Laskurin mukaan mun pitäisi syödä 1500kcal että laihdun
Miten ihmeessä pidemmän päälle jaksaa?! Olen ihan maksullisella valmennusohjelman laskurilla laskenut, että minun pituudella ja painolla pitäisi syödä max 1500 kcal, jos haluan laihtua puoli kiloa viikossa. Ja tähän siis laskettu lähes joka päivittäinen tunnin lenkki tai salitreeni. Ja jos kilon viikkotahdilla haluaa mennä niin sais syödä 1000kcal...
Oon nyt viikon mennyt tuolla noin 1300-1600 kalorilla, ja kyllä tuntuu energiavaje! Ja oman tavoitteen mukaan pitäisi pari kuukautta tällä jaksaa. Ei ainakaan salilla jaksa enää rautaa nostaa, taitaa mennä lihaskunnon ylläpitämiseen seuraavat kuukaudet...
Tottuuko tuollaiseen kalorimäärään ikinä?
Kommentit (96)
Elä reenaa liikaa, palauttava juoma heti tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla saatuja vastauksis kannattaa sitten lukea järjen kanssa, koska tänne on pesiytynyt pari sellaista "kaloriteoria ei toimi kalorien laskeminen on väärin laihdut vasta kun alat syömään PALJON ENEMMÄN rasvaa ja proteiinia"-trollaajaa eli tiedevastaista huuhelikkoa.
Sinä se olet trolli. Tuo kaloriteoria on aikansa elänyt ja on tutkitusti todistettu, että ihmisen keho on monimutkaisempi yhtälö kuin tuollainen yksinkertainen matematiikkalasku.
Ja kyllähän nyt jokaisen tolkun ihmisen järkikin jo sanoo, että ei se ole ihan se ja sama mistä se kalori tulee.
Ja sieltähän tuo tuuhelikko jo tulikin 👋 laita toki yksikin vertaisarvioitu ja tiedelehdessä julkaistu tutkimus, jossa väitetään ett
Lihaa ja rasvaa syömällä laihtuu, mutta ei niitä määräänsä enempää syödä. Ei TARVITSE syödä kun vähemmälläkin tulee kylläiseksi. Toisin kuin hiilarivoittoisessa syömisessä nälkä on jatkuvaa ja vaatii hillitöntä itsekuria olla syömättä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni tuo ei ole vaikea, saan siihen mukaankin n. 120g proteiinia. Mitä syöt? Vähennä ns. turhia syötäviä. Syö kasviksia, hedelmiä, kuivattuja hedelmiä, rahkaa, proteiinijauhetta, kananmunia, juustoa, soijaa, papuja. Mulla ei tuu näillä nälkä, eikä tunnu edes laihduttamiselta. Muokkaa ruokavalio vähempikaloriseksi mutta isoiksi annoksiksi, ole luova. Tsemppiä.
Kuivattuja hedelmiä?!
Kyllä! Pienessä annoksessa esim. rusinoita ei ole paljon kaloreita, mutta hyvin hiilareita jotka auttaa jaksamaan siinä treenissä. Kuivatut hedelmät on hyvä karkin korvike myös.
Voi jessus näitä! Sokeria syömällähän sitä laihtuu :)
Voit syödä kaiken ravintosi vaikka suoraan sokeripussista - jos kalorit jäävät pienemmäksi kuin kulutuksesi, tulet laihtumaan. Toki kannattaa syödä monipuolisesti ja paljon proteiinia, jotta vältyt lihasten menetykseltä ja näytät paremmalta.
Teillä on vääristynyt kuva laihdutuksesta. Ei ihme että se epäonnistuu niin monelta. Laske kalorit, tarkkaan. Ja syö vaikka niitä rusinoita jos se auttaa olemaan syömättä karkkia joka päivä. Muutoksen täytyy olla sellainen, jota voit pitää yllä pitkään tai vaikka loppuelämäsi. Jos kiellät kaiken sokerin, on hyvin helppo retkahtaa ja palata lopulta entiseen lihottavaan ruokavalioon.
Liian suuri energiavaje tuottaa väistämättä nälkävelkaa. Eli koko ajan on nälkä ja kaikenlaisia mielitekoja, ajattelee paljon ruokaa. En suosittele.
Itse lihoisin 1500 kcal dieetillä, mikä johtuu siitä, että liikun äärimmäisen vähän.Olen tottunut 1300 kcal/pv ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni tuo ei ole vaikea, saan siihen mukaankin n. 120g proteiinia. Mitä syöt? Vähennä ns. turhia syötäviä. Syö kasviksia, hedelmiä, kuivattuja hedelmiä, rahkaa, proteiinijauhetta, kananmunia, juustoa, soijaa, papuja. Mulla ei tuu näillä nälkä, eikä tunnu edes laihduttamiselta. Muokkaa ruokavalio vähempikaloriseksi mutta isoiksi annoksiksi, ole luova. Tsemppiä.
Kuivattuja hedelmiä?!
Kyllä! Pienessä annoksessa esim. rusinoita ei ole paljon kaloreita, mutta hyvin hiilareita jotka auttaa jaksamaan siinä treenissä. Kuivatut hedelmät on hyvä karkin korvike myös.
Voi jessus näitä! Sokeria syömällähän sitä laihtuu :)
Voit syödä k
Sulla ei ole minkäänlaista kuvaa laihdutuksesta ja elimistön toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Palstalla saatuja vastauksis kannattaa sitten lukea järjen kanssa, koska tänne on pesiytynyt pari sellaista "kaloriteoria ei toimi kalorien laskeminen on väärin laihdut vasta kun alat syömään PALJON ENEMMÄN rasvaa ja proteiinia"-trollaajaa eli tiedevastaista huuhelikkoa.
Minä taas kehottaisin varomaan niitä tukevasti keski-ikäisiä mammoja, jotka ovat aikoinaan kaiken maailman painonvartijoilla ja vuosikausien dieettailulla onnistuneet saamaan aineenvaihduntansa pilalle, ja siksi ovat ikuisessa noidanpyörässä syömistensä ja painonsa suhteen. Eli kaikki nuo ohjeet missä kehotetaan ja tai kerrotaan syövänsä aina tyyliin alle 1500 kcal on juuri näitä. He eivät enää voi syödä normaalisti lihomisen pelossa. Haluatko sinä ap sellaisen loppuelämän? En usko.
Kannattaa varata aika inbody -mittaukseen, jossa saat tietää oman kehosi koostumuksen ja perusaineenvaihduntasi eli sen mitä sinä kehosi kuluttaa ihan vain hengissä pysymiseen, siis vaikka maikaisit paikallasi koko vuorokauden. Minulla se on vajaa 1400 kcal, ja sen alle ei pitäisi mennä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on normaali kalorintarpeeni; 1500 kcal. Siro 165cm / 50kg / 50v.
Vaikea uskoa kyllä. Itse olen 168 cm, 59 kg ja tuolla kalorimäärällä laihdun ainakin kilon kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Liian suuri energiavaje tuottaa väistämättä nälkävelkaa. Eli koko ajan on nälkä ja kaikenlaisia mielitekoja, ajattelee paljon ruokaa. En suosittele.
Jos laihduttaa ruokaa vähentämällä, niin sitä nälkää pitää vaan osata sietää. Nälkävelka jo terminä kuulostaa selittelyltä sille, miksi vetää kaksin käsin pizzaa ja karkkeja lauantaina itselleen mitään mahtamatta.
Puoli kiloa viikossa kuulostaa liian nopealta tahdilta. Ainakin jos haluaa pysyviä tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laihduttaa ruokaa vähentämällä, niin sitä nälkää pitää vaan osata sietää. Nälkävelka jo terminä kuulostaa selittelyltä sille, miksi vetää kaksin käsin pizzaa ja karkkeja lauantaina itselleen mitään mahtamatta.
Et näköjään tajua, mikä on nälkävelka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas kehottaisin varomaan niitä tukevasti keski-ikäisiä mammoja, jotka ovat aikoinaan kaiken maailman painonvartijoilla ja vuosikausien dieettailulla onnistuneet saamaan aineenvaihduntansa pilalle, ja siksi ovat ikuisessa noidanpyörässä syömistensä ja painonsa suhteen. Eli kaikki nuo ohjeet missä kehotetaan ja tai kerrotaan syövänsä aina tyyliin alle 1500 kcal on juuri näitä. He eivät enää voi syödä normaalisti lihomisen pelossa. Haluatko sinä ap sellaisen loppuelämän? En usko.
Kannattaa varata aika inbody -mittaukseen, jossa saat tietää oman kehosi koostumuksen ja perusaineenvaihduntasi eli s
Mä olen koko elämäni syönyt alle 1500kcal, elämäni ensimmäistä kertaa laihdutan. Ikinä en ole kokenut kituuttavani, en edes nyt kun syön alle 1200kcal.
Inbody on tehty 5x vuosien mittaan, labrat otettu viimeksi kk sitten. Perusaineenvaihdunta 1270kcal mutta liikun tosiaan sen verran vähän (vesihiit ja -juoksu, hyötyliikunta) että laihtuakseni pitää alittaa tuo. En kiellä itseltäni mitään mutten vedä mättöäkään. Onneksi en edes pidä sellaisesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itselläni sattuu olemaan kokemusta tästä. Pizza ja karkit ei kuulu ruokavaliooni ollenkaan. Kehotan googlaamaan asiasta, jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sinun pituus ja paino sitten on?
Pituus 169cm, paino jotain vähän alta 60kg. Tavoite ois 54-55kg, missä mulla on ollu hyvä olla ja treeni kulkee. Tällä hetkellä kaikki vanhat vaatteet kiristää ja vyötärö kasvanut jokusen sentin tuosta vanhasta.
Painosi 60 kg on ihan normaali 😳mitä laihdutettavaa tuossa on kun varsinkin treenaa? Oletko teini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus 169cm, paino jotain vähän alta 60kg. Tavoite ois 54-55kg, missä mulla on ollu hyvä olla ja treeni kulkee. Tällä hetkellä kaikki vanhat vaatteet kiristää ja vyötärö kasvanut jokusen sentin tuosta vanhasta.
Painosi 60 kg on ihan normaali 😳mitä laihdutettavaa tuossa on kun varsinkin treenaa? Oletko teini?
En, vaan 40 lähestyy uhkaavasti. Oisinpa teini, silloin painoin 52 kg...
Minä huijaan vähän sitä laskuria. En merkkaa liikuntaa. Mun kcal on 1245. En toki tee ku reippaita kävelylenkkejä. Vielä viimeiset 4kg. Sitte jatkuu laskeminen ylläpitoon.
Jonkun verran nousee kcal tossa ylläpidossa. Voisin kuvitella, että n. 230kcal nousee. Mut oon nauttinu tästä taipaleesta. 10kg lähteny.
tsemppiä sulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen suurin piirtein saman pituinen ja painoinen. 30 vuoden jojoilun jälkeen voin sanoa, että 54-55 kiloa on selvästi keholleni liian vähän. Pyrkisi tuohon koko ajan lisäämään kolmisen kiloa.