Presidentti Stubb on sukua Ruotsin kuninkaalisille
Ruotsin kuninkallisia Kaarle Kustaata ja Silviaa Alexander Stubbin tekemä paljastus presidentin kuninkaallisista sukujuurista huvitti.
https://www.iltalehti.fi/palat/135a4b5b-daf9-43b4-aca7-4e0218b4cb05
Kommentit (64)
Helsingistä löytyy jo valmiiksi Aleksanterin katu, Aleksanterin aukio ja Aleksanterin patsas.
Prinssi Danielin isä on metsäsuomalaisten jälkeläinen. Savosta houkuteltiin kaskenpolttajia Ruotsin puolelle ja sinne lähtivät myös Danielin esivanhemmat. Kunhan prinsessa Estelle on kuningatar niin voimme sanoa, että on saatu suomalaisverta ja peräti savolaisverta Ruotsin hallitsijaksi.
Tuskin yksikään kaskenpolttaja ajatteli Savossa, että länsi-Ruotsin puolelle töihin lähteneiden jälkipolven edustaja olisi Ruotsin kuningatar 2040-luvulla tai 20-30 vuotta myöhemmin.
Eli demokratia kuten englanissa kun kuningas päättää astuuko laki voimaan vai ei. Aika demikraattista. t. murkut org
Vierailija kirjoitti:
Helsingistä löytyy jo valmiiksi Aleksanterin katu, Aleksanterin aukio ja Aleksanterin patsas.
Väärä Aleksanteri, mutta Aleksanteri II:n pään vois vaihtaa Alexanderin päähän ja sama käsittely Ratsastajapatsaalle.
PAINOKONEET SEIS!!!!
Valtion vierasmajan seimeen on tänään meille syntynyt kuningas!
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuon naittaa vaikka Madeleinelle? Pääsisimme vihdoin osaksi Pohjoismaita.
Madde on jo naimisissa ja Suomi kuuluu jo Pohjoismaihin. Pönttö 🙄
Siis siellä on työskennellyt hovissa joku hoviherra mille Stubb on sukua. Ettekö te ymmärrä suomea?
Sitten kun Stubb on ollut presidentti sen kahdeksan vuotta niin äänestetään Oliverista uusi pressa.
Stubb voi haastaa Kalle Kustaan selvittämään kummalla on suurempi oikeus Ruotsin kruunuun 😂
Danielikin kuuluu olevan sitä vanhaa Vasa sukua.
Kustaa Vaasasta suoraan polveutuvia henkilöitä on Suomessa yli 800. Minä olen yksi heistä. Toi on aika tavallista kun miehillä oli tuolloin elämänsä aikana keskimäärin 3 vaimoa. Pukkasivat kuolla synnytyksiin.
Tarkemmin kun heitä kstsoo niin onhan heissä samaa näköä. Melkeen ku veljekset.
Vierailija kirjoitti:
Tarkemmin kun heitä kstsoo niin onhan heissä samaa näköä. Melkeen ku veljekset.
Sukuvika tuo naismaku,vietyminen teräväleujaisiin naisiin.
Monesko prinssi Alex on kruununperimysjärjestyksessä?
Briteissä hän tulee sanomaan kuinka britti hän on, ja Jenkeissä kuinka jenkki hän on. Mukauttaa aina sanomansa sen mukaan, kuka on vastapuoli.
Mä luulen, että tuo Stubb on sukua sille Victorian miehelle. Kai sekin luetaan hoviin.
Ruotsin kuninkaalisten suvussahan on ne nassekohunsakin. Ruotsin nykyisen kuninkaan äidin Sibyllan isähän oli nassemielinen prinssi:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Charles_Edward
(Charles Edwardin isällähän oli verenvuototauti, kuten sukulaisellaan keisari Nikolai II:n pojalla Alekseillakin, jota oli hoitamassa mm. itse Rasputin.)
Ja Suomi-kytköstäkin on, mm. koska Sibyllan sisaren poika avioitui suomalaisen kanssa.
Myös Silvian perhetaustalta isän odalta on kaiveltu nasseyhteyksiä.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Walther_Sommerlath
No ei tuo nyt niin yllättävää ole. Käytännössä lähes kaikilla joilla on sukuvaakuna Ritarihuoneella polveutuu ruotsalaisista. Ja luonnollisesti kyseessä on Ruotsin aatelissuvut. Joten vaikka siellä ei Stubbin suvulla ole vaakunaa niin hänen sukupuusta löytyy varmasti joku haara jolla on.
Prinssi Danielilla on toki juuret metsäsuomalaisissa, mutta hänellä on myös aatelisia sukujuuria, hän on sukua presidentti Svinhufvudille.
Svinhufvud on siis aatelissuku.
Mitä hauskaa on sukurutsaisuudessa? Kaikki Euroopan kunigashuoneet on kuuluisia siitä
Oma raha takaisin ja heti! Suomen kruunu eikä mikään markka.