Rotukoirien kasvattajille/kennelinpitäjille kysymys
Itselleni arka kysymys:
Olen haaveillut lapseni kanssa eräästä koirarodusta, jonka kanssa harrastaa mahdollisesti näyttelyissäkin yms. Koira tulisi hyvään kotiin, saisi kaiken mitä tarvitsee ja varmasti hyvän elinympäristön.
Olen ulosotossa vielä kennelin seuraavien pentujen syntyessä, ulosoton velkoja on Kela. Siis opintotuki meni vajaa vuosi sitten ulosottoon, kun eivät voineet odottaa vajaata kuukautta valmistumiseeni asti. Perivät sitä takaisin, koska olin kuulema tienannut liikaa opintojen ohella.
Maksan nyt erissä tätä velkaa takaisin, muuten laskut olen aina hoitanut ja nykyään siis vastuullisessa työssäkin olen.
Mutta näin ollen itsellä näkyy siis toistaiseksi maksuhäiriömerkintä, ja pentua toivoin meille tulevaksi kesäksi. Viimeinen maksu ulosoton kautta kelalle on syyskuussa. Ja rahaa käytettävissä on siis kuukausittain tarpeeksi muuhun arkeen.
Tarkistatteko aina pentua toivovien ihmisten maksutiedot, ja onko asia väistämättä ehdoton este pennun myyntiin?
Pentuun olen säästänyt rahaa vähitellen palkastani. Kuten sanoin, asia on itselle arka ja muuten kennelistä on kyllä näytetty vihreää valoa.
Kommentit (6)
En usko että on ongelmaa tuossa, jos ovat sinun kanssa jo jutelleet ja sopivaksi arvelleet muuten. Ihmisillä nyt on velkaa sinne tänne tänä päivänä, ja lemmikeistä kyllä koiraihmiset pitävät yleensä joskus parempaakin huolta kuin ihmisistä.
Hei. Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat hokevat vuorollaan JES!
Kun ostat käteisellä, niin eipä niitä luottotietoja tietääksen ole mitään tarve tarkastaa.
Maksatko hakiessa koiran? Tuskin moni myy nykyisin osamaksulla.
Kiitos vastauksesta. Kerralla maksan, en osamaksulla. Ajattelin mieluummin varmaan siirtää heille tilille summan kuin maksaa käteisellä, kuitenkin rotukoirana hieman hintavampi, ettei ihan muutamista sadoista puhuta.
Jotkut tarkistavat jotkut ei. Jos kasvattaja tarkistaa ja kysyy asiasta niin varmaan saat selitettyä tilanteesi.
Kannattaa kuitenkin huomioida että koiran ostohinta on luultavasti pienin kustannus koiran kanssa eläessä ja kannattaa olla säästössä riittävästi pahan päivän varalle, myös nimenomaan koiran kuluihin varattuna, esim. eläinlääkärikäyntejä varten (usein esim. tapaturmat ajoittuvat kalliille päivystysajoille).
Up