Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis missä kokoaikatyössä kk palkka on 1600e????

Vierailija
24.04.2024 |

Mä olen vain peruskoulun käynyt tehdastyöläinen ja mun palkka on keskimäärin 2300e/kk.

Mitä ja missä on ne työpaikat joissa palkka on 1600e/kk?

Mitä on ne kokoaikatyöt joiden päälle pitää tukia hakea?

Arvaan että Helsingissä. Ja te kituutatte siellä surkella palkalla kalliissa vuokrakopeissa, kun työpaikkoja ja halvempia asuntoja löytyy muualta.

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa työpaikassa teollisuudessa tuo palkka, jos tuntimäärä kuukaudessa olisi 37h viikossa. Siitä käteen jää n. 1200e eli Laskennallisesti se mitä tarvitset ettei tarvitse välttämättä hakea tukea. Eli saman saisit ilman työntekia. Hallitus haluaa sen takia pienentää tukia, jotta saataisiin halvalla tekevät töihin.

Pula on kova, halvalla tekijöistä, sillä niin suomi saadaan nousuun. Monet valtiot ovat saaneet rikkautensa sorrolla ja orjuuttamalla esim. Ruotsi, Espanja, Ranska ja Usa. Tässä suomen mallissa toteutetaan vain laillinen orjuuttaminen, sillä rahat riittää vain asumiseen ja ruokaan. 

Haist kukkanen 🤣 lisien kanssa tienaavat paremmin kuin perus FM..

Vierailija
62/139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on pari vuotta, mutta hain erääseen ulkomaiseen lähetystöön toimistotyöhön (viisumien käsittelyä yms.) ja palkka oli alle 1400 euroa kuussa (viikkotuntimäärä oli 40 h). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan enemmän liitosta.

Onneksi tulee loppu tuolle loisimiselle👍

Vierailija
64/139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa, palkkatuella, ns. " apukätenä".  Nettopalkka 1600 € / kk. Teen samoja töitä, kuin vakituisetkin. 

Onko työaika kokoaikainen vai noin 32,5 tuntia? Itse olin vuosia sitten tuolla hieman alennetulla työajalla (jotta ei tarvitse maksaa soviteltua) ja silloin jo oli noin 1400e se kuukausipalkka. Kokoaikatyöstä tai olla jotain 1700e ja brutoista on kyse.

Vierailija
65/139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puutarhalle haettiin viime vuonna työntekijää ja palkka oli kokoaikatyöstä jotain hieman alle 1400e/kk. Taisin vielä katsoa että se tesin mukaan oli ihan oikein. 

10 vuotta sitten sain puutarhatyöstä vähän päälle 1400€/kk, mikä oli vähän. Eikö sillä alalla ole palkat yhtään nousseet?

Näyttää olevan tällä hetkellä minimi 9,35 euroa tunti. Tekee siis bruttona 1507,69 e/kk 37,5 tunnin viikolla. Hautuumaapalkkaus, mutta jos työnkuva on lähinnä haravointia, kitkemistä ja kuivuneiden kasvien keräystä, niin ymmärtäähän tuon palkkauksen.

Toisaalta kun työ on sesonkia, niin tulovero% huitelee varmaan siinä 3-4% luokkaa. Kyseisellä alalla saa myös verovähennyksinä hyvät työmatka- ja ateriakorvaukset.

Hautausmaalla saa enemmän. Palkka keikkuu nykyisin siinä 2000e tuntumassa. Tiedän koska olen hakenut mutta en päässyt. Kaupungin puistotyöntekijäkin saa muistaakseni suht samaa kuin hautaumaalla.

Vierailija
66/139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuuko ap netosta vai brutosta?

Mä nettoon töissä 1600e/kk. Palkkani pienennettiin tappiollisten vuosien takia tai olisin joutunut etsimään uutta työpaikkaa.

Itse pärjään tällä pienemmällä paikkakunnalla tällä palkalla ilman tukia.

Vierailija
67/139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kertoa, että on juntti, jonka yleisivistys alle nollan, kertomatta sitä...

