Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä mennä jollain 2000€ palkalla töihin? Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen toimeentulotuen verran.

Vierailija
26.04.2024 |

Mitä hyötyä mennä jollain 2000€ palkalla töihin? Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen toimeentulotuen verran.?

Kommentit (240)

Vierailija
61/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä jaksat tätä samaa valetta toistella viikosta toiseen. jokainen voi mennä itse tarkistamaan kelan laskureilla, mihin tukiin olisi oikeutettu jos olisi työtön. Jos et viitsi mennä mutta uskot trolleihin  niin olet liian tyhmä ja laiska työelämään. 

Saan 1300€/kk käteen tukia, toimeentulotuki + asumistuki, eli lähes sama verojen ja työmatkakulujen jälkeen mitä jää 2000€ palkasta.

Ap

Paljonko eläkekertymä kasvaa tukiensaajalla? Meinaat kansaneläkkeellä sitten pärjätä kun eläkeikä koettaa? 

Vierailija
62/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti sitä kun jäät eläkkeelle. Olisikohan kannattanut

N. 1000 euroa saa takuueläkettä... jossain o menty päin mäntyä!

Miksi yhtään kellekkään pitäs eläkettä maksaa, jollei tyyppi o päivääkään oo ollu töis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä, kun on vielä pari lasta, jotka pitää viedä päiväkotiin. Päivähoitomaksuihin menee päälle 500 e/kk ja kaupan päälle vielä syyhyä, noroa, influenssaa, täitä, kihomatoja ja koronaa. Työmatkakulut, työvaatekulut jne. Se on sitä työssäkäynnin ihanuutta.

2000 euron palkalla ei maksa 500 euroa päiväkotimaksuja.

Ei niin väitettykään. 

Itselläni on palkka 3200 e. Käteen jää verojen jälkeen 2300 e ja kyllä meiltä täydet päivähoitomaksut menee. Mies on tosin hyvätuloinen. Mutta kyllä sitä jossain vaiheessa mietti, että onko se työssäkäynti kovin kannattavaa. Päivähoitomaksut, työmatkakulut, työvaatekulut. Lasten sairastelut, lääkärikulut, lääkekulut. Suomessa tämä järjestelmä on luotu sellaiseksi, että kaikki saa suunnilleen saman verran. Verotuksella se tasataan. Eli kenellekään ei jää mitään ylimääräistä. Ja saman saa olit ahkera tai laiska. Siinä on hyvät ja huonot puolet.

Hyvää on, että rikollisuus on matalampaa ja kaikista huolehditaan. Huonoa taas, että ahkeruudesta ei palkita, eikä se pidemmän päälle tietysti motivoi.

Vierailija
64/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukia täytyy leikata lisää ja alentaa palkkojen verotusta enemmän.

Pienet palkat ei siitä parane, vaikka verotusta laskettaisiin! Jos veroa menee 2000e  esim 10% (=200e) niin ei paljoa lämmitä, vaikka ei menisi veroa ollenkaan!  Koska te ymmärrätte, että vain suuremmat palkat auttaa siihen, että työnteko kannattaa. Kovinkaan montaa nyt pienituloista ihmistä ei haittaisi, vaikka veroja menisi 50% jos käteen jäisi kuitenkin 5000e !

Vierailija
65/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä jaksat tätä samaa valetta toistella viikosta toiseen. jokainen voi mennä itse tarkistamaan kelan laskureilla, mihin tukiin olisi oikeutettu jos olisi työtön. Jos et viitsi mennä mutta uskot trolleihin  niin olet liian tyhmä ja laiska työelämään. 

Saan 1300€/kk käteen tukia, toimeentulotuki + asumistuki, eli lähes sama verojen ja työmatkakulujen jälkeen mitä jää 2000€ palkasta.

Ap

Moni alapeukuttaa, mutta tuo on kyllä totta! Pitää olla aika hyvä palkka jotta jäisi sen verran merkittävästi enemmän käteen, että kannattaisi uhrata viitenä oäivä viikossa 8h ja vielä matkat päälle aikaansa sen erotuksen vuoksi. Jos tienaa juuri sen verran, että putoaa tuilta, niin on se kyllä aika plus miinus nolla mennä töihin sitt

Mulle olisi aivan sama mitä muut ajattelee jos vaakakupeissa on samaan hintaan täydellä työajalla raataminen ja vapaa-aika. Eihän sitäpaitsi ventovieraat ihmiset musta mitään edes ajattelisi, kun eivät tiedä musta yhtään mitään! No, omat tulot on kuitenkin sen verran ettei tuollaista tarvitse miettiä tosissaan, mutta en tosiaan  kyllä arvosta muiden mielipiteitä niin korkealle, että niiden perusteella tekisin valintani. Todennäköisesti pyrkisin kyllä tuossa tilanteessa hankkimaan paremmin palkatun työn, tai tarvittaessa kouluttautumaan. Olen niin mukavuudenhaluinen, ja rakastan matkustamista, joten en jaksaisi ainakaan pitkiä aikoja kituuttaa ihan minimillä. Mutta muiden mielipiteillä ei kyllä sinällään olisi merkitystä. Sehän olisi käytännössä ilmaiseksi töiden tekemistä ihan vaan siksi, ettei joku paheksuisi. Pyh! Siinähän paheksuisi sitten ihan vapaasti mun puolesta.

Vierailija
66/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse EN halua olla valtiolla töissä vaan haluan itse valita ammattini ja työpaikkani ja minulla oli sellainen, mutta minulta ESTETTIIN työn tekeminen ja manipuloitiin työttömäksi ilman omaa syytä kun JOLLAKIN on niin SUURI PAKKOMIELLE saada minut VASTEN OMAA TAHTOANI töihin Valtioneuvoston kansliaan tai  Ely-keskukseen.

Vierailija
67/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Paljonko eläkekertymä kasvaa tukiensaajalla? Meinaat kansaneläkkeellä sitten pärjätä kun eläkeikä koettaa? 

Sivusta: Ehkä kaikkien elämän päätarkoitus ei ole elää ja raataa eläkepäiviä varten. Eihän sitä tiedä, onko silloin edes elossa enää. 

Vierailija
68/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuet pois niin alkaa duuni kiinnostamaan. Miksi minun pitäisi elättää sinua?

Vierailija
69/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Moni alapeukuttaa, mutta tuo on kyllä totta! Pitää olla aika hyvä palkka jotta jäisi sen verran merkittävästi enemmän käteen, että kannattaisi uhrata viitenä oäivä viikossa 8h ja vielä matkat päälle aikaansa sen erotuksen vuoksi. Jos tienaa juuri sen verran, että putoaa tuilta, niin on se kyllä aika plus miinus nolla mennä töihin sitten. 

Kummastelen koko keskustelua: jos ihminen on työkykyinen, ei hän laskelmoisi, kannattaako tehdä työtä, jos vaikka putoaa tuilta. Käyn töissä, jotta olen vapaa. Voin käyttää palkkani, miten lystään. Minua hävettäisi roikkua Kelan ovenkahvassa kerjäämässä tukia hakemuksieni kanssa. Minulle ei ole uhraus työhön käytetyt tunnit. Vaan vapauttani en vapaaehtoisesti uhraa.

Vierailija
70/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000€ bruttopalkasta jää käteen noin 1650€. Toki sillä palkalla ei välttämättä kauhean kaukana kannata käydä töissä, mutta toisaalta halpa asuminen kauempana voi kompensoida. Olen joskus joutunut elämään toimeentulotuella ja ei se kyllä mitään herkkua ole. Jos elät tosi niukasti ja yrität säästää vaikka rikkoutuvia kodinkoneita varten, siitä rokotetaan. Toimeentulotuki on tietysti todella tarpeellinen tuki ja eihän viimesijaisen tuen tarvitse kummoinen ollakaan. Mutta vaikea nähdä, että kovin moni ajattelisi noin kuin ap. Kyllä se 300€ on iso raha ja senkin työpaikan avulla pääsee pyrkimään elämässä eteenpäin ja saa sisältöä sekä merkityksellisyyden tunteen elämään.

Vierailija
71/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikä on 70+ vuotta.

Vierailija
72/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin ITSE ulosottomiehelle ja sovin hänen kanssaan, että minä lyhennän VAPAAEHTOISESTI joka kuukausi ulosottoon velkaa JOS minulta ei viedä asuntoa alta. Ja minä lyhensin joka kuukausi niin kuin sovittiin!

Mutta mitä tapahtui -> Ulosotto ulosmittasi mimulta asunnon alta ja päätöksen päivämääräksi oli merkitty sama päivä kuin Sipilän hallitus oli aloittanut 2015!

Vierailija
73/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei matalapalkka alojen palkoilla työeläkettä kuule suuria summia kerry!  Jää niin alas, että takuueläkkeelle silti joutuu, vaikka raataisi koko elämänsä! Kukaan ei myöskään tiedä elääkö edes eläke-ikään asti! Ihmettelen, kun täällä paljon kirjoitellaan tuosta, että kun eläke kertymä jne. Ihan kuin olisi selviö, että sinne asti elää!  Kannattaa nauttia elämästä nyt, kellekkään meistä ei ole edes huomista päivää luvattu!

Vierailija
74/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se hyöty, ettei tarvitse raportoida jatkuvasti Kelalle jokaista tilisiirtoaan eikä tarvitse roikkua te-toimistossa pompoteltavana. 

Aika kalliiksi tulee jos pelkästään tuon takia käy töissä. Noihin kelan juttuihin nyt menee mitätön aika täyteen työaikaan verrattuna.

Vierailija
75/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin ITSE ulosottomiehelle ja sovin hänen kanssaan, että minä lyhennän VAPAAEHTOISESTI joka kuukausi ulosottoon velkaa JOS minulta ei viedä asuntoa alta. Ja minä lyhensin joka kuukausi niin kuin sovittiin!

Mutta mitä tapahtui -> Ulosotto ulosmittasi mimulta asunnon alta ja päätöksen päivämääräksi oli merkitty sama päivä kuin Sipilän hallitus oli aloittanut 2015!

Siihen sitten loppui ulosottoon lyhentäminen! Antaa olla sitten kun itse halusivat etten vaan missään nimessä lyhennä velkaani!

Vierailija
76/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisia käytetään esimerkkeinä mikis tukia pitää pienentää. Siksi nämä trollit ovat aidosti työttömille ja köyhille huono asia.

Vierailija
77/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se hyöty, ettei tarvitse raportoida jatkuvasti Kelalle jokaista tilisiirtoaan eikä tarvitse roikkua te-toimistossa pompoteltavana. 

Aika kalliiksi tulee jos pelkästään tuon takia käy töissä. Noihin kelan juttuihin nyt menee mitätön aika täyteen työaikaan verrattuna.

Ei mun ainakaan tarvitse työnantajalle maksaa, että käyn töissä :D Eikä kyse ole ajasta, vaan itsenäisyydestä. 

Vierailija
78/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienellä palkalla työt alottanu. Yli 20 vuotta siivoustyötä. Mutta vakityön ansiosta sentään sain pankkilainaa ja maksan taloa. Kyllä 20 vuodessa hyvin maksettu jo. Tulot ja lomat myös kasvaneet hyvin ja sotella ne tulot kasvaa kasvamistaan. Tukia en ole tarvinnut vielä ikinä. Edellinen asunto myytiin 40 000e voitolla. Tämä nykyinen tuli ostettua pilkkahintaan, rempattiin ja pankki antoi muhkean arvion talosta. Mikäs tässä. Joskus vanhana myy, niin on tililläkin jotain. Mut jos joku haluaa tuilla elää ja tuet evätään, nii mikäs siinä. Kannattaa mennä töihin. 

Vierailija
79/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000€ bruttopalkasta jää käteen noin 1650€. Toki sillä palkalla ei välttämättä kauhean kaukana kannata käydä töissä, mutta toisaalta halpa asuminen kauempana voi kompensoida. Olen joskus joutunut elämään toimeentulotuella ja ei se kyllä mitään herkkua ole. Jos elät tosi niukasti ja yrität säästää vaikka rikkoutuvia kodinkoneita varten, siitä rokotetaan. Toimeentulotuki on tietysti todella tarpeellinen tuki ja eihän viimesijaisen tuen tarvitse kummoinen ollakaan. Mutta vaikea nähdä, että kovin moni ajattelisi noin kuin ap. Kyllä se 300€ on iso raha ja senkin työpaikan avulla pääsee pyrkimään elämässä eteenpäin ja saa sisältöä sekä merkityksellisyyden tunteen elämään.

Aika mitän summa mun mielestä siihen menetettyyn aikaan nähden. Työmatkakulut tuohon päälle vielä, niin aika pieneksi jää erotus. Karkkirahoja.

Vierailija
80/240 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun ainakaan tarvitse työnantajalle maksaa, että käyn töissä :D Eikä kyse ole ajasta, vaan itsenäisyydestä. 

Et sä yhtään sen itsenäisempi ole. Työnantaja määrää milloin sun on siellä työpaikalla oltava. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan