Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tulee väite että juopot on aina lihavia ja turvonneita?

Vierailija
27.04.2024 |

Taas oli lehdessä juttu jostakin tyypistä, että "hän raitistui ja laihtui 20kiloa! katso hurjat kuvat ennen ja jälkeen!"

Ajatus näissä on aina se että kaljaa kittaavana on lihava ja turvonnut mutta raitistuminen laihduttaa jo pelkästään siksi ettei juo!

Mä oon tuntenut 30 vuoden aikana monia enemmän ja vähemmän juoppo ystäviä, tuttuja ja työ kavereita. Heistä varmaan viidestäkymmenestä ei kukaan ole ollut lihava ja pöhöttynyt. Ovat olleet ihan normaali kokoisia/hoikkia. Käyneet töissä, liikkuneet ja syöneet normaalisti. Vasta siinä vaiheessa kun juominen on kokonaan lopetettu on alkanut se lihominen ja pulskistuminen!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys! mä en ainakaan syödessäni juo ja toisin päin. Kun syön vaikka ravintolassa, hesessä tai kotona, ei tule mieleenkään juoda alkoholia samalla. Juon vettä tai matoa. Kalja tai viini ei korosta makua mulla. Lisäksi syöminen yleensä nukuttaa.

Kun juon alkoholia, ei ole halua syödä. 

Olisko näillä merkitystä?  

Vierailija
2/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni noista deekuista näyttää olevan laihoja. Ei varmaankaan tärkeää juomarahaa voi ruokaan käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käytön lopettaminen ei laihduta ketään. Se ennemminkin lihottaa jos/kun alkoholin tilalle tulee jotain muuta.

Vierailija
4/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökinlopetus (liittyy monilla elämäntaparemonttiin) myös suurimmalla osalla lihottaa

Vierailija
5/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röökinlopetus (liittyy monilla elämäntaparemonttiin) myös suurimmalla osalla lihottaa

Totta.

Vierailija
6/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alan kuluttaa ainakin aikaani syömällä, kun lopetan jatkuvan juomisen. Paino on noussut nytkin 1,5 vuodessa 15 kiloa. Ja se on melkoisen paljon, koska olen 170 senttinen. Sipsiit ja suolaiset herkut ne vasta näkyykin ulospäin.  Näin on käynyt ennenkin. Naurettavinta oli, kun n.5 vuotta sitten äitini kehui kuinka olin niin terveen/hyvän näköinen ja hoikistunut. Olin juonut n.6 kk joka päivä, mutta äitinihän ei sitä tiennyt.  Ei oltu siis nähty moneen kuukauteen. Eli älkää kehuku kuinka joku on hoikistunut ja siksi hyvännäköinen, kun ei koskaan tiedä onko takana vaikka jatkuva juominen.

Vierailija
7/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Kun olin vielä juoppo en saanut itseäni näkyvästi edes nesteturvoksiin (vaikka olin jopa alkoholistiksi aika raju tapaus), paitsi yhden kerran kun hellejaksona join viikon rankasti putkeen minkä päätteeksi sain niin pahan eteisvärinän että jouduin sairaalaan rytminsiirtoon ja tavallaan myös katkolle (olin niin huonossa kunnossa ettei minua voinut neljään päivään laittaa sairaalasta ulos hakeutumaan sinne katkolle.) Huhhuh miten hirveitä aikoja, pääsin sitten päihdekuntoutukseen, nyt 8v kuivilla

Vierailija
8/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl se viina valitettavasti turvottaa aivan älyttömästi. Ei sitä edes huomaa, ennenkuin lopettaa sen juomisen. 

Vierailija
9/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Kun olin vielä juoppo en saanut itseäni näkyvästi edes nesteturvoksiin (vaikka olin jopa alkoholistiksi aika raju tapaus), paitsi yhden kerran kun hellejaksona join viikon rankasti putkeen minkä päätteeksi sain niin pahan eteisvärinän että jouduin sairaalaan rytminsiirtoon ja tavallaan myös katkolle (olin niin huonossa kunnossa ettei minua voinut neljään päivään laittaa sairaalasta ulos hakeutumaan sinne katkolle.) Huhhuh miten hirveitä aikoja, pääsin sitten päihdekuntoutukseen, nyt 8v kuivilla

Hieno onnistuminen, onnittelut!

Vierailija
10/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl se viina valitettavasti turvottaa aivan älyttömästi. Ei sitä edes huomaa, ennenkuin lopettaa sen juomisen.

Turvotusta voi tulla, mutta se johtuu pääsääntöisesti siitä että syöpöttelee juopottelun ohella.

Vierailija
11/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi turvottaa sylkirauhasia

Vierailija
12/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tupakoinnin lihosin 2kg eli ei sekään aina lihota.

Vierailija
13/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin tupakoinnin lihosin 2kg eli ei sekään aina lihota.

Ei tuota voi edes kutsua lihomiseksi

Vierailija
14/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat juopot ei juo kuin viinaa joka päivä on tosiaan ruipeloita. Kunnon juopotteluun ei kuulu reipas syöminen. Kaikki rahat käytetään viinaan.

Vierailija
15/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi määritellä "juoppo". Rappioalkoholistit ovat yleensä jopa aika laihoja koska syövät hyvin vähän ja ruoansulatuselimistö on vaurioitunut.

Sen sijaan tavalliset keski-ikäiset miehet, jotka nauttivat rasvaisesta ruuasta ja oluesta ovat usein lihavia. Tai stressaantuneet äidit, jotka rentoutuvat suklaan ja viinin avulla.

Vierailija
16/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden naisen joka on alkoholist ja hän on todella laiha. Johtuu siitä että viina maistuu mutta ruoka ei niinkään...

Vierailija
17/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syö normaalisti ja tissuttelee siihen päälle, niin kyllähän energiaa tulee paljon enemmän ja ihmiset lihovat. Ammattideekut jättävät syömisen väliin ja ovat vain nestepaastolla, siten pysyvät hoikkana.

Vierailija
18/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mutsi vain näykki ruokaa iltaisin, mutta joi viinipullollisen. Oli arkussa edelleen "nuoruudenmitoissaan".

Vierailija
19/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu juoppouden asteesta. Moni tosijuoppo eli rantojen mies eli puliukko on laiha. Eivät syö juuri mitään: ei ensinnäkään tee mieli, kun kaljasta tai viinastakin saa kaloreita, toisekseen vatsa ei enää kestä, kun alkoholi on liuottanut paikat pilalle. Kärsivät vatsakivuista, jatkuvasta ripulista, närästyksestä ym.

Vierailija
20/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin pitäisi määritellä "juoppo". Rappioalkoholistit ovat yleensä jopa aika laihoja koska syövät hyvin vähän ja ruoansulatuselimistö on vaurioitunut.

Sen sijaan tavalliset keski-ikäiset miehet, jotka nauttivat rasvaisesta ruuasta ja oluesta ovat usein lihavia. Tai stressaantuneet äidit, jotka rentoutuvat suklaan ja viinin avulla.

Puhumattakaan av-mammoista. Salkkarit, sipsit ja sidukka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi