Laskurin mukaan mun pitäisi syödä 1500kcal että laihdun
Miten ihmeessä pidemmän päälle jaksaa?! Olen ihan maksullisella valmennusohjelman laskurilla laskenut, että minun pituudella ja painolla pitäisi syödä max 1500 kcal, jos haluan laihtua puoli kiloa viikossa. Ja tähän siis laskettu lähes joka päivittäinen tunnin lenkki tai salitreeni. Ja jos kilon viikkotahdilla haluaa mennä niin sais syödä 1000kcal...
Oon nyt viikon mennyt tuolla noin 1300-1600 kalorilla, ja kyllä tuntuu energiavaje! Ja oman tavoitteen mukaan pitäisi pari kuukautta tällä jaksaa. Ei ainakaan salilla jaksa enää rautaa nostaa, taitaa mennä lihaskunnon ylläpitämiseen seuraavat kuukaudet...
Tottuuko tuollaiseen kalorimäärään ikinä?
Kommentit (96)
Ihan tyypillistä että normaalipainoinen laihduttaa 😳samalla on suomi Euroopan kärkipäässä diabetes tilastoissa kun ylipainoisia on niin järjettömästi😔
Suosittelen nostamaan päivittäisen kaloriensaannin 1700. Lisäksi treenipäivinä riisiä noin 50g (Huom hölkkää ei lasketa treeniksi)
Lisäksi jos on nälkä niin proteiinijuoma jauheeseen eli ei niitä kaupan valmisjuomia ollenkaan.
Kurkkua jos on nälkä ja vettä noin 3L päivässä.
Pudotus noin 400g viikossa mutta ei ole nälkä. Kerran kk jonkinnäköinen tankkauspäivä että aineenvaihdunta saa lisäboostia.
Juomina vesi,kahvi ja vihreä tee.
Ei mitään snäkkäilyjä ja välipaloja.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan vähän liikkuva iäkkäämpi pienikokoinen nainen ei tarvitse paljon enempää kuin tuon 1500- 1700 kaloria pysyäkseen normaalipainossa. Meille jaettiin aikanaan ne kalorisuositukset, kun ihmiset vielä liikkuivat ja moni kävi fyysisessä työssä.
Laihdutin aikoinaan paljon ja en laske kaloreita, mutta arvelen, että jotain 1600 tulee keskimäärin. Syön aamiaiseksi yhden leipäpalan tai sämpylän. Päivällä runsaan annoksen kasvisvoittoista ruokaa ja iltapalaksi jotain leipää tai puuroa. Jos välillä on oikea nälkä, niin syön tietysti jotain pientä silloin. Ehkä kerran viikossa ostetaan joku herkku, vaikka pieni jäätelö, ei mitään jättipöntöllista vaan esksimopuikko tms.
Tarkoitatko, että nyt syöt tuon 1600?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tyytyväinen jos saan 1200cal täyteen.
Mut öljyssä on hyvin kaloreita, sitä pitää muistaa aina lisätä.
Rasvakatto se öljyssäkin tulee 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni tuo ei ole vaikea, saan siihen mukaankin n. 120g proteiinia. Mitä syöt? Vähennä ns. turhia syötäviä. Syö kasviksia, hedelmiä, kuivattuja hedelmiä, rahkaa, proteiinijauhetta, kananmunia, juustoa, soijaa, papuja. Mulla ei tuu näillä nälkä, eikä tunnu edes laihduttamiselta. Muokkaa ruokavalio vähempikaloriseksi mutta isoiksi annoksiksi, ole luova. Tsemppiä.
Tuo kalorilaskuri ei tunne armoa. Itsellä tuo 1245kcal eli -500 kcal vajeella menen.
hh 124/pv
rasvat 50g/pv
Prot. 77g/pv
Rajut hiilarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sinun pituus ja paino sitten on?
Pituus 169cm, paino jotain vähän alta 60kg. Tavoite ois 54-55kg, missä mulla on ollu hyvä olla ja treeni kulkee. Tällä hetkellä kaikki vanhat vaatteet kiristää ja vyötärö kasvanut jokusen sentin tuosta vanhasta.
Liian vähän syöt tuohon liikkumiseen.
Älyttömän pienet kalorit monilla kommentoijilla. Minun ylläpitokalorit on suunnilleen 1900 kcal/pv. Laihduttaessa 1400-1600 ja paino tippunut 2 kuukaudessa 3kg.
t. 35-vuotias nainen, 165cm 66kg.
Teen etätöitä ja autoillen kauppaan. Viikossa n. 2-3 kävely/juoksulenkkiä + 1 kuntosalikäynti.
Rasvaprosentti 35. Lihasmassa 40kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla saatuja vastauksis kannattaa sitten lukea järjen kanssa, koska tänne on pesiytynyt pari sellaista "kaloriteoria ei toimi kalorien laskeminen on väärin laihdut vasta kun alat syömään PALJON ENEMMÄN rasvaa ja proteiinia"-trollaajaa eli tiedevastaista huuhelikkoa.
Minä taas kehottaisin varomaan niitä tukevasti keski-ikäisiä mammoja, jotka ovat aikoinaan kaiken maailman painonvartijoilla ja vuosikausien dieettailulla onnistuneet saamaan aineenvaihduntansa pilalle, ja siksi ovat ikuisessa noidanpyörässä syömistensä ja painonsa suhteen. Eli kaikki nuo ohjeet missä kehotetaan ja tai kerrotaan syövänsä aina tyyliin alle 1500 kcal on juuri näitä. He eivät enää voi syödä normaalisti lihomisen pelossa. Haluatko sinä ap sellaisen loppuelämän? En usko.
Kannattaa varata aika inbody -mittaukseen, jossa saat tietää oman
Jos perusaineenvaihdunta on sen 1270 kcal, niin syömällä jatkuvasti alle 1200 kcal, se aineenvaihdunta vain hidastuu. Eli toisin sanoen vaikeuttaa ja hidastaa laihduttamista.
Vierailija kirjoitti:
Älyttömän pienet kalorit monilla kommentoijilla. Minun ylläpitokalorit on suunnilleen 1900 kcal/pv. Laihduttaessa 1400-1600 ja paino tippunut 2 kuukaudessa 3kg.
Teen etätöitä ja autoillen kauppaan. Viikossa n. 2-3 kävely/juoksulenkkiä + 1 kuntosalikäynti.
Aikamoinen rasvaprosentti 😬....
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kovin helposti totu, tai ei se ainakaan kivaa ole. Ei Suomessa muuten olisi niin paljon ylipainoisia naisia jos laihdutus helppoa olisi.
Ai vain ylipainoisia naisia? Mistä sä tuon vedit? Omasta hatustasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni tuo ei ole vaikea, saan siihen mukaankin n. 120g proteiinia. Mitä syöt? Vähennä ns. turhia syötäviä. Syö kasviksia, hedelmiä, kuivattuja hedelmiä, rahkaa, proteiinijauhetta, kananmunia, juustoa, soijaa, papuja. Mulla ei tuu näillä nälkä, eikä tunnu edes laihduttamiselta. Muokkaa ruokavalio vähempikaloriseksi mutta isoiksi annoksiksi, ole luova. Tsemppiä.
Tuo kalorilaskuri ei tunne armoa. Itsellä tuo 1245kcal eli -500 kcal vajeella menen.
hh 124/pv
rasvat 50g/pv
Prot. 77g/pv
Rajut hiilarit.
No ei niin ole! 10kg lähteny, 2kg/kk.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen nostamaan päivittäisen kaloriensaannin 1700. Lisäksi treenipäivinä riisiä noin 50g (Huom hölkkää ei lasketa treeniksi)
Lisäksi jos on nälkä niin proteiinijuoma jauheeseen eli ei niitä kaupan valmisjuomia ollenkaan.
Pudotus noin 400g viikossa mutta ei ole nälkä. Kerran kk jonkinnäköinen tankkauspäivä että aineenvaihdunta saa lisäboostia.
Hölkkää ei lasketa treeniksi??? 😂😂😂 Selvä, kaikkea sitä täällä kuuleekin. Kyl se kuitenkin mun mielestä kuluttaa enemmän kuin sohvalla lähöily. Tän päivän hölkkä oli 8 km ja tunti meni. Tämä siksi näin hitaasti eikä juoksuvauhtia, kun polvi on niin kipeä, että joka askeleella tuntuu kuin sukkapuikkoa pistettäisiin polvilumpiosta sisään. Oli myös pakko kävellä muutamia pätkiä tästä syystä
Aloittaja on 150cm puutarhatonttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla saatuja vastauksis kannattaa sitten lukea järjen kanssa, koska tänne on pesiytynyt pari sellaista "kaloriteoria ei toimi kalorien laskeminen on väärin laihdut vasta kun alat syömään PALJON ENEMMÄN rasvaa ja proteiinia"-trollaajaa eli tiedevastaista huuhelikkoa.
Minä taas kehottaisin varomaan niitä tukevasti keski-ikäisiä mammoja, jotka ovat aikoinaan kaiken maailman painonvartijoilla ja vuosikausien dieettailulla onnistuneet saamaan aineenvaihduntansa pilalle, ja siksi ovat ikuisessa noidanpyörässä syömistensä ja painonsa suhteen. Eli kaikki nuo ohjeet missä kehotetaan ja tai kerrotaan syövänsä aina tyyliin alle 1500 kcal on juuri näitä. He eivät enää voi syödä normaalisti lihomisen pelossa. Haluatko sinä ap sellaisen loppuelämän? En usko.
Kannattaa varat
No totuus on se että paino alkaa putoamaan vasta kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Mulla se raja näyttää olevan 1200kcal.
Se ei tarkoita sitä ettenkö sitten kun olen saavuttanut tavoitepainoni voisi nostaa esim 1400-1500kcal per päivä mutta tarvitsenko niin paljon ruokaa kun tälläkin voin hyvin? Ehkä mulle riittääkin se että lauantaina syön extrana jäätelön jälkkäriksi ja suunnuntaina kakkupalan kahvin kanssa. Kun kuitenkin syön päivittäin erittäin hyvää ruokaa, vain kevyttä ja sopivat annokset.
En ole moukarinheittäjä, ultrajuoksija enkä edes raksamies jolloin suurempi kalorimäärä on tarpeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hh 124/pv
rasvat 50g/pv
Prot. 77g/pv
Rajut hiilarit.
Ihminen tarvitsee 3-5g hh/ painokilo. Tuo minun hh on laskettu -500kcal mukaan. Olen todellakin laihtunut sen 10kg. Kun aloitin laihdutuksen, paino siis 10kg enemmän eli myös hh määrä oli isompi. En siis merkkaa kaikkea liikuntaa. Tod. vaje n. -600/pv.
laittakaa oma paino ja tavoite laskuriin, yllätytte.
Niillä omilla läskeilläsi jaksat oikein hyvin.
Ap, paljonko kulutat töissä ja mikä on kulutus treeneissä? Eli mille tasolle asetat kulutuksen? Veikkaan, että säästöliekillä kuljet.
itsellä kevyttä liikkumista päivittäin ja tuo kcal 1245, kun olen kotona.Teen osa-aikatyötä. Kun olen töissä liikun enemmän eli joudun myös nostamaan tasoa, jotta saan oikean määrän energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kurkku on vettä!
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko hh määrän minulle. Saan alapeukkuja kun syön hh 124g/pv, rasvat sen 50g ja prot. 77g.
Tällä laihdun 2kg/kk nopeudella.
hh 124/pv
rasvat 50g/pv
Prot. 77g/pv