Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä mennä jollain 2000€ palkalla töihin? Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen toimeentulotuen verran.

Vierailija
26.04.2024 |

Mitä hyötyä mennä jollain 2000€ palkalla töihin? Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen toimeentulotuen verran.?

Kommentit (240)

Vierailija
101/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisia käytetään esimerkkeinä mikis tukia pitää pienentää. Siksi nämä trollit ovat aidosti työttömille ja köyhille huono asia.

Minusta on hyvä, että asiasta puhutaan. Että meillä oikeasti voi käyttää järjestelmää hyväksi. Työssäkäynnin pitäisi aina olla kannattavampaa kuin laiskottelun. Sehän tämä ap:n kirjoituksen poitti varmaan on. Miten voi olla niin, että se ei ole aina kannattavaa? Järjestelmässä on vikaa.

Ihan kuule on palkkatason vika. Ei liity mihinkään järjestelmään. 

Kyllä liittyy. Verotus aivan älytöntä. Mitä hyötyä on edes puhua bruttotuloista, kun suurin osa saa käteensä 1500-2500 riippumatta siitä kävitkö töissä vai et. Ja jo

Opettele lukemaan.

Vierailija
102/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli myös hiljenee palstoilla sattumoisin silloim kuin on hiljaisempi aika töissä ja aktivoituu palstalla ihan vaan sattumalta kuumimpaan ja vilkkaimpaan työaikaan.

Jos satut työskentelemään lauantaisin niin samaan porukkaan kuuluvat työn estäjät käyvät tuhertelemassa hakaristejä ja heittelemässä ilotulitteita koska haluavat että lopetat työsi etkä jatka työtäsi enää koskaan. 

Eli tarkoituksena on ESTÄÄ työm tekeminen.

Ennen vanhaan tåmä meni niim että esimies sanoi suoraan että etkö voisi lopettaa työtäsi ja irtisanos itseäsi tai te-toimiston täti sanoi, että voisitko lopettaa tämän työsuhteesi ja irtisanoa itsesi. 

Totta. Perjantai klo 17.12 on tosiaan mitä kiihkeintä työaikaa :D:D:D:D:D:D:D:D:D:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes jokainen työtön tai pienituloinen on näköjään sinkku. Eroahan syntyy jos kaksi työssäkäyvää tai toisaalta työtöntä.  Meidän nettotulot yhteensä noin 3700 ja missään todellisuudessa työttöminä ei päästäsi edes lähellekään tätä. 

Totta. Yksineläjät ja yh:t on siinä asemassa, että jos palkka ei ole kunnollinen, voi olla ettei työssäkäyminen ole rahallisesti kannattavaa. Kaksi työssäkäyvää aikuista samassa taloudessa kyllä hyötyy työssäkäymisestä, vaikka molemmilla olisi pienikin palkka.

Vierailija
104/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se hyöty, ettei tarvitse raportoida jatkuvasti Kelalle jokaista tilisiirtoaan eikä tarvitse roikkua te-toimistossa pompoteltavana. 

Aika kalliiksi tulee jos pelkästään tuon takia käy töissä. Noihin kelan juttuihin nyt menee mitätön aika täyteen työaikaan verrattuna.

Ei mun ainakaan tarvitse työnantajalle maksaa, että käyn töissä :D Eikä kyse ole ajasta, vaan itsenäisyydestä. 

Et sä yhtään sen itsenäisempi ole. Työnantaja määrää milloin sun on siellä työpaikalla oltava. 

Itse asiassa ei määrää. Saan tehdä töitä silloin kuin itse haluan. Ja ihan omasta kodista käsin, jos haluan. Sori siitä, röllipeikko. 

Kivat sulle! Suurin osa ei voi valita, vaan ihan työnantajan pillin mukaan on tanssittava. 

Vierailija
105/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä, kun on vielä pari lasta, jotka pitää viedä päiväkotiin. Päivähoitomaksuihin menee päälle 500 e/kk ja kaupan päälle vielä syyhyä, noroa, influenssaa, täitä, kihomatoja ja koronaa. Työmatkakulut, työvaatekulut jne. Se on sitä työssäkäynnin ihanuutta.

2000 euron palkalla ei maksa 500 euroa päiväkotimaksuja.

Ei niin väitettykään. 

