Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä töissä jaksaa olla seitsenkymppiseksi asti?

Vierailija
26.04.2024 |

Kuinka moni pystyy olemaan fyysisessä työssä 70v asti? Kuinka moni pystyy olemaan nopeatempoisessa työssä ko. ikään asti? Entä aivoja kuormittavassa työssä? Koen toivottomuutta ja vihaa, sillä en jaksa omassa työssäni mitenkään olla vielä 20v, kun olen jo nyt aivan loppu. Mutta sehän päättäjien tarkoitus onkin, että ihmiset maksavat eläkettä koko työuransa ajan, mutta eivät pääse ikinä itse eläkkeelle, vaan kuolevat sorvinsa ääreen.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ukko jolla on nuori nainen.

Vierailija
42/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristina. Monet vielä harrastavat juridiikkaa, vaikka rahallisesti ei tarvetta enää tehdä töitä. Näin ajatellut itsekin. Sen lisäksi voi alkaa tutkia jotain uutta aihetta ja kirjoittaa artikkeleja tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jaksaa jos on oma halu ja kunto on hyvä. Ja työ olisi vielä asiakaspalvelua, siis henkilöltä henkilölle, silloin jaksaa.

Siis ei pakosta vaan omasta halusta.

Vierailija
44/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi olla omassa työssäni 70-vuotiaaksi asti. Nyt jo tekee tiukkaa ja olen 63. Eläkeikäni on 64v 6kk. Luultavasti olen sairauslomalla siihen asti kun tuo ikä täyttyy. Yritän sinnitellä, mutta vaikeaa on. Teen tarkkuutta vaativaa työtä ja olen jo melkein sokea. Jonotan julkiselle leikkaukseen. Muitakin vsnhuuden vaivoja ja sairauksia on paljon.

Vierailija
45/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono kunto,ylipainoisuus, nuohan tekee raajarikon jo ennenku on 50v, mutta ihan omasta tahdostaan ne lihoaa.

70 ole mitää nykyään, ihan hyvin voi tehä hommia ton jälkeenkin.

Ei siihen tarvitse huonoa kuntoa tai ylipainoisuutta, jos fyysisessä työssä paikat alkaa kulua. Työssä voi olla paljon toistuvia  työasentoja, mitkä rasittaa kehoa useamman vuosikymmenen ajan. 

Vierailija
46/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin näyttelijänä. Seela Sella täyttää tänä vuonna 88 vuotta ja kalenteri on täynnä.

Tuollaiset Seelat on poikkeuyksilöitä. Hän muuten joutui muuten perumaan yhden esiintymisen sairastumisen vuoksi, viittasi epämääräisesti vanhuuden vaivoihin.

Vierailija
47/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on DI, häntä kysytään jatkuvasti eri projekteihin. On 70v. On siis eläkkeellä, mutta tekee töitä nyt oman toiminimen kautta.

Oma isäni on 77v ja on edelleen kysytty tekijä, fyysisellä alalla, mutta itse olen kehäraakki jo viiskymppisenä toimistotyöläisenä. Ap

Vierailija
48/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetellyt olen laskurilla laskien eläke ikiä. Kukahan senkin matikan keksinyt,täytyyhän elkkeestä nauttiakin ja antaa tilaa nuorille työtä. Itse jään vuoden lopulla elekkeelle, ikä65v

Vierailija
49/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja missä saa olla? Nykyään moni työura päättyy potkuihin. Epidemia alkoi 1990-luvulla. 

Vierailija
50/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeillä ja prillä

Vierailija
51/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleen mielekkäässä työssä, joka motivoi ja sisältää aina uutta mielenkiintoista. Olen toiminut kyberturvallisuuskonsulttina jo liki 20-vuotta ja jaksan oikein mielelläni vielä seuraavatkin 20-vuotta.

Eiköhn tekoäly korvaa sinutkin lähiaikoina.

Vierailija
52/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan missä vain suojatyöpaikassa jossa päivät koostuu kahvin juonnista ja ristikoiden täyttämisestä.

Vierailija
53/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytröni just naureskeli, että mitä tekee 72-vuotiaalla fyssarilla. 72 on hänen eläkeikänsä.

Ei niin mitään järkeä.

Vierailija
54/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko että teillä on mitään töitä 70-vuotiaana? Itse olisin ikionnellinen jos saisin käydä töissä silloin mutta pahoin pelkään, että tekoäly on luonut aivan järkyttävän massatyöttömyyden ennen sitä 

Vierailija
55/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. En jaksa nytkään ja olen 35-vuotias 

Vierailija
56/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni jäi eläkkeelle 65 v lähihoitajan kolmivuorotyötä. Mutta edelleen tekee aktiivisesti sijaisuuksia - nyt ikää 69.

Itse jäin opettajan työstä eläkkeelle 66v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi