Sisar ei halua olla tekemisissä
Vaikka mitä teen, on hän suutahdellut eri asioista koko pitkän historiamme aikana. Säälittää lasten vuoksi kun muutenkin pieni suku.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko olla tekemisissä vaikka kuinka olisi sukua. Löytyykö vika kenties peilistä?
Omat sisarukset ovat niin tyhmiä etteivät tajua kohdelleensa minua kuin roskaa koko elämäni. Aina jos lähennyn heitä enemmän ja pidän yhteyksiä niin alkaa sama p*skanjauhanta selän takana, halveksunta ja väärien tietojen levittäminen. Tämmöisessä myrkyllisyydessä ei ihmisen tarvitse elää.
Mikähän tuossa on, että sisar tai äiti levittää väärää tietoa. Ihan pientä ja suurta sieltä, täältä. Menneisyydestä, nykyisyydestä. Se värittää muiden sukulaisten mielikuvaa, eikä heille tule edes mieieen kyseenalaistaa pikku "tietoja". Kyse on törkeästä aliarvostuksesta, jos ei läheinen tunne vastuuta "tietoja" keryoillessaan.
Sivusta kommentoin, että ainakin fiksut ihmiset kyllä osaavat ajatella, etteivät juoruilijat välttämättä kerro totuutta. Juoruilijoita ei yleensä ottaen arvosteta varsinkaan, jos nämä puhuvat pahaa muista ihmisistä. Ne menevät Ö-mappiin, jos on vähänkin päässä järkeä. Uskovat omalla vastuulla eikä tuosta ehkä suurta haittaa ole, vaikka joku jutut uskoisikin. Mitä sitten, kun nuo ihmiset eivät elämään mitenkään vaikuta. Varsinkaan jos välit ovat poikki.
Minulle on ainakin ihan sama mitä minusta puhutaan. Ne jotka minut tuntevat tietävät asiani ja muista ei niin väliä. Jotain valheita olen saanut kuullakin, silloin olen lyhyesti vain oikaissut ja tehnyt selväksi, ettei tarvitse kertoa mitään tuon henkilön sanomisista eikä tekemisistä. Parempi on etten tiedä, mutta vielä parempi on, ettei hän tiedä minun nykyisistä asioistani. Juorutkoon vanhoja kaunojaan :)
Siskoni on rasittava ongelmavyyhti, joka ei osaa kasvattaa edes huonekasveja ja on silti pukannut ahteristaan viisi toistaan surkeampaa yksilöä, jotka olivat kaikki alle 10-vuotiaana jo mt-diagnoosisia ja monihäiriöisiä. Olen tehnyt vuosien mittaan noin 20 lasua ja silti se äidin irvikuva saa vuodesta toiseen pitää niitä lapsiaan, joita haukkuu koko ajan ja jos puhuu normaalisti, puhuu moittiakseen. Jokaisella viidellä on eri isä ja on varmaan ollut toinen mokoma iskäpuolia, jotka ovat toinen toistaan kamalampia tapauksia. Yksi sentään kävi edes töissä, mutta ei viihtynyt kauaa. Ei yllätä.
Kämppä on hirveä läävä, koska sisko "ei jaksa", eikä halua "lapsia pakottaa siivoamaan", koska meidät pakotettiin (ihan normaaliin kasvatukseen kuuluvana).
Pahinta on, että siskoni on elämäntapatyötön, joka katsoo oikeudekseen vaan nostaa tukia - ja on opettanut samaa vanhemmille lapsilleen, jotka roikkuvat amiksessa vain oppivelvollisuusiän loppuun. Hän siis opettaa heille, mitä pitää sanoa ja tehdä, että saa "kaiken irti".
Jos tätä palstaa on seuraillut ja poiminut kaikki wt kliseet niin ne löytyvät kyllä tästä sakista, mukaan lukien osoite Mellunmäessä.
Nykyään uusia ihmisiä tavatessani sanon olevani ainut lapsi. Olen ollut mieheni kanssa naimisissakin jo vuosia, enkä ole esitellyt siskoni perhettä hänelle.
