaa ja hyvää kahvia. Tämä uudempi tuotanto on paskaa, kuten niin monen muunkin tuotteen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pressopannulla, tai millä tahansa kuumaa kestävällä pannulla saa parhaan kahvin. Just niin kuumaa tai uuttunutta kuin itse haluaa. Nopeaa, vaivatonta ja aina puhtaaseen pannuun. Vai vielä varaosia.
Lidlistä ostin joskus sen presso, mutteri mikä nyt onkaan. Pitäisi pestä mutta käyttöohjeessa käskettiin pestä vain valkoisella vedellä. Mistä saan valkoista vettä?
Mutteripannu on aivan eri asia kuin pressopannu. Pressopannu on lasia ja siinä on mäntä jolla halutun uuttumisajan jälkeen painetaan porot pohjaan. Mä tosin en tee edes tätä, käytän vaan sitä lasipannua kahvin uuttamiseen, sekoitan ja teesiivilän läpi kaadan mukiin.
No hyh. Haaleaa lirua
Miten niin haaleaa? Ja miten niin lirua? Sä varmaan teet kahvin ilman vettä...
Onko AP joku pikkukakara? Tippalukko ja moccamaster hahahaha. Ei taida olla yhtään oikeaa asiaa käsiteltäväksi?
Mä en edes suostuisi vaihtamaan omaa moccamasteria kuin korkeintaan toiseen moccamasteriin. Jos jollakin on moccamasterin kahvi ollut huonoa, niin vika on todennäköisesti joko huonossa kahvilaadussa, vedessä, mittaongelmissa tai likaisessa keittimessä.
Annettiin oma moccamaster myös tyttären opiskelijakämppään ja ostin torista hyvän käytetyn itselleni tilalle.
Ei nolota yhtään. Paras kahvinkeitin useamman Braunin jälkeen. Brauneihin ei saanut uutta pannua, kun onnistuin rikkomaan ne pudottamalla tiskialtaan reunalle ja kahvi ei ollut läheskään niin kuumaa kuin Moccamasterilla. Helppo puhdistaa, toimiva tippalukko löytyy. Ja saa niitä pannuja, niin ei tarvitse uutta keitintä aina ostaa. Kaverilla on Elektroluxin keitin ja siinä tippalukko toimi huonosti jumittuen "yläasentoon" eli ei päästänyt suodattimesta kahvia valumaan pannuun.
Tippalukko toimii joskin manual !
Vierailija kirjoitti:
Ai, kyllä mun masterissa on tippalukko. Ja ostin siksi, kun varaosia on helposti saatavilla.
Minusta tyhmin perustelu on aina "varaosia helposti saatavilla", itse ostin laadukkaan kahvinkeittimen johon ei varaosia tarvitse
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kyllä tuossa ainakin tippalukko on. Tosin olen saanut tuon keittimen lahjaksi, joten kysymys ei sinällään koske minua. Hyvää kahvia sillä saa tehtyä.
Ja on kestävä. Omani on 20 vuotta vanha.
Vierailija kirjoitti:
Paljon irroitettavia osia, pahanmakuinen kahvi ja kallis. Töissä juonut tuolla keitettyä kahvia enkä kaipaa kotiin.
Älä osta euroshopper-kahvia niin maku paranee !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, kyllä mun masterissa on tippalukko. Ja ostin siksi, kun varaosia on helposti saatavilla.
Minusta tyhmin perustelu on aina "varaosia helposti saatavilla", itse ostin laadukkaan kahvinkeittimen johon ei varaosia tarvitse
Kaikissa kahvinkeittimissä on kuluvia osia. Mukavempi se on vaihtaa uusi pannu tai vesisäiliön kansi rikkoontuneen tilalle, kuin ostaa kokonaan uusi keitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkisen kahvinkeittimen ostit? Miten pitkään se on kestänyt?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan juonut tällä keitettynä hyvää kahvia. Joka ikisessä työpaikassa on Moccamaster, mutta kahvi on pahaa. Sama koskee yksittäisiä ihmisiä. Eikä kysymys ole kahvimerkistä.
