Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä mennä jollain 2000€ palkalla töihin? Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen toimeentulotuen verran.

Vierailija
26.04.2024 |

Mitä hyötyä mennä jollain 2000€ palkalla töihin? Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen toimeentulotuen verran.?

Kommentit (240)

Vierailija
221/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin hyöty on se, ettei TE-toimisto piinaa sinua.

Ei tänä päivänä. Näen melko varmana tulevaisuudessa tilanteen jossa paskapalkalla työskentevät joutuvat raportoimaan työkkärille tms. joka kuukausi hakemistaan parempipalkkaisista työpaikoista XD Paskapalkalla joutuu kuitnekin hakemaan asumistukea, tt-tukea ja ties mitä. Jotta tukia jatkossa saa pitää todistaa että yrittää löytää isompia tuloja.

Näinhän se on meillä osa-aikatyöläisillä jo nyt.

Vierailija
222/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap asuu mukamas Helsingissä ja siellä työmatkoihin menisi 200- 300 euroa/kk. Salli mun nauraa. Tää on taas näitä hiton trolleja, joiden ainoa ilo on mollata työttömiä ja muita köyhiä.

En puhunut tuossa itsestäni, jossain maaseudulla menee helposti tuo 200-300€ kk, minulla menisi 100€/kk bussikorttiin rahaa.

Ap

Eipäs menisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä säälittävä. Miten voi olla täydellinen luuseri

Vierailija
224/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun täällä ei ole oikein minkäänlaista työtä mitä voisin tehdä. Fyysisesti raskas työ ei käy.

Täällä? Ei vuori tule sinun luoksesi.

Niin, täällä missä asun. En minä ole muuttamassa työpaikan takia mihinkään. 

225/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee tuolla palkalla töitä. Ja käsittääkseni esim. Lähihoitajan lähtöpaikka ilman lisiä on joku 2300€/kk?

Vierailija
226/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa työeläkettä, kun tekee töitä eli eläkkeellä saat enemmän massia kuin jos joudut elämään takuueläkkeen varassa.

Tuista ei voi säästää, palkasta saa kerätä tilille vaikka 100000 euroa, eikä kukaan vahdi saldoa.

Kivat työkaverit, päivä kuluu mielekkäästi. Voit lounastaa joka ruokatunti ravintolassa. On ilmainen työterveyshuolto. E-passi. Ruokaetu. Bonukset, pikkujoulut ja muita bileitä, tyhy toimintaa, retkiä jne.

Et ole paljoa tainnut olla OIKEASSA työelämässä.

Olen ollut 44 vuotta oikeassa työelämässä täydellä työajalla ja saman työnantajan palveluksessa. Kun nuorena aloittaa työnteon, pääsee näinkin pitkälle ilman työttömyysjaksoja. 

Työnantaja pitää työntekijöistään huolta ja  antaa myös paljon erilaisia etuja. Näin on työss

Mitä tarkoitat tuolla: "onkohan nämä työtävieroksuvat edes ymmärtäneet kysyä näistä eduista?" Puhut hanttihommien tekijöistä ja työtävieroksuvista yhtä aikaa. 

eri

Vierailija
227/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajilla ei ole enää elättää pummeja. Sen verorahan käyttäisi itsekin mieluummin vaikka säästöön tai hyviin työvaatteisiin. 

Vierailija
228/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes jokainen työtön tai pienituloinen on näköjään sinkku. Eroahan syntyy jos kaksi työssäkäyvää tai toisaalta työtöntä.  Meidän nettotulot yhteensä noin 3700 ja missään todellisuudessa työttöminä ei päästäsi edes lähellekään tätä. 

Totta. Yksineläjät ja yh:t on siinä asemassa, että jos palkka ei ole kunnollinen, voi olla ettei työssäkäyminen ole rahallisesti kannattavaa. Kaksi työssäkäyvää aikuista samassa taloudessa kyllä hyötyy työssäkäymisestä, vaikka molemmilla olisi pienikin palkka.

Myös suurperheet voi olla siinä asemassa että pienipalkkaiset työt ei kannata. Palkka ei nouse lasten myötä vaan samalla palkalla pitää pärjätä olipa lapsia yksi tai viisi. Lapsilisä ei riitä kattamaan nousevia kuluja kuten isompaa asuntoa jne. Perusosa tulee sen sijaan aina uudesta lapsesta ja isompi asunto maksetaan myös. Tää on iso kannustinloukku. Olen tämän omassa työssäni kuullut useammalta tukien varassa elävältä suurperheelliseltä (että ei kannata mennä töihin, tällöin pitää siis molempien vanhempien olla työttömiä ja varattomia).

Vierailija
229/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa työeläkettä, kun tekee töitä eli eläkkeellä saat enemmän massia kuin jos joudut elämään takuueläkkeen varassa.

Tuista ei voi säästää, palkasta saa kerätä tilille vaikka 100000 euroa, eikä kukaan vahdi saldoa.

Kivat työkaverit, päivä kuluu mielekkäästi. Voit lounastaa joka ruokatunti ravintolassa. On ilmainen työterveyshuolto. E-passi. Ruokaetu. Bonukset, pikkujoulut ja muita bileitä, tyhy toimintaa, retkiä jne.

Olen ollut 44 vuotta oikeassa työelämässä täydellä työajalla ja saman työnantajan palveluksessa. Kun nuorena aloittaa työnteon, pääsee näinkin pitkälle ilman työttömyysjaksoja. 

Työnantaja pitää työntekijöistään huolta ja  antaa myös paljon erilaisia etuja. Näin on työss

No minäkin aloitin nuorena työnteon ja ehdin tehdä 23v töitä ennen kuin sairastuin ja jouduin työttömäksi. 

Vierailija
230/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi loppuu rahat vetelijöiden elättämiseen. Pois vastikkeeton työmarkkinatuki ja asumistuet. Vähän aikaa työttömänä olevat voivat saada ansiosidonnaisensa. 

Vierailija
231/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kato jos on yh ja työttömästätai pienituloisesta miehestä ei taloudellista tukea saa, niin sitten on siinä tukena ja turvana kun lapset sairastaa. Ei kaikki ole rahasta!

No yllättävän paljon on. 

Vierailija
232/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut koskaan palkkaa enempää kuin 1500€. Mitä siihen sanot?

En minäkään. Silti käyn mielummin töissä, kuin makoilisin joutilaana.

Vierailija
233/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka saisi miten vähän, pitäisi aina pyrkiä tekemään töitä ja elättää itsensä. Töitä voi tehdä useampaa ja pyrkiä vaihtamaan työpaikkaa toiseen ja kasvattamaan sitä kautta palkkaa. Rankkaa voi olla, mutta anna sille aikaa, esim pari vuotta. Säästä ja sijoita oheen. Kasvata nettovarallisuutta. Älä missään nimessä ole tai ainakaan jää valtion talutusnuoraan. Älä ole valtiolle tilivelvollinen. Tienaa niin paljon kuin lystäät. Silloin olet henkisesti vauras. Riippumaton. Yritteliäs. Olet omaksunut vauraan asenteen. Sinulla on enemmän yhteistä vauraan kanssa, kuin köyhän. Vaikkei rahaa olisikaan. Olet jo päättänyt, että sinähän et muuten köyhäksi jää.

Vierailija
234/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä se epärehellisyys töiissäkäyvien kohti onkin. Yhdet ovat työttöminä kotona tekemätä mitään ja saavat saman rahaan mitä töissäkäyvät pienipalkkaiset. Työnteko kunniaan ja sepitäisi näkyä palkassa ainaskin sen verran, että työttömänä ollessaan tulot jäävät pienemmäksi kun työssäkävijöillä. Työntekoa ei voi rinnastaa samanlaiseksi koto atyöttömänä makoilun kanssa. 