Vierailija
68/139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla summalla autoa ylläpidetä, joten pitää olla kamppä lähellä palveluita, joten kämpän vuokra on takulla lähemmäs tonnia. Ei jää tuollaisesta palkasta käteen juuri elämään.

Ihan Helsingin keskustassa asun, vuokra 700€/kk ja palkka 1600€/kk nettona, hyvin pärjään!

Sulla on ERITTÄIN halpa vuokra keskustassa asuvaksi. 

Ihan perushinta jos on pieni asunto, tässä pari esimerkkiä:

https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/helsinki/21119671

https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/helsinki/21145932

https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/helsinki/21140728

https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/helsinki/21138679

Ainakin kolme oli useamman hengen soluja. Toki voi asua Helsingin keskustassa, mutta ei hitto. Ei enää aikuisena kyllä kykenisi 

Vierailija
69/139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön, mutta osa-aikanen duuni laskuttajana. Taulukkopalkan mukaan pitäisi olla 18 e tunti, nyt saan 11.75 e tunti. Talouspäällikön kanssa laskettiin että saan nyt alle 6 e tunti miinus verot kun se 300 egen suojaosuus poistui. Teen silti töitä, hullu minä.;)

Ei sinun palkkasi ole mihinkään pienentynyt, vaan tukien määrä. 

Vierailija
70/139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sinutkin vapautetaan kohta työstäsi. 

Vierailija
71/139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihä se palkka oo 1600, vaan se mitä sä saat käteen.

Vierailija
72/139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hox, hox itsellesi. Työni on kokoaikatyö. Kannattaa perehtyä opettajien työaikaan, opetusvelvollisuuteen ja siihen, mitä muuta työpäivään kuuluu kuin se pelkkä tunnin pito... 

Vierailija
73/139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö edes mitä ammattiliitot ovat? 

Vierailija
74/139 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö edes mitä ammattiliitot ovat? 

Ammattiliitot eivät tehneet mitään silloin kun hallitus (joku edellisistä) pääti että työ on otettava vastaan vaikka siitä jäisi käteen vähemmän kuin tuista.

Vierailija
75/139 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja vanhustenpuolella. Teen päivätöitä, koska joudun avustamaan iäkästä omaistani. Minulle jää käteen 1680/ kk. 

😂😂😂

Vierailija
76/139 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuuko ap netosta vai brutosta?

Mä nettoon töissä 1600e/kk. Palkkani pienennettiin tappiollisten vuosien takia tai olisin joutunut etsimään uutta työpaikkaa.

Itse pärjään tällä pienemmällä paikkakunnalla tällä palkalla ilman tukia.

Ilman erillismainintaa palkasta puhutaan bruttona!

Vierailija
77/139 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käy kateeksi. Eihän noi palkat motivoi mihinkään.

Kaikki ei tee töitä rahan takia. Itse teen ennemmin mieluista työtä 1600€ palkalla kuin epämieluisaa työtä 3000€ palkalla. 

1600€ bruttopalkalla on vain vaikea elää.

Vierailija
78/139 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastotyöntekijä, kaupan alan TES ilman lisiä saattais olla sellainen 1600 e brutto / kokoaikatyö, vai onko kovastikin parantunut sitten viime vuosikymmenen?

Kuten joku jo sanoikin, vuokratyössä sain 1600 e brutto, kun talon suoritelisät ei kuuluneet vuokratyöntekijöille.

Vierailija
79/139 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka tienaa alle 4000€/kk?

T.Kokoomus "työväen puolue"

Sanna Marin kuvitteli että kaikki saavat vähintään 3000 €/kk palkkaa. Näin ne kaikki poliitikot kuvitteleee, todellisuudesta heillä ei ole hajuakaan.

Ei ollu todellakaan Sanna Marin vaan esimerkiksi kokoomyksen Laura Räty! Luultavasti moni muukin kokoomuksen edustaja on tuota mieltä.

Vierailija
80/139 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulunkäynninavustaja koska palkak on max 2000 e mutta usein 60-80 prosenttinen työaika eli voi olla allekin 1600 e, jopa 1400 e

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi