Kasvatusalan VAKAVA-koe 2024
Kaipa täällä tänäkin vuonna on VAKAVA-kokeen suorittajia, joten avataanpa keskustelu.
Vuoden 2025 valintakoeuudistuksessa VAKAVA-kokeen kaltaisilla kokeilla tapahtuu valintakoevalinta yhä useammalla alalla, joten VAKAVA-kokeeseen kannattanee tutustua, vaikka olisi hakemassa muuallekin tulevaisuudessa. Itse asiassa jo tänä vuonna taitaa olla mahdollisesti samankaltaisia valintakokeita käytössä muuallakin.
Aiempien vuosien VAKAVA-kokeet:
https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverko…
Aiempien vuosien VAKAVA-soveltuvuuskokeiden kysymykset:
Kommentit (441)
Jep, ei täälläkään! Sydän hakkaa tuhatta ja sataa.
Kannattaa kattoa roskaposti, mulla meni sinne molemmat viestit.
Jäin 0,15 pisteen päähän sovarikutsusta :)
Jäipäs raivostuttavan pienestä kiinni sinulla! :(
Jes, soveltuvuuskokeeseen tuli kutsu. Pisteet ei päätä huimanneet, mutta ne riitti. Helsinki/vakaope
Mulle ei oo vieläkään tullut mitään viestiä! Taitaa olla, että soveltuvuuskokeet jää haaveeksi. Helsinki/vakan maisteri
Vierailija kirjoitti:
Jes, soveltuvuuskokeeseen tuli kutsu. Pisteet ei päätä huimanneet, mutta ne riitti. Helsinki/vakaope
Paljon sait pisteitä? Mulla 38p ja pääsin sovareihin
Kannattaako soveltuvuuskokeeseen laittaa avokaulainen toppi?
Jos siis arvioijana raadissa on joku Kalevi-ikäinen, niin tuleeko paremmin pisteitä?
Vierailija kirjoitti:
Jäin 0,15 pisteen päähän sovarikutsusta :)
Voi harmitus sentään!
Vierailija kirjoitti:
58 pistettä sain.
no mut jos sillä jatkoon pääsit niin sehän riittää. Et sä soveltuvuuskokeessa enää tee mitään Vakava-kokeen pisteillä :)
Vierailija kirjoitti:
58 pistettä sain.
Mikä oli alin pistemäärä millä pääsi sovareihin
Sain 87 pistettä mutta näin ei-ensikertalaisena ei riittäny omiin hakukohteisiin (Tampereen luokanope & erkka). Harmittaa, ensikertalaisena olisin päässyt mihin vaan paikkakunnalle. Ja erityisesti se kun nykyisiä opintoja on sen verran vähän takana niin ensikertalaisuuskiintiö harmittaa :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
58 pistettä sain.
Mikä oli alin pistemäärä millä pääsi sovareihin
43,04 oli alin :) Helsingissä siis.
Mä sain 75 ja sama homma, ensikertalaisena olisin päässyt kaikkiin. Enemmän harmittaa vielä se että en oo käynyt edes kandia suomessa vaan vuoden amk maisteria joka oli aivan kasa paskaa ja tämän takia rangaistaan :(
Vierailija kirjoitti:
Mä sain 75 ja sama homma, ensikertalaisena olisin päässyt kaikkiin. Enemmän harmittaa vielä se että en oo käynyt edes kandia suomessa vaan vuoden amk maisteria joka oli aivan kasa paskaa ja tämän takia rangaistaan :(
YAMK on iso virhe. Olipa ala mikä tahansa.
Mielenkiinnosta yritin löytää sisäänpääsytilastosta omaa hakukohdettani (Luokanopettajan tutkinto-ohjelma, Rauma, kasvatustieteen maisteri (2 v)., mutta tätä en sieltä löytänyt).
Löytääkö joku muu?
Ei muullakaan. Raastavaa!