Kasvatusalan VAKAVA-koe 2024
Kaipa täällä tänäkin vuonna on VAKAVA-kokeen suorittajia, joten avataanpa keskustelu.
Vuoden 2025 valintakoeuudistuksessa VAKAVA-kokeen kaltaisilla kokeilla tapahtuu valintakoevalinta yhä useammalla alalla, joten VAKAVA-kokeeseen kannattanee tutustua, vaikka olisi hakemassa muuallekin tulevaisuudessa. Itse asiassa jo tänä vuonna taitaa olla mahdollisesti samankaltaisia valintakokeita käytössä muuallakin.
Aiempien vuosien VAKAVA-kokeet:
https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverko…
Aiempien vuosien VAKAVA-soveltuvuuskokeiden kysymykset:
Kommentit (441)
Ei ole kässopen tulokset vielä tulleet. Jännitystä siis piisaa vielä 😅
Ohhoh. Nyt Jodel on kaatunut. Pitää ilmeisesti itse kirjautua koko ajan opintopolkuun. 😀 Jodelista on hyvin voinu seurata, et milloin mihinkäkin tulee palkit ja minne jo tulokset.
Onko noilla arvioijilla jotkut sanat/kriteerit, joita pitää mainita jotta saa pisteitä. Vai onko näissä enemmän ideana, että osaa perustella ja reagoida kysymyksiin nopeasti. Mitä te pisteitä saaneet ajattelette?
Vierailija kirjoitti:
Onko noilla arvioijilla jotkut sanat/kriteerit, joita pitää mainita jotta saa pisteitä. Vai onko näissä enemmän ideana, että osaa perustella ja reagoida kysymyksiin nopeasti. Mitä te pisteitä saaneet ajattelette?
Niillä on röntgenkatse, joilla näkee suoraan hakijan aivoihin, onko hakija soveltuva opettajaksi.
Jokohan ne tällä viikolla tulisi loputkin tulokset myös kasvatuksen puolelle. Vipusessa näkyy muut tiedot, mutta ei vielä varsinaisia valintatuloksia.
Onko tulokset muulloinkin tulleet viimeisimpien joukossa?
Huhhuh jos koe oli viimevuotista vaikeampi! Mutta sitten se on ollut vaikea myös kaikille tasapuolisesti. Tsemppiä kaikille hakijoille, itse pääsin sisään vuosi sitten. Tuloksia lopullisesta sisäänpääsystä odottelijoille vinkiksi, että itse sain viestin vasta n. klo 16.00. Eli viesti voi tulla aika myöhäänkin, itse olin jo heittänyt kaiken toivon sisäänpääsystä.
Palkit tulleet ja mulla hävinnyt muiden hakukohteiden varasijat. Tsemppiä kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Palkit tulleet ja mulla hävinnyt muiden hakukohteiden varasijat. Tsemppiä kaikille!
Tuleekohan siis jo tänään tulokset?!? En jaksais odottaa!
Itä-Suomen yliopistosta tuli tulokset opinto-ohjaajan maisteriohjelmasta. Ite oon 7.varasijalla, saa nähdä miten käy 🤔
Tulispa turun ja rauman tulokset kans tänää😅
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kässopen tulokset vielä tulleet. Jännitystä siis piisaa vielä 😅
Niitä mäkin odottelen kuumeisesti 😅 Piinaavaa tämä odottelu 😭
Tuleeko ne palkit näkyviin jos on hakenut vain yhteen hakukohteeseen?😬
Mulla ei vielä näy palkkeja Turun eikä Rauman hakukohteissa. Muissa näkyy
Onko Joensuun luokanope palkkeja ja tai tuloksia tullut?
Osaako kukaan sanoa onko enää mahdollista päästä ylempiin hakukohteisiin, jos tänään opintopolusta ei kadonnut aiemmat varasivat AMK hakuihin?
Mä tällä hetkellä 11. varasijalla helsingin yleiseen, mietin onkohan mahdollisuuksii päästä viel sisään 😭 tulispa tulokset!
koskeeko palkkiteoria vain varasijoilla olevia vai niitäkin jotka on jo hyväksytty alempaan hakutoiveeseen, mutta odottaa vielä ylempää hakutoivetta?
mut on siis hyväksytty 2. hakutoiveeseen ja tänään ilmesty palkki 1. toiveeseen, mutta kakkonen näyttää edelleen samalta
Kuinka niin?