Siis missä kokoaikatyössä kk palkka on 1600e????
Mä olen vain peruskoulun käynyt tehdastyöläinen ja mun palkka on keskimäärin 2300e/kk.
Mitä ja missä on ne työpaikat joissa palkka on 1600e/kk?
Mitä on ne kokoaikatyöt joiden päälle pitää tukia hakea?
Arvaan että Helsingissä. Ja te kituutatte siellä surkella palkalla kalliissa vuokrakopeissa, kun työpaikkoja ja halvempia asuntoja löytyy muualta.
Kommentit (139)
Kuka muka tienaa alle 4000€/kk?
T.Kokoomus "työväen puolue"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talousassari, palkka 1900 €
Huolestuttavaa, että talousassari ei erota numeroita 6 ja 9 toisistaan.
Käteen jää alle 1600€ kuussa
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka tienaa alle 4000€/kk?
T.Kokoomus "työväen puolue"
Hauskaa
Ei hauskaa x
Ei käy kateeksi. Eihän noi palkat motivoi mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Puutarhalle haettiin viime vuonna työntekijää ja palkka oli kokoaikatyöstä jotain hieman alle 1400e/kk. Taisin vielä katsoa että se tesin mukaan oli ihan oikein.
10 vuotta sitten sain puutarhatyöstä vähän päälle 1400€/kk, mikä oli vähän. Eikö sillä alalla ole palkat yhtään nousseet?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei tee töitä rahan takia. Itse teen ennemmin mieluista työtä 1600€ palkalla kuin epämieluisaa työtä 3000€ palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Omaishoitaja. Palkka noin 900€/kk. Työaika 24/7.
Se ei ole oikeaa työtä. Kotona olet ja voit ottaa vaikka päikkärit keskellä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole oikeaa työtä. Kotona olet ja voit ottaa vaikka päikkärit keskellä päivää.
Suus kii tollo, kun et mistään mitään ymmärrä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa trollata, penikka.
t.eri
Vierailija kirjoitti:
Liha-alan lähtöpalkka taitaa olla kympin luokkaa. Ei paljoa lämmitä, että kolmen vuoden päästä tuntipalkka on 16e, kun vuokra pitäisi maksaa nyt, lapsi tarvitsee kurahousut nyt ja autosta pitää vaihtaa jakohihna nyt.
Niin no, mikä estää sinua opiskelemasta jollekin alalle, jossa lähtöpalkka kokoaikaisesta työstä, om parempi, kuin nyt saamasi palkka.
Ei meistä kukaan saa mitään saa korkeampaa palkkaa, kuin mihin kokemuksemme, kykymme ja osasmisemme ja koulutuksemme riittää.
Peruskoulun jälkeen, olin 17 vuotiaan koulukaverini kanssa, tilapäisissä siivpushommissa, eri firmoissa, mistä milloinkin työtä sattui saamaan. Heikkoa oli, toimeentulon suhteen. Koulukaverini oli kyllästyi, tsrmppado, ja onnistui pääsemään Ammattikorkeakouluun, opiskeelemasn tradenomiksi. Hän sai kesäduunin tilitoimistosta.
Ja tarkkana tyyppinä, oppi homman. Valmisttuttuaan, sai töitä alalta. Ja lopulta myös ns. vakituisen työpaikan.
En itsekään halunnut jäädä tilapäishommiin siivousalalle. Joten hain lähihoitaja kouöutukseen ja pääsin.
Onneksi. Sosiaslisena tyyppinä erikoistuin lasten-ja nuorisotyöhön.
Heti valmistumisen jälkeen sain työpaikan nuorisokodista. Haastava ja vaikea ja voimia vaativa duuni.
Mutta toisaalta myös palkitseva. Onnistumisiakin on. Vuorotyössä myös palkka suht.koht. hyvä.
Luulen, että nuorten kantsis kokeilla erilaisia duuneja, monilla aloilla, jotta löytäisi alan, jossa kokee viihtyvänsä ainakin muutamia vuosia, kun on saanut alasta tarpeeksi hyvän kokemukenja sopeutunut alaansa ja sen vaatimulksiin.
Itsellä on suunnitteilla sosionomin tutkinto, työn ohessa, etänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oikeassa" työssä voit nukkua 16h/vuorokausi, koska työaikasi on vain 8h/päivä ja siihenki sisältyy 3 taukoa. Omaishoitaja on töissä 24/7. Et pärjäisi siinä hommassa edes päivää, vaikka miten uhoat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puutarhalle haettiin viime vuonna työntekijää ja palkka oli kokoaikatyöstä jotain hieman alle 1400e/kk. Taisin vielä katsoa että se tesin mukaan oli ihan oikein.
10 vuotta sitten sain puutarhatyöstä vähän päälle 1400€/kk, mikä oli vähän. Eikö sillä alalla ole palkat yhtään nousseet?
Näyttää olevan tällä hetkellä minimi 9,35 euroa tunti. Tekee siis bruttona 1507,69 e/kk 37,5 tunnin viikolla. Hautuumaapalkkaus, mutta jos työnkuva on lähinnä haravointia, kitkemistä ja kuivuneiden kasvien keräystä, niin ymmärtäähän tuon palkkauksen.
Toisaalta kun työ on sesonkia, niin tulovero% huitelee varmaan siinä 3-4% luokkaa. Kyseisellä alalla saa myös verovähennyksinä hyvät työmatka- ja ateriakorvaukset.
Työtön, mutta osa-aikanen duuni laskuttajana. Taulukkopalkan mukaan pitäisi olla 18 e tunti, nyt saan 11.75 e tunti. Talouspäällikön kanssa laskettiin että saan nyt alle 6 e tunti miinus verot kun se 300 egen suojaosuus poistui. Teen silti töitä, hullu minä.;)
Jos palkat on noin matalat, niin ei ihme jos osa nuorista joutuu pakon edessä valitsemaan rikollisen polun elämässään.
Ei tuolla summalla autoa ylläpidetä, joten pitää olla kamppä lähellä palveluita, joten kämpän vuokra on takulla lähemmäs tonnia. Ei jää tuollaisesta palkasta käteen juuri elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei tee töitä rahan takia. Itse teen ennemmin mieluista työtä 1600€ palkalla kuin epämieluisaa työtä 3000€ palkalla.
Nimenomaa! Itse vaihdoin 17e/tunti 13e/tuntiin juurikin kyseisestä syystä. Eikä harmita pätkääkään. Löytyi myös mukava työyhteisö, jossa ihan kaikki ovat kohteliaita ja iloisia kanssatyöntekijöilleen. Masennuskin katosi työn ansiosta 💪🏻
Kotisiivooja, tilauskäsittelijä jossain ict alalla.
Tarttis lisää leikkauksia ja paikallista sopimista.
Ekassa työpaikassani sain 1600 e bruttona. Tämä tosin oli vuonna 2006, asiakaspalveluhommia. Silloin palkalla pärjäsi ihan hyvin, kun rahan arvo oli eri, ja parikymppisenä ei ollut päässyt mukavan elämän makuun.
Järjetöntä, jos jostain kokopäivätyöstä maksetaan nykypäivänä 1600 e bruttona. Ellei kyse ole jostain provikka-pohjapalkasta, jolloin 1600 euron päälle voi odottaa saavansa kunnon siivun.