Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

New Agesta kristinuskoon

Vierailija
27.04.2024 |

Mitä mieltä olet tästä ilmiöstä, että uushenkisyydestä kääntyy porukkaa kristinuskoon ja ikään kuin herää sille, että new age on harhautusta ja valhetta? Itse olen ihan äskettäin alkanut tutkia tätä asiaa enemmän ja aihe kiinnostaa. Onko täällä ketään jolla olisi omaa kokemusta tästä? 

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään hurahtaminen ei ole hyvä jutu. Voi olla että osa porukasta on niin epävakaita etteivät kestä epävarmuutta, ohjelmoinnin puutetta, siis että tarvitsevat jonkun selkeän selityksen kaikelle. Ihan hassua että mistä noita tuollaisia ylipäänsä tulee, onko jo lapsuudenkoti ollut niin hörhöilyä että mistään muusta ei tiedetä. 

Kultturikristillisyys on aika hyvä pohja: tunnetaan juuria, perinteitä ja paikallisuutta jonkin ylikansallisen markkinahumpuukin sijaan. Kunhan pysytään erossa ns kristityistä tyhjäpäistä. Ehkä silti vaara hyväksikäytetyksi tulemiseen on new agessa, jossa meno voi olla todella pinnallista minäminää ja pahojen energioiden hätyyttelyä.

Vierailija
2/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on matka ollut kristinuskosta (lahkousko) kohti uushenkisyyttä, muttei newagea. Valo, vapaus, eteneminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on nykyään niin hukassa mikä on oikein ja mikä väärin, kun joka puolelta pusketaan ihan kummallisia ideologioita. Kuinkas monta sukupuolta nykyään olikaan. Kristinuskossa viehättää perinteiset vanhat arvot. Mutta on jokaisen valinta meneekö hurahtamaan lahkoon vai ajatteleeko itse.

Vierailija
4/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko new agen/uushenkisyyden brändääminen ja ev lutin korruptoituminen liittyvät samaan päämäärään: uuden ihmisyyden muokkaamiseen, uuteen yhteiskuntajärjestykseen jossa yltiöindividualismi syrjäyttää yhteisöt, nimenomaan luonnolliset omaehtoiset yhteisöt, ei siis kulttiyhteisöt mitä vaikkapa transideologia tuottaa.

Pyörää ei tarvitse keksiä uudestaan, mutta Saatanan täytyy koska se ei voi sietää alkuperäisen vaativuutta. Sen on muokattava pyörä omia harhojaan vastaavaksi, mitä nyt todistamme vaikka tässä sairaassa tasa-arvo- maniassa.

Vierailija
5/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko new agen/uushenkisyyden brändääminen ja ev lutin korruptoituminen liittyvät samaan päämäärään: uuden ihmisyyden muokkaamiseen, uuteen yhteiskuntajärjestykseen jossa yltiöindividualismi syrjäyttää yhteisöt, nimenomaan luonnolliset omaehtoiset yhteisöt, ei siis kulttiyhteisöt mitä vaikkapa transideologia tuottaa.

Pyörää ei tarvitse keksiä uudestaan, mutta Saatanan täytyy koska se ei voi sietää alkuperäisen vaativuutta. Sen on muokattava pyörä omia harhojaan vastaavaksi, mitä nyt todistamme vaikka tässä sairaassa tasa-arvo- maniassa.

Juu voi olla. Mutta joku muu ei määrää saako joku olla henkinen vai ei. Ei ole pakko mennä mihinkään lahkoon tai gategoriaan. Ymmärrättekö että on olemassa myös vapaata uushenkisyyttä (miksi sitä ikinä kutsuukaan), ei minkään muokkauksen alle tarvitse mennä tai aivopesuun. Herranen aika! Käyttäkää aivoja, ei syytöksiä aina pelkästään.

Vierailija
6/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin olisi hyvä määrittää, että mitä helveddiä tarkoittaa "new age" ? :D Se on ihan ihmisten omakeksimä termi kaikelle muulle, mikä ei ole suorassa yhteydessä heidän omaan raamattuunsa. 

Eli se on ihan huuhaa termi jo itsessään. 

En mä ainakaan henkisenä ihmisenä miellä itseäni mihinkään "new age" sateenvarjon alle. Mä oon yksinkertaisesti vain henkinen ihminen.

Tollot ihmiset puskevat toisia lokeroihin.

Vierailija
7/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat hokevat vuorollaan JES!

Vierailija
8/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös itämaiset henkiset opit ole paljon vanhempia kuin kristinusko? näin mä olen ainakin käsittänyt. Eli siis kristinusko on oikeasti new age

Vierailija
9/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöiset narsistit surffaavat uskonnosta ja "henkisyydestä" toiseen vaikka päivittäin, ihan mikä vaan parhaiten "hyödyttää" tavalla tai toisella juuri sillä hetkellä.  Eli mikä vaan tukee valeminän narratiivia parhaiten.

Käyty vieraissa - kristinusko antaa anteeksi.

Pilkattu pyhää henkeä tms. - jonkun muun uskonnon pohjalta ei niin paha

Kaveri sairastunut vakavasti mutta ei kykene tuntemaan empatiaa - sai karmansa mukaan

Petetty puolisoa- kohtalo, niin oli tarkoitettu jne jne

Vierailija
10/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin että Saatana on olemassa kun altistuin noille New Age -touhuille tarpeeksi pitkään. Tämän myötä käännyin agnostisesta ateistista kristityksi.

M25

Näitä kokemuksia on todella paljon netissä. Itse olen vanhempi ja muistan että kun olin nuori, oli joitakin jotka tykkäsi taroteista, kristalleista, joogasta, tai jotkut enkeleistä, mutta sitten jossain vaiheessa tämä oikein räjähti käsiin. Onneksi en jostain syystä tuntenut mitään vetoa näihin. Mulla on ollut aina se että uskon Jumalaan (Jeesukseen) vaikka olenkin sitten kulkenut nuorena kahdella tiellä. Mutta takaraivossa on ollut niin vahvana se tieto että nämä "hörhöilyt" on pimeyttä.

Vierailija
12/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös itämaiset henkiset opit ole paljon vanhempia kuin kristinusko? näin mä olen ainakin käsittänyt. Eli siis kristinusko on oikeasti new age

Myös Raamatun mukaan kristinusko uskontona on antikristillisyyttä, eli sitä samaa mitä new age.

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä. Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä. Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan. Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää, taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen? Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat! Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?  Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri." Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.

Vierailija
13/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vähän uskoin joihinkin noista new age näkemyksistä. Aattelin tietäväni jostain jotain ja että niillä näkemyksillä vois selittää olemassaolon olemuksesta jotain. Ennen niihin uskomista olin myös käynyt läpi sellaisen syvän tunteen, ettei mistään voi oikeasti tietää mitään, mutta noista asioista salakavalasti syntyikin uusi uskomusjärjestelmä.

Olin katsellu sami minkkisen videoita silloin tällöin, ja satuin katseleen heidän uskoontulon jälkeen kans jonku. Siitä pääsin jotenkin uudestaan tähän, ettei ihminen oikeasti tiedä mistään mitään ja olin new agen parissa ajatellut tietäväni jotain, vaikka kuvittelin olevani jollain tapaa uskomusjärjestelmistä vapaa.

En siis ole hypännyt syvästä päädystä syvään päätyyn. New age juttujenkin parissa olin jollain tapaa avoin raamatun ja jeesuksen viisaudelle, mutta nyt annan niille tavallaan vielä enemmän merkitystä vaikken niistä vielä koekaan tarpeeksi ymmärtäväni. Ne kuitenkin kiinnostaa enemmän. Ja se rauhan tunne, joka tulee kädet ristiessä ja muutaman sanan jeesukseen kristukseen, jumalan poikaan viitaten sanominen aiheuttaa, niin sitä ei ulkopuolelta oikein löydä

Vierailija
14/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin olisi hyvä määrittää, että mitä helveddiä tarkoittaa "new age" ? :D Se on ihan ihmisten omakeksimä termi kaikelle muulle, mikä ei ole suorassa yhteydessä heidän omaan raamattuunsa. 

Eli se on ihan huuhaa termi jo itsessään. 

En mä ainakaan henkisenä ihmisenä miellä itseäni mihinkään "new age" sateenvarjon alle. Mä oon yksinkertaisesti vain henkinen ihminen.

Tollot ihmiset puskevat toisia lokeroihin.

New agen voi nähdä todella laajana "lokerona", johon voi sisältyä esimerkiksi myös monenlaiset tavat olla henkinen. Mutta eihän woketkaan miellä itseään wokeksi, tai edes tunnista sitä minkäänlaisena kategoriana

Vierailija
15/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Age on eksytys pois Jumalan Sanasta ja pelastuksesta.

Pyytääkää johdatusta Jumalalta, että Hän antaisi teille uskon ja totuuden. Että saisitte uudestisyntyä ja ottaa Jeesuksen vastaan. 

Hän on Tie, Totuus ja Elämä. 

Kun on saannut ottaa uskoa vastaan, ymmärtää myös Raamattua aivan eri tavalla. Raamatun totuus aukeaa. 

Jumalan Sana on ikuinen ja muuttamaton. Se on sama eilen, tänään ja huomenna.

Vierailija
16/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hyvä pohtia kaikenlaisia uskomuksia. Monasti uususkonnoisda haiskahtaa ansaintalogiikka (esim scientologia alun perin dianetiikka).  Toisaalta kovin puhdasoppisen kristityt ovat hyvin tuomitsevia ja omahyväisiä näkemyksissään.

Oma usko käsitykseni on mahdollisimman väljä mutta en ainakaan dumaa muita 

Vierailija
17/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madame Mirvaan luotan.

Vierailija
18/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madame Mirvaan luotan.

Hän on demoneiden kanssa tekemisissä, ja vetää sinut mukaan pimeyteen.  Käänny Jumalan puoleen! 

Vierailija
19/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vähän uskoin joihinkin noista new age näkemyksistä. Aattelin tietäväni jostain jotain ja että niillä näkemyksillä vois selittää olemassaolon olemuksesta jotain. Ennen niihin uskomista olin myös käynyt läpi sellaisen syvän tunteen, ettei mistään voi oikeasti tietää mitään, mutta noista asioista salakavalasti syntyikin uusi uskomusjärjestelmä.

Olin katsellu sami minkkisen videoita silloin tällöin, ja satuin katseleen heidän uskoontulon jälkeen kans jonku. Siitä pääsin jotenkin uudestaan tähän, ettei ihminen oikeasti tiedä mistään mitään ja olin new agen parissa ajatellut tietäväni jotain, vaikka kuvittelin olevani jollain tapaa uskomusjärjestelmistä vapaa.

En siis ole hypännyt syvästä päädystä syvään päätyyn. New age juttujenkin parissa olin jollain tapaa avoin raamatun ja jeesuksen viisaudelle, mutta nyt annan niille tavallaan vielä enemmän merkitystä vaikken niistä vielä koekaan tarpeeksi ymmärtävän

Kyllä minäkin uskon noihin new age juttuihin vaikka olen kristitty. "Ongelma" ei siis ole siinä, uskooko niiden toimivan, olevan totta, vaan se, että Raamatun mukaan ainoa tie Isä Jumalan luo on Jeesuksen kautta. Ja ainoa tie tarkottaa tosiaan että muut tiet vie kadotukseen. Monet vaikkapa joogit tai teosofit, jotka on vakavissaan syvällä näissä jutuissa voivat todistaa että siellä on henkivaltoja jotka tekee juttuja, kun niille antaa vallan.

Vierailija
20/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up