Meillä on töissä moccamaster ja pahaa kahvia. Kotona on moccamaster ja hyvää kahvia. Onko vika keittäjässä vai keittimessä?
erikoista että joku tuote on niin kuuma että siitä kirjoitetaan haukkumisketjuja :) siihen ei perus braunit ja filipsti pysty.
Pidin tuotetta hypetettynä mutta vanhan keittimen kannu hajosi ja uutta ei löytynyt.
Sitten löysin tuon mocciksen kympillä kirpparilta. Kävi ilmi että se toimi. Keitti jopa parempaa kahvia kuin vanha.
Vaihdoin sitten harmaantuneen vesisäiliön kirkkaaseen ja siinä yhteydessä rikoin nousuputken, ei hätää, senkin sai uuden kaupasta. Eli osia löytyy. Aikaisemmin olin heittänyt 2 keitintä pois kun kannua hajosi ja uutta ei saanut. Tämä psysyy
Vierailija kirjoitti:
Mun moccamaster on ikuvanha. Joitakin muoviosia olen vaihtanut, kuten kansi ja kahva. Molempien muovit antoivat periksi vuosien myötä. Muuten en luovu, ennen kuin keitin lakkaa toimimasta. Tykkään lisäksi siitä, että moccamaster on matala. Mulla on myös ikivanha bamix. Toimii ihan superhyvin. Tykkään ihan tosi paljon tavaroista, jotka kestävät ja toimivat ja joihin saa varaosia. Bamix tehty sveitsissä, moccamaster hollannissa. Ulkonäkö on kokonaisuudessa ihan sivuseikka. Kahvi on riittävän hyvää arkikahviksi. Parempaa laitan sitten presso- tai mutteripannulla. Jotka nekin euroossa valmistetut ja ikivanhat. Lisäosia niihinkin saa.
Mun vanhemmilla on myös bamix, varmaan 40 vuotta vanha. Jäänee meille vielä perinnöksi, toimiva vehje edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kahvia menee enemmän kun vaatii 10 grammaa jonkin Braunin 7 gramman jälkeen kun muutoin laihaa.Keitin muuttunut sitten yhtään 80 luvulta ja yksityiskohdat jo kiusallisen vanhoja kuten karut kytkimet ja aina aikamoinen himmeli aina koota käyttöön.Odottaisi jo integroitua suodatinta minkä kääntäisi vaan sivuun ja sisusta ulos ja kahvipannussa sitten grippikahvaa eikä enään mitään kovamuovia.Pelkästään alkuperäinen mitta aivan susi ja pakko sitten hommata arvokas metallinen.Pelkästään kannun korvakkeet mitkä pitää kantta kiinni hajoaa myös hyvin helposti.
Ai hajoaa vai? Itsellä hajosi 10 vuoden käytön jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa koskeakin kokopaskaan. Hajoaa aina sataan osaan kun koskeekin, eikä edes vesisäilö lähde irti täyttöä varten. Sitten sillä kusenhajuisella pannulla kaadetaan jo valmiiksi sontaista vettä tankkiin ja makuelämys on valmis.
Eli keität kahvin väärin ja syytät siitä keitintä? Mitä jos käyttäisit puhdasta astiaa sen veden kaataamiseen?
Meillä on 20 vuotta vanha Moccamaster. Viime vuonna minulta tipahti kannu lattialle ja se hajosi, niin oli helppo hakea uusi tilalle. Ennen Moccamasteria oli Braunin keitin, johon ei enää 7-vuotiaana saanut varaosia. En siis tunne itseäni tyhmäksi, koska meillä on Moccamaster.
Vierailija kirjoitti:
Tippalukko toimii joskin manual !
Saatavilla automaattisella tippalukolla myöskin.
Uusi Braunin keitin kyllä hakkaa moccamasterin maussa 100-0. Paitsi jos tykkää siitä kitkerästä mausta. siihen saa vielä vedensuodattimen jos on huono vesi kuten Jyväskylässä.