Asteikolla 9-10 kuinka tyhmäksi olette tunteneet itsenne ostettuanne Moccamasterin
Kommentit (106)
Meillä termoskeitin kyseistä merkkiä, ja ihan huippu on. Pitää sisältönsä kuumana tunteja.
Hauska asteikko. Mut ilmeisesti 9 on ei yhtään ja 10 täysin? Vastaan 9,01
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, kyllä mun masterissa on tippalukko. Ja ostin siksi, kun varaosia on helposti saatavilla.
Varaosien saayavuus kertoo siitä ettei ole kestävä kapistus
Nyt oli ehkä paskin ikinä kuulemani argumentti. Varaosien myyntihän on nimenomaan todiste siitä, että kyseessä on kestävä tuote, johon kannattaa vaihtaa kuluvia osia. Ne joihin ei varaosia edes myydä, on kertakäyttökamaa ja lentää roskikseen muutaman vuoden, tai pahimmillaan muutaman kuukauden käytön jälkeen.
Oma Moccamasterini on perintövehje, enkä edes tiedä se ikää, mutta muistan sen olleen vanhemmillani jo vuosituhannen vaihteen tienoilla. Ainut osa, joka siihen on vaihdettu, on viime vuonna ostamani uusi kansi, joka maksoi jotain 7 euroa. Vanhassa siis oli halkeama. Vanhempani oli himokahvinjuojia, jotka olivat sitä sukupolvea, jotka kokivat kahvin tulon Suomeen jatkosodan jälkeen ja heille se oli siksikin erääalainen arjen luksustuote ja sitä he ryystivätkin monta kupillista päivässä. Eli kovaa kyytiä on moccamasterini saanut jo noin neljännesvuosisadan ajan ja edelleen toimii täysin moitteettomasti.
Onnittelen itseäni kun ostin kirpusta kahden kympin mocciksen. Vaihdoin osia useamman kymmenen euron edestä mutta keittää melko oikeaoppisen kahvin, osia saa jatkossakin ja vehje on tukevasti tehty. Lisäksi autostop. Heittämällä paras keitin.
Kyllähän kahvista tulee pahaa jos masteriin laittaa yhtä paljon pööniä mitä siihen halpaan rotiskoon, 74g kahvia pannuun niin tulee hyvää 96 asteista kahvia niin eikä tarvitse hankkia erikseen vedenkeitintä.
Vierailija kirjoitti:
1. sain lahjaksi ja käytin 15v, toinen ollut nyt 5v. Paras mikä meillä on ollut tähän mennessä. Ei toki voita mutteripannulla tehtyä.
Nyt ostin 2. kotiin termoskannullisrn keittimen ja se on ihan susi:(
Mutteripannulla :D Siinä on varmasti paskin kahvinkeitin koskaan, ei tule espressoa eikä kunnollista suodankahvia mutteripannusta. Kelvoton kapine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. sain lahjaksi ja käytin 15v, toinen ollut nyt 5v. Paras mikä meillä on ollut tähän mennessä. Ei toki voita mutteripannulla tehtyä.
Nyt ostin 2. kotiin termoskannullisrn keittimen ja se on ihan susi:(
Mutteripannulla :D Siinä on varmasti paskin kahvinkeitin koskaan, ei tule espressoa eikä kunnollista suodankahvia mutteripannusta. Kelvoton kapine.
Sillä kuuluukin tehdä sitä italialaista pskaksi paahdettua pikimustaa myrkkyä jossa kaikki rasvat ovat jo valmiiksi härskiintyneitä.
Hoffmann on keitellyt kotona Moccamasterilla vuosikymmenen että riittää myös mulle:
Tekee hyvät peruskahvit ja hifistelijät voi sitten fiilistellä manuaalivehkeillä.
Vierailija kirjoitti:
10.
Keittää ihan v*tun haaleaa kahviakin vielä.
Joko et ole koskaan mokkista edes käyttänyt, tai sitten testaamassasi vehkeessä tai sen käyttäjässä oli vikaa. Vanhalla keittimelläni tuli aivan liian haaleaa kahvia jo valmiiksi ja kun lurautin sekaan kermat, niin kahvi oli jo aivan viileetä. Moccamasterillani taas tulee niin kuumaa, että vaikka lorautan melko reippaalla kädellä kermaa, niin silti ekat hörpyt on otettava varovasti ettei suu pala.
Toimistolla tippalukkoespresso on nopeille ja muille sitten väljää kusta. :D
Koko tippalukon idea on pöljä.
Vierailija kirjoitti:
Hoffmann on keitellyt kotona Moccamasterilla vuosikymmenen että riittää myös mulle:
Tekee hyvät peruskahvit ja hifistelijät voi sitten fiilistellä manuaalivehkeillä.
Hoffman käyttää Sagen keitintä, ei moccamasteria.
No paras kahvihan sillä tulee. Ratkaisevaa on minkä lämpöistä vettä se tiputtaa suppiloon ja siinä just onnistuu
Ei hyvän kahvin keittoon tarvita kun parin euron suppilo puuilosta ja vedenkeitin. Kahvinkeittimellä ole mitään virkaa.
Muutenkin kodinkoneissa kannattaa pyrkiä monikäyttöisyyteen miljoonan erikoislaitteen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai, kyllä mun masterissa on tippalukko. Ja ostin siksi, kun varaosia on helposti saatavilla.
Aha, mun 80-luvun Brauniin ei ole tarvinnut vaihtaa yhtään osaa. Näistä Moccamasteteista ne ilmeisesti hajoilee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin muuhun merkkiin on saatavilla varaosia? Niinpä. Ei mihinkään. Se kahvinkeitin on sitten heivattava kaatopaikalle, kun joku osa hajoaa.
Ostin Lidlistä termoskannukahvinkeittimen jo vuosia sitten. Termoskannu särkyi sitten ihan itsekseen parin vuoden kkuluttua ostamisesta, oli jokin pintajännitys tyhjiölasissa tms. Soitin Lidln varaosien palvelunumeroon ja olin jo valmis tilaamaan uuden pannun rikkoutuneen tilalle. Kun kerroin, että kannu hajosi ihan itsekseen, niin he lähettivät minulle uuden termoskannun veloituksetta, edes mitään kuittia tms. minun ei tarvinnut heille esittää. On kyllä erinomainen keitin ja Lidlissä palvelu huippuluokkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ja tämä keitin on kestänyt nyt jo 20+ vuotta.
Mietin tätä samaa, Moccamaster on arkipäivän ilmastoteko.
Kahvinjuonti on tarpeetonta joten keittimen, kahvin ja suodatinten ostaminen ja veden keittäminen kahvia varten on aina anti-ilmastoteko. Vähiten maailmaa tuhoaa henkilö, joka ostaa vain kahvia, keittää veden vedenkeittimellä ja tekee pannukahvin esim. ennestään omistamassaan posliinikannussa. Kun sekottaa kahvinporoja noin 2 min kohdilla, niin lopulta ne uppoavat kannun pohjalle eivätkä tule kuppiin, kun kaataa rauhallisesti. Jos ei omista mitään, joka kestää kuumaa vettä ja jossa on sopiva kaatonokka, niin etsii sitten kirpparilta pressopannun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Oikeestiko se kahvinkeitin määrittelee kahvin maun? Luulisi, että kahvilaatu.
Mutta se, että porukka kaataa likaisella kahvipannulla vettä säiliöön... yök. Taatusti pahaa kahvia ajan kuluessa. Moccamasteri on ja kaadan erillisellä kannulla vedet. Pysyy puhtaana, toki puhdistukset teen säännöllisesti.
Mä ostin Tokmannilta tavallisen kahvinkeittimen kymmenellä eurolla 2000-luvun alussa ja hyvin toimii vieläkin. Ei mitään eroa moccamasterin kahviin, kokeiltu on. Ja minä sentään juon paaaaaljon kahvia.