Vierailija
235/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoajan kysellään autoa ja ajokorttia monissa töissä. Mutta kun ei jää säästöön 1500e kk palkasta. Parikymmentä vuotta näin ja ei jää säästöön rahaa että saisi edes korttiin säästettyä saati autoon.

Aika mahdoton yhtälö ja kun laskee niin ei autoon olisi varaakaan. Matalapalkka-alan hommat ei kannata taloudellisesti. Sieltä ei nousta ylöspäin. Auton ylläpito maksaa niin paljon ettei ole varaa käydä töissäkään lopulta.

Ei ole ikinä kukaan kysellyt onko autoa ja olen ollut useammassa työpaikassa. 

Vierailija
236/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä jaksat tätä samaa valetta toistella viikosta toiseen. jokainen voi mennä itse tarkistamaan kelan laskureilla, mihin tukiin olisi oikeutettu jos olisi työtön. Jos et viitsi mennä mutta uskot trolleihin  niin olet liian tyhmä ja laiska työelämään. 

Saan 1300€/kk käteen tukia, toimeentulotuki + asumistuki, eli lähes sama verojen ja työmatkakulujen jälkeen mitä jää 2000€ palkasta.

Ap

ja hyöty sinusta ihmisenä on tälle yhteiskunnalle mikä? et taida olla työkyvytön kuitenkaan, se on eri asia. Verovaroja ainakin säästyisi kun kustantaisit oman elämisensä, mutta se ei nyt taida kuulua sun moraalikäsityksiin :D

Vierailija
237/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja pitää työntekijöistään huolta ja 

Minäkin sairastuin jo 21v, mutta se ei ole estänyt työntekoa. Kuntoutuksen kautta työllistyin ensin osa-aikaisesti ja sen jälkeen kokoaikaisesti. Olen ollut töissä äitiyslomia ja kuntoutusjaksoja lukuunottamatta. Työttömäksi olen joutunut kerran, mutta ekahakemuksella sain työpaikan. 

Vierailija
238/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minäkin sairastuin jo 21v, mutta se ei ole estänyt työntekoa. Kuntoutuksen kautta työllistyin ensin osa-aikaisesti ja sen jälkeen kokoaikaisesti. Olen ollut töissä äitiyslomia ja kuntoutusjaksoja lukuunottamatta. Työttömäksi olen joutunut kerran, mutta ekahakemuksella sain työpaikan."

Tämäkin riippuu siitä millaiseen sairauteen sairastuu. Itse vammauduin niin että meni työkyky lähes kaikkeen työhön (mikään fyysinen työ ei enää onnistu, ei myöskään toimistotyö). Täytyy vain toivoa että saan opinnoista valmistuttuani töitä tältä opiskelemaltani alalta, koska tulen olemaan koko loppuikäni täsmätyökykyinen. 

Vierailija
239/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä jaksat tätä samaa valetta toistella viikosta toiseen. jokainen voi mennä itse tarkistamaan kelan laskureilla, mihin tukiin olisi oikeutettu jos olisi työtön. Jos et viitsi mennä mutta uskot trolleihin  niin olet liian tyhmä ja laiska työelämään. 

Saan 1300€/kk käteen tukia, toimeentulotuki + asumistuki, eli lähes sama verojen ja työmatkakulujen jälkeen mitä jää 2000€ palkasta.

Ap

Mää saan 800 e, onneks noi tuet pienenee kun ei niitä tasapuolisesti jaella.

Vierailija
240/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut koskaan palkkaa enempää kuin 1500€. Mitä siihen sanot?

En minäkään. Silti käyn mielummin töissä, kuin makoilisin joutilaana.

Mää saan ansiosidonnaista 800 e kuussa ja pienipalkkasesta osa-aikatyöstä saan alle 6 e tunnissa miinus verot kun se suojaosuus poistui. Silti prkl käyn töissä kun niitä on!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi