Mistä tulee väite että juopot on aina lihavia ja turvonneita?
Taas oli lehdessä juttu jostakin tyypistä, että "hän raitistui ja laihtui 20kiloa! katso hurjat kuvat ennen ja jälkeen!"
Ajatus näissä on aina se että kaljaa kittaavana on lihava ja turvonnut mutta raitistuminen laihduttaa jo pelkästään siksi ettei juo!
Mä oon tuntenut 30 vuoden aikana monia enemmän ja vähemmän juoppo ystäviä, tuttuja ja työ kavereita. Heistä varmaan viidestäkymmenestä ei kukaan ole ollut lihava ja pöhöttynyt. Ovat olleet ihan normaali kokoisia/hoikkia. Käyneet töissä, liikkuneet ja syöneet normaalisti. Vasta siinä vaiheessa kun juominen on kokonaan lopetettu on alkanut se lihominen ja pulskistuminen!
Kommentit (28)
Alkoholissa on kaloreita ja monesti viinakset vievät myös syömisen suhteen estot.
Juopot eivät todellakaan ole lihavia vaan laihoja. Tämä johtuu siitä että lihava juoppo ei kauaa elä. Lihavalle alkoholin kokoaikainen kuluttaminen on verrattoman paljon haitallisempaa maksalle ja muille elimille kuin laihoille. Tästä syystä lihavat juopot kuolevat nopeasti pois ja kaikki elossa olevat pidempään juoneet ovat aina hoikkia.
Ns. virkamiesjuopot ovat lihavia. Syödään juomisen ohella lounaita. Ammattilaisjuopot eivät syö paljoa vaan saavat energiansa alkoholista. Pysyy hoikkana.
Kyllä se lihottaa, jos samalla syöt kaloripitoista ruokaa. Näämme esim. nämä virkamiessiepot ja muut. Totta on sekin, että lihavat juopot ei yleensä elä kauan. Mutta niitäkin on suomessa riitävästi
Alkoholi on kaloripitoista. Siitä ne kilot tulee ja lopettaessa lähtee.
Juoppojen kasvoista yleensä näkee alkoholismin. He ovat pöhöttyneitä, vanhan näköisiä ja kulahtaneita, harvan iho pitää liiasta viinasta.
Tarkoitan kollegoita, en ole yhdenkään juopon ystävä.
Mä tiedän yhden alta 40-vuotiaan alkoholistin. Tekee töitä viikottain. Juo parina päivänä viikossa kunnon kännit niin että sammaltaa ja horjuu. Ottaa aamusta asti. Iltaisin 3-4 isoa olutta muutoin. On todella hoikka. Syö ehkä kerran päivässä riisiä ja kanaa tyyliin. Ei liiku muuta kuin työpäivinä. Polttaa kuin korsteeni. Alapää toimii vielä.
Monia päihdeongelmaisia pöhöttää ja terveet elämäntavat eivät välttämättä muutenkaan ole ihan hallinnassa.