Jos työsopimuksessa lukee näin?
Säännöllinen työaika on yhteensä 30 tuntia. Työntantaja kirjoitti perään, että minimissään ja sanoi, että tunnit voivat olla mitä vaan. Tarkoittaako tämä, että olen velvoitettu mihin tahansa tuntimäärään viikossa?
Lisäksi minulla ei ole työvuoroja. Kyseessä avustajan työ. Mikä neuvoksi?
Kommentit (26)
Eihän tuossa mitään ongelmaa ole jos saat ylitöistä kunnollisen korvauksen. Lisäksi jos ylitöitä alkaa tulla liikaa niin se on sitten alan liiton asianajajan kanssa palaveria silloin.
Menon minimitunnit. Erikseen sopimalla sitten enemmän.
Kannattaa miettiä tarkkaan mihin sopimuksiin nimensä pistää. Mulla on kokemusta eräästä työpaikasta, jossa tehtiin komivuorotyötä. Yövuorot oli 11-12 tuntia, aamuvuoroja osui tosi vähän työvuorolistaan ja iltoja ja niitä öitä oli senkin edestä.
Aamu- ja iltavuorot oli tynkävuoroja max. 6 h ja yövuorolle sälytettiin käytännössä kaikki ruuanlaitosta siivoukseen. Sairaana ei saanut olla kukaan pois työstä iöman, että se kyseenalaistettiin, keuhkoputkentulehduskin oli vaan pikkunuhaa, työterveyshuoltoa ei saanut käyttää vaan ohjattiin julkiselle menemään.
Asukkaisen (kehitysvammaiset) perushoito ja ohjaus oli vähän sitä sun tätä, kun porukkaa oli asukkaiden valveillaoloaikana minimimäärä.
Kyseinen yrittäjä myi sittemmin yrityksensä miljoonilla isommalle hoivayritykselle. Kivat massit varmaan hänellä nyt. Eihän siinä.
Niin. Voit varastaa tavaran, mutta siitä ei silti tule sinun omaisuuttasi. Voit kirjoittaa mitättömän sopimusehdon, mutta kenenkään ei tarvitse sitä noudattaa. Koska laki.