En tajua miten samoista vanhemmista, samasta ympäristöstä ja kasvatuksella tuli kaksi näin erilaista aikuista!
Isä varmaan häpeäisi, jos eläisi. Äiti katkaissut myös välit sen jälkeen kun kyllästyi lasten nojalla tehtyihin rahapyyntöihin, joita perusteltiin mm. sillä, että isä jätti siskolleni vain lakiosan ja äidillä olisi velvollisuus se korvata. Se lakiosakin paloi ties-mihin alta vuodessa perunkirjoituksesta. Olisi pitänyt hänelle antaa enemmän, kun on tehnyt lapsetkin, toisin kuin minä. Minä sanon äidille, että hänen pitää käyttää jokainen sentti omaan elämiseensä ja tarvitsemiinsa leikkauksiin, ja sisko sanoo, että äiti on oman elämänsä jo elänyt.
Tekee ihan pahaa, että omassa lähisuvussa on tuollainen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm..mistähän johtuisi?
Tuo että käytät lapsia aseena kertoo sinusta jo hyvin paljon..
Taas tätä palstapsykologiaa ja diagnosointia tietämättä toisen tilanteesta mitään. Käsketään katsoa peiliin ja syytellään narskuksi. Riitaan tarvitaan kaksi. Ehkä ap on tehnyt jotain väärin, ehkä ei. Vaikka olisikin, kaikki me teemme virheitä.
Miten on tultu tähän, että julkisuudessakin lynkataan ihmisiä yleensä yhden tapahtuman perusteella, eikä anneta edes mahdollisuutta korjata tilannetta tai pyytää anteeksi? Alapeukkuja tulee, mutta mielestäni narsismia on sekin, kun aletaan valita, että ystäviksi kelpaavat vain tismalleen samoin ajattelevat. Tai katkaistaan välit, koska minä haluan.
Ei ne sisarusten välit ikinä yhden tapahtuman takia katkea. Eikä kukaan ole väittänyt, et
"Ikinä"?? Kyllä vaan joskus katkeaa! Joskus perintöriitaan, joskus siihen että sisarus sanoo "ehkä sun ei pitäisi muuttaa yhteen kolmen viikon tuntemisen jälkeen". (Näin sivusta tällaisen tapauksen. Se uusi mies oli sitten väkivaltainen, mutta eronkaan jälkeen tämä nainen ei ollut yhteydessä siskoonsa, koska ei voinut millään myöntää olleensa väärässä.)
Yksi tuttava ei pidä yhteyttä lapsuudenperheeseensä, koska häpeää näitä duunareita ja maalaistolloja - itse kun elää hienompaa elämää Helsingissä. On itse sanonut suoraan näille, että häpeää heitä, mutta silti nämä säälittävät sukulaiset yrittävät pitää yhteyttä.
Ei ne välit katkoneet osapuolet aina ole sen täydellisempiä kuin ne toisetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm..mistähän johtuisi?
Tuo että käytät lapsia aseena kertoo sinusta jo hyvin paljon..
Taas tätä palstapsykologiaa ja diagnosointia tietämättä toisen tilanteesta mitään. Käsketään katsoa peiliin ja syytellään narskuksi. Riitaan tarvitaan kaksi. Ehkä ap on tehnyt jotain väärin, ehkä ei. Vaikka olisikin, kaikki me teemme virheitä.
Miten on tultu tähän, että julkisuudessakin lynkataan ihmisiä yleensä yhden tapahtuman perusteella, eikä anneta edes mahdollisuutta korjata tilannetta tai pyytää anteeksi? Alapeukkuja tulee, mutta mielestäni narsismia on sekin, kun aletaan valita, että ystäviksi kelpaavat vain tismalleen samoin ajattelevat. Tai katkaistaan välit, koska minä haluan.
Ei ne sisarusten välit ikinä yhden tapah
Olen eri, mutta se yksi ainoa tapahtuma on katkaissut kamelinselän ja ollut se viimeinen pisara, mutta taustalla on aina muutakin. Omassa keississä erinäisiä kiukutteluja vuosien varrella ja välien katkaisuja sen toisen osapuolen toimesta, kunnes sitten kerran tuollaisen jälkeen minä en enää vastannutkaan yhteydenottoon, koska päätin, että nyt draamat on draamailtu ja saa riittää.
No itse kannattaa miettiä miten myös toisia kohtelee.
Voipi olla että olet jotain sanonut, tehnyt tai luvannut. Tuskin kukaan aiheetta suuttuu
Se on jännä huomata, että kun alat pitämään puolesi etkä anna enää kohdella miten sattuu, niin kummasti kadotaan.
Kyllä minua helpotti kun katkaisin välini sisareen. Elämä rauhoittui kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei sitä tyhjästä keksitä, että välejä ei halua.
Kyllä sitä tapahtuu. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tapahdu vaan sukulaisuuden nimissä siedetään jopa vuosikausia törkeää käytöstä ja henkistä väkivaltaa.
Se tapahtuma joka lopulta on viimeinen tikki voi olla pieneltä vaikuttava mutta se vain on se joka katkaisee kamelin selän lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mun pikkusiskolla on mielenterveysongelmia ja on syrjäytynyt, perheetön yksinäinen ihminen. Jos annan pikkusormen, hän takertuu ja roikkuu, pitää minua äitinään. En jaksa sitä kun on omat ruuhkavuodet meneillään ja pienet lapset. Lasten kanssa hän ei tietenkään auta, vaan haluaa että huomioni on hänessä ja hänen ongelmissaan 100%. Olen jättänyt vastaamasta puhelimeen, ollut tarkoituksella puolittain tyly. Anteeksi sisko, en vain jaksa, ei tämä voi mennä niin että sinä olet ikuisesti pieni ja aina vailla ja ottamassa. Olemme molemmat aikuisia naisia.
Siis odotat siskon olevan ilmainen piika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä katkaisin välit sisaruksiin ja vanhempiini noin kymmenen vuotta sitten. Vaihdoin nimen ja muutin. Koska tästä huolimatta laittoivat etsintäilmoituksia niin ilmoittauduin poliisille että olen kunnossa mutta en halua olla enää heidän elämässään.
Nämä kymmenen vuotta ovat olleet elämäni ihanampia aikoja.
Tästä tuli niin surullinen olo. Aikuinen lapseni teki näin. Hänellä on mt ongelmia ja sen vuoksi eristi itsensä muista ihmisistä. Me myös etsittiin häntä. En tiedä yhtään missä hän on, tai mitä hänelle kuuluu. Olisi niin kiva saada edes kerran vuodessa viesti, olen kunnossa. Kai sitten kerrotaan jos on tehnyt itselleen jotain.
Mistä tiedät että se johtui hänen mielenterveysongelmistaan?
Itse paranin kun viimein tajusin katkaista välit läheisiin jotka aina vain painoivat alas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Se vain näyttää ulkopuolisesta siltä.
Minun siskoni haukkui minua vuosikaudet ahkeraksi mutta tyhmäksi, merkonomiluonteeksi jne koska olen aina ollut hyvä koulussa.
Minulla napsahti täysin, kun hän alkoi laukoa näitä esikoiselleni!
Ne välit oli sen jälkeen siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä katkaisin välit sisaruksiin ja vanhempiini noin kymmenen vuotta sitten. Vaihdoin nimen ja muutin. Koska tästä huolimatta laittoivat etsintäilmoituksia niin ilmoittauduin poliisille että olen kunnossa mutta en halua olla enää heidän elämässään.
Nämä kymmenen vuotta ovat olleet elämäni ihanampia aikoja.
Tästä tuli niin surullinen olo. Aikuinen lapseni teki näin. Hänellä on mt ongelmia ja sen vuoksi eristi itsensä muista ihmisistä. Me myös etsittiin häntä. En tiedä yhtään missä hän on, tai mitä hänelle kuuluu. Olisi niin kiva saada edes kerran vuodessa viesti, olen kunnossa. Kai sitten kerrotaan jos on tehnyt itselleen jotain.
Oletpa vastenmielinen mankuja. Hyi helvetti.
Ja sinä harjoitat henkistä väkivaltaa. Oletko tullut ajatelleeksi? Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tapahdu vaan sukulaisuuden nimissä siedetään jopa vuosikausia törkeää käytöstä ja henkistä väkivaltaa.
Se tapahtuma joka lopulta on viimeinen tikki voi olla pieneltä vaikuttava mutta se vain on se joka katkaisee kamelin selän lopullisesti.
Niin, näin voi olla sinulla, mutta tällä palstalla teillä on aina paha tapa yleistää omat kokemuksenne koko hemmetin maailmaan.
Minulle on yksikin ihminen kertonut ihan suoraan, että katkoi välit perheeseensä, koska he ovat niin "juntteja". Siis välien katkoja itse kertoi oman näkökulmansa asiaan. Ja sinun mielestäsi tässä on sitten väistämättä takana jotain henkistä väkivaltaa?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tapahtuu. Et ehkä näe oman kokemuksesi takia muunlaisia tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, näin voi olla sinulla, mutta tällä palstalla teillä on aina paha tapa yleistää omat kokemuksenne koko hemmetin maailmaan.
Minulle on yksikin ihminen kertonut ihan suoraan, että katkoi välit perheeseensä, koska he ovat niin "juntteja". Siis välien katkoja itse kertoi oman näkökulmansa asiaan. Ja sinun mielestäsi tässä on sitten väistämättä takana jotain h
Ei ole vaan täällä saa vertaistukea.
Se junttius tarkoitti esinerkiksi mieheni perheessä jatkuvaa haukkumista, julkista nolaamista, aivan jatkuvaa hyväksikäyttöä ja rahankerjuuta ja ylimalkaan täysin paskaa itsekästä käytöstä.
Jos sisko on sellainen , että välillä ihan OK, mutta välillä piikittelee, piilovitt..lee , puuttuu minun OMAN elämäni asioihin, määräilee ja
Hänellä ON muka oikeus sanoa "vain mielipiteensä" ! Haloo systeri.
Se että laukoo TOISEN asioista jatkuvasti omia mielipiteitään, kertoo siitä että olet Narsisti tai jopa Psykopaatti.
Ja ihmiset läheltäsi kaikkoaa ennen pitkää.
Tein puhelimeeni eston hänen numerolleen. Sekä vaihdoin sähköposti osoitteeni.
Mulle et enää lauo kettuilu mielipiteitäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on yksikin ihminen kertonut ihan suoraan, että katkoi välit perheeseensä, koska he ovat niin "juntteja". Siis välien katkoja itse kertoi oman näkökulmansa asiaan. Ja sinun mielestä
"Se junttius tarkoitti esinerkiksi mieheni perheessä jatkuvaa haukkumista, julkista nolaamista, aivan jatkuvaa hyväksikäyttöä ja rahankerjuuta ja ylimalkaan täysin paskaa itsekästä käytöstä."
No sinulla on kyllä aika epätavallinen määritelmä "junttiudelle", mutta kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on yksikin ihminen kertonut ihan suoraan, että katkoi välit perheeseensä, koska he ovat niin "juntteja". Siis välien katkoja itse k
Aika tyypillinen kuvaus junttisukulaisista tuo on.
Sinulla ei selvästikään ole lapsia. Kun oma lapsi katoaa niin se on todella järkyttävää ja varsinkin jos tietää että on mielensairauksia. Kun elät yli vuoden epätietoisuudessa on se ihan hirveää. Luulet että on raiskattu ja murhattu, heitetty ties minne vai onko vankina jossain. Yhtä tuskaa on sekin ettei kuule yhtään mitään mutta sentään on saanut ilmoituksen että on hengissä. Tästä ilmoituksesta on jo viisi vuotta.
Laitan aina Facebookiin päivityksen julkisena onnittelut hänen syntymäpäivänään, jos vaikka näkisi. Tietää että rakastetaan häntä ja aina saa ilmoittaa itsestään jos haluaa. Olen surullinen kun sairaus saa ihmisen tekemään tämmöistä.