Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En selviä raha-asioistani. Nyt menen kovaa alamäkeen. Mietin itsm****.

Vierailija
25.04.2024 |

Itse olen tyrinyt. Elämässä tapahtui vaikka mitä ja tyhmyyttäni sorruin kalleisiin lainoihin ja rahapeleihin. Käytin rahaa todella holtittomasti. 

Lopputulos on nyt se, että.minulla on lainaa sinne tänne, useita kymmeniä tuhansia yhteensä. Osamaksuja ja muita velkoja. 

Olin myös pitkään sairaslomalla, joten palkkatuloja ei ollut. Rästit painoi niin, että en saanut maksettua enää. 

Sitten päätin nousta ja että menen töihin, hoidan vastuullisesti kertyneet velat vaikka ulosoton kautta pois. No se sekoitti asioita entisestään koska palkkatulojen ja muiden etuuksien saaminen kestää aina kuukauden uudelleen asettua. Muutin välissä myös sen vuoksi, että voisin tukea hyvinvointiani ja voisin aloittaa alusta. No, nyt on sitten näiden maksujen ja muiden viivästyksien vuoksi tilanne etten saa edes ajoissa maksettua seuraavan kuun vuokraa, puhelinliittymä oli jo aiemmin vaarassa katketa mutta sain sen sovituksi. En tiedä ehdinkö sitäkään maksamaan ajoissa ja sulkevatko liittymän. En tiedä saanko häädön jos en pysty maksamaan vuokraa kuten pitää. 

Toimeentulotukea en saa koska tulot ylittivät sen viime kuussa, jolloin maksoin paljon laskuja, muutot jne. 

Koko ajan menen jäätävällä alijäämällä ja tämä on niin stressaavaa ja itse ongelma aiheutettu että koen itseni ihan roskaksi ja niin typeräksi ihmiseksi että mitä virkaa tällaisella on joka ei pysty edes perusasioita hoitamaan. 

Huomaan vain joka kuukausi taas asioiden olevan vähän huonommin ja nyt on vaarassa että ihan kaikki menee. 

En kestä tätä tilannetta ja itseäni. Mitään ihmeitä tuskin tapahtuu ja nyt mennään lujaa seinään. 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat kyllä vanhenee. Niiden takia ei kannata itseään tappaa.

Huolehdi itsestäsi.

Sehän tässä on, että kun olen niin helvetin sekaisin ja tyhmä, etten pysty huolehtimaan itsestäni. Kuitenkin tarpeeksi terve ymmärtämään ja toimimaan, etten olen holhouksen tai muun avun tarpeessa. Pärjään tavallaan yksin tietyin kriteerein mutta en kuitenkaan vaikka yritän aina jotenkin selvitä mutta ei vaan silti pysty pitämään ohjaksia käsissä. Ihan käsittämättömän raastavaa olla tällainen ihminen ja tiedän myös miten rasittavalta kuulostan. Ap 

Varaa aika lääkärin juttusille.  Hän voi antaa lähetteen keskusteluapuun, koska sote-ammattilaiset on tottuneet elämänvaikeuksien kanssa kamppaileviin ja pystyvät neuvomaan eteenpäin.  Et ole ainoa ja noista vaikeuksista pystyy selviytymään, kun lähtee hakemaan apua.  Sitten jaksaa hoitaa noita raha-asioitakin. 

Vierailija
42/45 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mahdollista muuta sukulaisesi luokse asumaan ja tee siellä ilmaista asumista vastaan kotitöitä ja hoida sukulaisesi asioita. Vaihda suosiolla liittymäsi prepaid-liittymään. Myy kaikki turhat tavarasi, äläkä hankita mitään maksullisia palveluita. Katso esim. kokonaan ilmaista Yle Areenaa ja MTVKatsomon ilmaista versiota. Noissakin on jo paljon ohjelmia katsottavaksi.

Ei prepaidiin kannata vaihtaa, se on kallis ja hankala, vaan pitää kiinni laskutusliittymistä ja vakuutus- ja sähkösopimuksista.  Neuvittelee vaan edullisemmat tarjoukset niihin.  Luottotiedottomana niitä on vaikea saada ja joutuu maksamaan vuoden ennakkoon, jos saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös muuttaa puoleksi vuodeksi telttaan t. katokselliseen riippumattoon suojaisaan paikkaan. Ei ole asumiskuluja, peseytymisen voi järjestää eri paikoissa, kesällä rannalla ottaa vaikka vettä retkisuihkuun, ja monissa yleisövessoissa on suihkutin. Lisäksi voi käydä uimahallissa tai jumpassa suihkussa. 

Vierailija
44/45 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes jaksa enää hakea apua. En tiedä miksi luovutin näin enkä sitten voinut tarpeeksi ajoissa hoitaa kaikkea kuntoon. Ap

Vierailija
45/45 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on vain rahaa. Olen huomannut, että varakkaat ihmiset painivat samojen ongelmien kanssa, kun keskituloiset tai köyhät. He eivät sitten kuitenkaan nauti varakkuudestaan. Totta kai saa jotain kivaa kuten matkoja, tavaroita tms. mutta eivät he osaa elämästä kuitenkaan sen enempää nauttia kuin muutkaan. Joten älä murehdi raha-asioita.