Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koominen tämä lukiolaisten ulosmarssi

Vierailija
25.04.2024 |

Marssijoiden mielestä lukion tulee olla maksuton, mutta oppitunneilla ollaan puhelin kädessä, tehdään kaikkea muuta kuin opiskeluun liittyvää tai jopa puhutaan opettajan päälle. Opetuksen tulisi olla maksullista niin ehkä silloin sitä osattaisiin kunnolla arvostaa.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Nuorissa on tulevaisuus! Suuri arvostus jokaiselle nuorelle, joka marssi ulos tänään koulusta!

Tumput suorinako pitäisi vain hyväksyä kaikki?! Hyvä nuoret!

Heidät on jo opetettu pienestä pitäen että minä olen tärkeä ja ainutlaatuinen minä haluan minulle kuuluu.  Lietsottua joukkohysteriaa tuo on enemmän, äksonia.  Mutta ehkä he ottavat sen velan mieluummin kantaakseen,  elleivät nakkaa sitäkin muiden niskoille. 

Vierailija
82/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha tutkinto, ylioppilas ei ole kouluttautunut mihinkään työhön vaan joutuu jatko kouluttautumaan lisää yhteiskunnan piikkiin.

Sitten hänestä tulee hyvätuloinen veronmaksaja mikä maksaa huomattavasti enemmän veroja kuin mitä saa itse sille vastinetta. Rahoittaa näin pienempituloisten elämän. Eli sellaisten jotka eivät laiskuuttaan ja/tyhmyyttään itse siihen pysty. Ei se aivan turha ole koska ilman sitä suuri osa kansalaisista kuolisi nälkään, kylmyyteen tai sairauksiin.

Itsekin kuolisit nälkään ja kylmään ellet voi syödä sitä akateemista palkkaasi.  Hyödyt valtavasti sen muun kansan työstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukio olisi alunperinkin pitänyt säilyttää rikkaiden huvina. Kyse on kuitenkin ylimääräisestä perusopetuksesta joka yksin ei työllistä vaan vaatii jatko-opiskeluja ennen kuin on pätevä mihinkään. Ammattikoulu on köyhiä varten sillä siellä oppii ammattiin ja pääsee työllistymään nopeasti. Tämän lisäksi on edelleen aloja joilla voi työskennellä pelkällä peruskoulun päättötodistuksella kuten vaikkapa kaupan kassa, roskakuski ja laitossiivoaja.

Tähän ollaan menossa. Tämä hallitus kopioi kaiken paskan Amerikasta ja ottaa ne suoraan käyttöön täällä. 

Hyvät asiat unohdetaan kopioida

Vierailija
84/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä maksuttomuus ehti olla voimassa vain kolme vuotta. Toissa vuonna valmistuneet maksoivat vielä omat oppimateriaalinsa.

Mitä? Anteeksi toistatko? Onko nykynuoret saaneet kirjat ilmaiseksi? Me 2000-luvun alussa tehtiin töitä, että saatiin itse kirjarahat kokoon. Satoja, yleensä tuhansia euroja kaikkineen meni lukion aikana kirjoihin, riippuen siitä löysikö osa käytettyinä esim. Lukiolaisten kirjakaupasta.

Vierailija
85/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietokoneetkin näille on jaettu ilmaiseksi? Ja marssivat ulos?

Vierailija
86/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä maksuttomuus ehti olla voimassa vain kolme vuotta. Toissa vuonna valmistuneet maksoivat vielä omat oppimateriaalinsa.

Mitä? Anteeksi toistatko? Onko nykynuoret saaneet kirjat ilmaiseksi? Me 2000-luvun alussa tehtiin töitä, että saatiin itse kirjarahat kokoon. Satoja, yleensä tuhansia euroja kaikkineen meni lukion aikana kirjoihin, riippuen siitä löysikö osa käytettyinä esim. Lukiolaisten kirjakaupasta.

Eikä mennyt😂

Vierailija
87/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajetaan duunarit ahtaalle niin ettei työnteko kannata. Sitten sanotaan että opiskelkaa parempi ammatti. Sitten laitetaan korkeakoulut maksullisiksi. Vain kokoomuksen juristit voi keksiä tällaista.

Toki myös lukiot maksullisiksi ja aikuisopintotuki pois. Eiköhän jätetä tämä koulujen käynti vain rikkaammille, köyhät tehtaaseen töihin... Ai niin, ne lähti jo maailmalle. 

Vierailija
88/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä mennyt😂

No menihän :o Kurssista riippuen yksi kirja 15-60 euroa. Pari tai muutama kurssi, niin ollaan sadassa eurossa. Mitäs kursseja sinä kävit? Oliko vain liikuntaa ja käsitöitä, kun ei kerta kirjoja ollut?

Vierailija
89/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä mennyt😂

No menihän :o Kurssista riippuen yksi kirja 15-60 euroa. Pari tai muutama kurssi, niin ollaan sadassa eurossa. Mitäs kursseja sinä kävit? Oliko vain liikuntaa ja käsitöitä, kun ei kerta kirjoja ollut?

Ja tuo oli siis kirjan hinta per kurssi. Osa kirjoista oli paljon tuota kalliimpia, koska niissä oli kolme kurssia samassa, esim. fysiikka 1-3.

Vierailija
90/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli niin naurettavaa, että sulla on mielipide? Eli ei ollutkaan naurettavaa. Tapa itsesi.

Noinko puhut ihmisille yleensä? Onko se syynä siihen, että olet pienituloinen?

Sinä voitkin tappaa itsesi ensin, rahapossu.

Vierailija
91/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaavailtu muutos on edelleen vain paluuta entiseen, ei mitään mullistavaa. Vasta pari vuotta on menty maksuttomuudella, aiemmin maksettiin materiaalit itse koko ajalta.

Vierailija
92/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajetaan duunarit ahtaalle niin ettei työnteko kannata. Sitten sanotaan että opiskelkaa parempi ammatti. Sitten laitetaan korkeakoulut maksullisiksi. Vain kokoomuksen juristit voi keksiä tällaista.

Toki myös lukiot maksullisiksi ja aikuisopintotuki pois. Eiköhän jätetä tämä koulujen käynti vain rikkaammille, köyhät tehtaaseen töihin... Ai niin, ne lähti jo maailmalle. 

Köyhät voi lähteä tehtaiden perässä maailmalle niin jääpähän enemmän Suomea rikkaille. Muutenkin jo esimerkiksi 70-luvulla mentiin Ruotsiin Saabille jos Suomesta ei löydetty töitä.

Vierailija
93/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän se panotauko olla. Kämppä tyhjänä koteja runsaasti. Pitäisi tarkkailla vaikuttiko syntyvyyteen piikkinä, mikä olisi ihan hyvä asia.

Vierailija
94/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion maksuttomuuden puolesta marssineet nuoret palasivat tänään taas koulunpenkille selaamaan kännykkää, pelaamaan nettipokeria, katsomaan urheilulähetyksiä ja tietysti juttelemaan tulevan viikonlopun ryyppäjäisistä. Olisi kyllä melkoinen vääryys, jos em. aktiviteetteihin pitäisi abikeväänä olla itse ostetut laitteet.

Vierailija
95/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kamalaa. Ei ne lukion kirjat kovin montaa vuotta ole olleet ilmaisia. Kermaperseet voivat mennä töihin tienaamaan rahat niihin kirjoihin. Oppivat siinäkin ainakin sen verran, että kaikkea ei saa lahjaksi vaikka vanhemmat pyrkivätkin heidät siihen totuttamaan. Itse minäkin kirjani maksoin lukiossa ja AMK:ssa.

Et siis päässyt yliopistoon.

Vierailija
96/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yks kaveri on lukion opettaja ja on äärimmäisen turhautunut nykyiseen meininkiin. Ilmeisesti siellä on paljon porukkaa, joilla ei ole juurikaan opiskelumotivaatiota. 

Se on jokaisen kodin oma kasvatus kysymys. Ei ole koulun ongelma ja jos valtio puuttuu huudetaan "poliisivaltio"!

Vierailija
97/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Nuorissa on tulevaisuus! Suuri arvostus jokaiselle nuorelle, joka marssi ulos tänään koulusta!

Tumput suorinako pitäisi vain hyväksyä kaikki?! Hyvä nuoret!

En tiedä mikä on suorana mutta kyllä minun mielestäni pitäisi pystyä hyväksymään, että pitää itse maksaa oma elämänsä. Ei luulisi olevan liikaa vaadittu.

Mutta on liikaa vaadittu että on sellaiset puitteet että jokaiselle on töitä ja kenenkään ei tarvitse ottaa lainaa ym. Elämistä varten.

Vierailija
98/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukio olisi alunperinkin pitänyt säilyttää rikkaiden huvina. Kyse on kuitenkin ylimääräisestä perusopetuksesta joka yksin ei työllistä vaan vaatii jatko-opiskeluja ennen kuin on pätevä mihinkään. Ammattikoulu on köyhiä varten sillä siellä oppii ammattiin ja pääsee työllistymään nopeasti. Tämän lisäksi on edelleen aloja joilla voi työskennellä pelkällä peruskoulun päättötodistuksella kuten vaikkapa kaupan kassa, roskakuski ja laitossiivoaja.

Päinvastoin. Lukio pitäisi sisällyttää pakollisena osana peruskoulua. Mm. ihmiset eivät tiedä miten suomen oikeusjärjestelmä toimii. Lukiossa käydään lain perusteet läpi.

Vierailija
99/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet nuoret veivät aikuisten työpaikkoja koska tulivat halvemmaksi palkata.

Vierailija
100/115 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kyllä piti minunkin reilu 20v sitten maksaa koulukirjat ja muut opiskeluvälineet lukiossa. Enpä edes tiennyt, että nykyään on ollut maksuttomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme