Missä töissä jaksaa olla seitsenkymppiseksi asti?
Kuinka moni pystyy olemaan fyysisessä työssä 70v asti? Kuinka moni pystyy olemaan nopeatempoisessa työssä ko. ikään asti? Entä aivoja kuormittavassa työssä? Koen toivottomuutta ja vihaa, sillä en jaksa omassa työssäni mitenkään olla vielä 20v, kun olen jo nyt aivan loppu. Mutta sehän päättäjien tarkoitus onkin, että ihmiset maksavat eläkettä koko työuransa ajan, mutta eivät pääse ikinä itse eläkkeelle, vaan kuolevat sorvinsa ääreen.
Kommentit (56)
En tiedä vastausta, mutta sen voin sanoa että lähihoitajana ei voi noin vanhaksi asti välttämättä toimia. Työn jälki on myös ihan kuraa. Voin vaan vähän kuvitella minkälaiseksi ala on muokkaantunut seuraavaan 30v aikana mikä minulla on työuraa jäljellä. On aivan naurettavaa että joku kuvittelee minunkin työskentelevän 70 vuotiaaksi vanhusten parissa.
No, on noi Suomessakin poliitikot usein. Yliopisto-opettajat ja lääkärit aika usein vetää tonnekin. Kiva sitten joku kirurgi, jolla käsi tärisee, eikä voimat riitä puukon heilutteluun...
Sen mitä omalla työpaikalla olen havainnut, niin suurin osa kun lähestyy kuuttakymppiä, niin kapasiteetti alkaa olla jo täynnä. Ei mitään puhetta että vielä pitäisi pystyä olemaan 10v työelämässä lisää. Olkaa onnellisia te ketkä vielä pääsette eläkkeestä nauttimaan.
Älkää pelätäkö. Saatte kenkää kauan ennen kuin ehditte täyttää 70 vuotta. Sitten voitte loppuikäni turhaan hakea niitä työpaikkoja, joihin kukaan ei halua palkata mitään geriatrikoita.
Vierailija kirjoitti:
No, on noi Suomessakin poliitikot usein. Yliopisto-opettajat ja lääkärit aika usein vetää tonnekin. Kiva sitten joku kirurgi, jolla käsi tärisee, eikä voimat riitä puukon heilutteluun...
Meillä oli lääkärinä työpaikalla tuommoinen vanhus. Määräsi jotain 50 vuotta vanhoja lääkkeitä, jotka apteekissa otettiin pois.
Vatsa sekaisin? Määrään amfetamiinia...
Vierailija kirjoitti:
Kirurgi on mitä todennäköisemmin ehtinyt tienata siinä määrin ettei ole ainakaan taloudellista pakotetta olla työelämässä eläkeikään saakka.
Helsingin Kaupungin pysäköinninvalvojana.
Mun isoisä ajoi myymäläautoa vielä 75-vuotiaana. 73v Sikke Sumari aikoo jatkaa ravintoloitsijana. Elisabeth jatkoi kuningattarena loppuun saakka.
Itselleen mielekkäässä työssä, joka motivoi ja sisältää aina uutta mielenkiintoista. Olen toiminut kyberturvallisuuskonsulttina jo liki 20-vuotta ja jaksan oikein mielelläni vielä seuraavatkin 20-vuotta.
Saakohan lähellä 70 vuotta vähentää verotuksessa henkilökohtaisen avustajan palkkakulut? Voi olla tarvetta että kykenee työpaikalle ja jonkunhan ne vaipatkin pitää vaihtaa.
Mieheni on DI, häntä kysytään jatkuvasti eri projekteihin. On 70v. On siis eläkkeellä, mutta tekee töitä nyt oman toiminimen kautta.
Huono kunto,ylipainoisuus, nuohan tekee raajarikon jo ennenku on 50v, mutta ihan omasta tahdostaan ne lihoaa.
70 ole mitää nykyään, ihan hyvin voi tehä hommia ton jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Itselleen mielekkäässä työssä, joka motivoi ja sisältää aina uutta mielenkiintoista. Olen toiminut kyberturvallisuuskonsulttina jo liki 20-vuotta ja jaksan oikein mielelläni vielä seuraavatkin 20-vuotta.
Hyvin harvalla on sellainen työ. Valtaosa tekee työtä vain pakon ja toimeentulon vuoksi.
Ainakin näyttelijänä. Seela Sella täyttää tänä vuonna 88 vuotta ja kalenteri on täynnä.
88 vuotiaat työkkärin tai vanhainkodin infossa. Voi herranen aika. :s
Presidenttinä ainakin ja kuninkaina. Biden ja Trump ovat n.80-vuotiaita.
Amerikan presidenttinä tai muussa valtionjohdossa tuo näyttää onnistuvan. Muissa töissä ei, ellei ole laumaa henkilökohtaisia avustajia ympärillä auttamassa.