Itselläni on palkka 3200 e. Käteen jää verojen jälkeen 2300 e ja kyllä meiltä täydet päivähoitomaksut menee. Mies on tosin hyvätuloinen. Mutta kyllä sitä jossain vaiheessa mietti, että onko se työssäkäynti kovin kannattavaa. Päivähoitomaksut, työmatkakulut, työvaatekulut. Lasten sairastelut, lääkärikulut, lääkekulut. Suomessa tämä järjestelmä on luotu sellaiseksi, että kaikki saa suunnilleen saman verran. Verotuksella se tasata

Jos mä tulisin valtiolle töihin toimistosihteeriksi niin palkka olisi luokkaa 2500-2700 euroa eli ei lähellekään kolmea, neljää, viittä tai kuutta tonnia. Lisäksi kun ei saa opiskella eteenpäin niin palkka ei nouse. Lisäksi työ on lyhyt määräaikaisuus mitä todennäköisemmin niin rahatilanne siitä ei parane. Lisäksi nykyisellä työllä olisi suurempi mahdollisuus tienata enemmän mutta se ESTETÄÄN kun on pakkomielle parittaa minut valtiolle töihin.

Vierailija
106/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se hyöty, ettei tarvitse raportoida jatkuvasti Kelalle jokaista tilisiirtoaan eikä tarvitse roikkua te-toimistossa pompoteltavana. 

Aika kalliiksi tulee jos pelkästään tuon takia käy töissä. Noihin kelan juttuihin nyt menee mitätön aika täyteen työaikaan verrattuna.

Ei mun ainakaan tarvitse työnantajalle maksaa, että käyn töissä :D Eikä kyse ole ajasta, vaan itsenäisyydestä. 

Et sä yhtään sen itsenäisempi ole. Työnantaja määrää milloin sun on siellä työpaikalla oltava. 

Itse asiassa ei määrää. Saan tehdä töitä silloin kuin itse haluan. Ja ihan omasta kodista käsin, jos

Kyllä maailmassa on miljardi muutakin ammattia ja työnantajaa kuin valtio. Niin että ihan jokaisella on varaa valita muukin työnantaja kuin valtio. Kuninkaallisilla ei ole varaa valita omaa ammattiaan, mutta muilla on. Valtio ei todellakaan ole ainoa työnantaja maailmassa.

Vierailija
107/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei määrää. Saan tehdä töitä silloin kuin itse haluan. Ja ihan omasta kodista käsin, jos

Miksi luulet, etten tiennyt tuota? :D 

P.S. Kyllä mä ennemmin työnantajan pillin mukaan tanssisin kuin raportoisin tiliotteita Kelaan ja pomppisin jossain te-toimiston pupukursseilla

Vierailija
108/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisia käytetään esimerkkeinä mikis tukia pitää pienentää. Siksi nämä trollit ovat aidosti työttömille ja köyhille huono asia.

Minusta on hyvä, että asiasta puhutaan. Että meillä oikeasti voi käyttää järjestelmää hyväksi. Työssäkäynnin pitäisi aina olla kannattavampaa kuin laiskottelun. Sehän tämä ap:n kirjoituksen poitti varmaan on. Miten voi olla niin, että se ei ole aina kannattavaa? Järjestelmässä on vikaa.

Liian pienien palkkojen maksajissa on vikaa, eikä missään muussa! 1300e on ok tukina, muttei todellakaan palkkana!

Vierailija
109/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maailmassa on miljardi muutakin ammattia ja työnantajaa kuin valtio. Niin että ihan jokaisella on varaa valita muukin työnantaja kuin valtio. Kuninkaallisilla ei ole varaa valita omaa ammattiaan, mutta muilla on. Valtio ei todellakaan ole ainoa työnantaja maailmassa.

Kuninkaallinen onkin ammatti, missä heitä koulutetaan?  =D  Kuninkaallisetkin ovat vapaita tekemään ihan mitä haluavat,  hekin ovat ihan vaan sontivia ja kkusevia ihmisiä, jos et sattunut tietämään.  Harrykin vaan lähti amerikkoihin, että pölypilvi vaan jäi Iso-Britanniaan!

Vierailija
110/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki itse tienattu raha on itse tienattu raha, sillä tavalla osallistuu näihin yhteisiin kuluihin täällä.

Eli ei voida noin mustavalkoisesti ajatella. Joo, saat varmaan suunnilleen saman tuilla mutta mieti sitä kuka sen maksaa? Me jotka tehdään työtä. Jopa sillä huonolla palkalla. 

Ole hyvä ja tee osuutesi. Äläkä vaan vie kuormasta.

Vierailija
111/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun palkka noin 2000 euroa ja vaimon 2500 - 2800 euroa. Vaikka kuinka jäisin kotiin niin en saisi yhtä paljon rahaa kuin nyt. Kotiin jääminen ei siis kannata. 

Sun kohdalla ei, mutta jos sulla olisi vaimoa, olisi tilanne toinen. Aika samoihin menisi tulot kävit töissä tai et. Tietysti riippuu asumiskustannuksista myös.

Olen vasta ns. vanhoilla päivillä joutunut alanvaihtajana pienituloiseksi. Asumiskulut hyvin pienet ja säästöjä on mutta toisaalta ei pienintä aikomustakaan "syödä" niitä tässä vaiheessa. Työttömänä joutuisin siihen.

Omat tulot nettona 1700 euroa ja vastike vaikka kokonaisuudessaan  niin 280 esimerkiksi. Työmatka alle kilometri ja meillä ei autoon mitään tarvetta jne. En vain usko että työttömänä saisin missään määrin lähellekään samaa kuin nyt. Edes sinkkuna vaikka silloin ero pienempi. 

Vierailija
112/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei määrää. Saan tehdä töitä silloin

Edelleen puhut siitä mitä SINÄ tekisit. Sinä teet kuten haluat, ja joku muu tekee omat valintansa! Tosiasia on silti, että rahallisesti ei hyödytä käydä pienipalkkaisessa työssä, jos elää pk-seudulla sinkkuna, tai on yh. Se, että sun mieletä riittävä porkkana ilmaiselle työnteolle on ettei tarvitse kelan kanssa asioida, ei tarkoita että kaikki muut pitäisivät kelaa sellaisena pelotteena, että mieluummin tekevät ilmaista työtä. Lähinnä se on erikoista, että niillä jotka työssäkäynnin itse valitsevat, on kauhean hapan asenne niitä kohtaan, jotka valitsevat toisin. Ei vaan millä voida myöntää että onhan se heikosti motivoivaa jos työstä ei saa rahallista hyötyä. Mitä ihmeellisemmillä perusteluilla yritetään vakuuttella, että kyllä se oma valinta kuitenkin on se ainoa oikea. Yhteiskunta nyt kuitenkin vielä toistaiseksi mahdollistaa sen, että töissä ei ole pakko käydä hengissä pysyäkseen.  Se tyytykö niin vaatimattomaan elämään minkä tuet mahdollistavat, on sitten oma asia. Jos haluaa parempaa elintasoa, niin sitten varmaan tekee jotain sen eteen. Jos on tyytyväinen askeettisuuteen, ja arvostaa vapaa-aikaansa enemmän kuin rahaa, niin sitten ei tietenkään mene töihin niin kauan kun ei ole pakko.

Vierailija
113/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000€ bruttopalkasta jää käteen noin 1650€. Toki sillä palkalla ei välttämättä kauhean kaukana kannata käydä töissä, mutta toisaalta halpa asuminen kauempana voi kompensoida. Olen joskus joutunut elämään toimeentulotuella ja ei se kyllä mitään herkkua ole. Jos elät tosi niukasti ja yrität säästää vaikka rikkoutuvia kodinkoneita varten, siitä rokotetaan. Toimeentulotuki on tietysti todella tarpeellinen tuki ja eihän viimesijaisen tuen tarvitse kummoinen ollakaan. Mutta vaikea nähdä, että kovin moni ajattelisi noin kuin ap. Kyllä se 300€ on iso raha ja senkin työpaikan avulla pääsee pyrkimään elämässä eteenpäin ja saa sisältöä sekä merkityksellisyyden tunteen elämään.

Aika mitän summa mun mielestä siihen menetettyyn aikaan nähden. Työmatkakulut tuohon päälle vielä, niin aika pieneksi jää erotus. Karkkirahoja.

No mutta, kun saat työkokemusta sillä 2000€ palkalla, voit päästää parempipalkkaiseen työhön joko toiseen firmaan tai edetä samassa firmassa. Varmaan aika harva ajattelee, että 2000€ palkka on tavoiteltavaa, mutta moni ymmärtää, että aluksi joutuu tehdä sillä töitä. Jos ei halua, kannattaa kouluttautua hyväpalkkaiselle alalle.

Vierailija
114/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkakuluihin 200-300€? Missä korvessa asut? Joukkoliikenteen kuukausikortti lienee jitain 50€/kk. 2000€ palkasta menee n.10% palkkaveroa, pakollisiin maksuihin n.8%, eli reilu 1600 jää käteen. Ja se on itse ansaittua rahaa, et ole Kelalle tilivelvollinen, eivät syynää rahankäyttöäsi. Tämä jo yksistään oon syy käydä töissä itseään kunnioittavlle ihmiselle.

Vierailija
115/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työn tekeminen on tärkeää ihmisen omalle hyvinvoinnille. Itsearvostus, sosiaaliset suhteet, merkityksellisyyden tunne. Eläkekertymä. Yhteiskunnallinen asema, deittimahikset jne. Lusmuilu muuttaa makarooniksi, masentaa, eikö nuppi kestä pitkään.

Vierailija
116/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä jaksat tätä samaa valetta toistella viikosta toiseen. jokainen voi mennä itse tarkistamaan kelan laskureilla, mihin tukiin olisi oikeutettu jos olisi työtön. Jos et viitsi mennä mutta uskot trolleihin  niin olet liian tyhmä ja laiska työelämään. 

Saan 1300€/kk käteen tukia, toimeentulotuki + asumistuki, eli lähes sama verojen ja työmatkakulujen jälkeen mitä jää 2000€ palkasta.

Ap

Mulle jää 4 tuntia per päivä työstä noin 950e bruttona kuussa käteen, taloudellisesti täysin epäkannattavaa, mutta saanpahan elätettyä itse itseni.

Systeemi on kuitenkin aika hullu, enkä ymmärrä miksi työtöntä ei voi vaatia tulemaan toimeen yhtä vähällä kuin minun, joka käy 5 päivänä viikossa töissä?????

Et ymmärrä paljoa muutakaan, kun käyt työssä vaikkei se ole taloutesi kannalta järkevää. Ainoa joka tuossa voittaa on työntarjoajasi ja siksi tuollaiset vähä-älyiset otetaan töihin.

Vierailija
117/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää 2100 euron palkasta (aloitin 1900e, mutta olen noin pyytänyt palkankorotuksia) noin 1700 e jäljelle. Helsingissä mäkin, sain kaupungin halvan asunnon koska työssäkäyvänä hieman helpompi saada kuin työttömänä, työttömänä en saanut vaikka hetken olin asunnottomana. Työssäkäyvänä asuntotarjous tuli samantien. Eli käteen jää huomattavasti enemmän. Ei tällä perhettä perusteta tai asuntoa osteta, mutta monta sataa enemmän jää käteen kuin se toimeentulotuen perusosa.

Vierailija
118/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian pienien palkkojen maksajissa on vikaa, eikä missään muussa! 1300e on ok tukina, muttei todellakaan palkkana!

Olen aikaisemmin tehnyt siivoojan töitä tonnin bruttopalkalla enkä enää tekisi ja siitäkin on 20 vuotta aikaa. Ei voi olla niin, että palkka 2024 on sama kuin vuonna 2004.

Vierailija
119/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut nyt ylipäätään luulee että työttömät ei ole ihmisiä.

Vierailija
120/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä jaksat tätä samaa valetta toistella viikosta toiseen. jokainen voi mennä itse tarkistamaan kelan laskureilla, mihin tukiin olisi oikeutettu jos olisi työtön. Jos et viitsi mennä mutta uskot trolleihin  niin olet liian tyhmä ja laiska työelämään. 

Saan 1300€/kk käteen tukia, toimeentulotuki + asumistuki, eli lähes sama verojen ja työmatkakulujen jälkeen mitä jää 2000€ palkasta.

Ap

Moni alapeukuttaa, mutta tuo on kyllä totta! Pitää olla aika hyvä palkka jotta jäisi sen verran merkittävästi enemmän käteen, että kannattaisi uhrata viitenä oäivä viikossa 8h ja vielä matkat päälle aikaansa sen erotuksen vuoksi. Jos tienaa juuri sen verran, että putoaa tuilta, niin on se kyllä aika plus miinus nolla mennä töihin sitt

Moni alapeukuttaa, koska tuo on puhdasta paskaa. Ei tt-tuki+asumistuki ole lähelläkään 1300€/kk, vaikka ap täällä joka päivä yrittää sitä todeksi muuttaa spämmäämällä tätä samaa paskaa. 

Ei se ole puhdasta paskaa, vaan paljon kiinni siitä, missä asuu ja onko esim. sairauskuluja. Ei noihin ole mitään kiinteää summaa, joka olisi kaikissa tilanteissa sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi