Talvi tuli aikaisin tänävuonna, johtuuko se ilmaston muutoksesta?
Talvi tuli yllättävän aikaisin ja yllätti jopa autoilijat. Pitäisikö sähköautoilua vähentää, ettei ilmasto kylmenisi liikaa?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ehdin käymään kerran kesämökillä, ja sitten tuli talvi taas. Vähän jäi pettynyt fiilis, kun pakkasta oli vielä silloin mökkipäivänäkin. No, ens kesänä kyllä rillataan.
Aika heikolta näyttää. Jos tätä ilmaston kylmenemistä saada pysäytetyksi jää ensikesä vielä lyhyemmäksi. Ei ehdi edes makkarapakettia hakea jääkaapista kun kesä muuttuu takaisin talveksi. Istahdat terassille niin kaljat on jo jäässä.
Vierailija kirjoitti:
Sään ääri-ilmiöt tulevat lisääntymään. Kuinka moni muuten tiesi, että jos ilmasto lämpenee kaksi prosenttia, arviolta puolet eläinkunnasta kuolee sukupuuttoon, koska eivät kykene sopeutumaan? Voihan sitä tietysti ajatella, että mitä välilä jollain jääkarhuilla tai malediivilaisilla muka on.
Siis astetta eikä prosenttia, ennen kuin joku tulee siitäkin viisastelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdin käymään kerran kesämökillä, ja sitten tuli talvi taas. Vähän jäi pettynyt fiilis, kun pakkasta oli vielä silloin mökkipäivänäkin. No, ens kesänä kyllä rillataan.
Aika heikolta näyttää. Jos tätä ilmaston kylmenemistä saada pysäytetyksi jää ensikesä vielä lyhyemmäksi. Ei ehdi edes makkarapakettia hakea jääkaapista kun kesä muuttuu takaisin talveksi. Istahdat terassille niin kaljat on jo jäässä.
Golf-virta kun tuosta vielä pysähtyy, niin sen jälkeen täällä asu porotkaan.
Eiköhän täällä minun elinikäni pärjää ihan hyvin ja se mitä sen jälkeen tapahtuu ei ole minun murheeni.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän täällä minun elinikäni pärjää ihan hyvin ja se mitä sen jälkeen tapahtuu ei ole minun murheeni.
Näin on. Ketä kiinnostaa muut ihmiset? Hoitakoon omat ongelmansa, minä elän nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Ketä kiinnostaa muut ihmiset? Hoitakoon omat ongelmansa, minä elän nyt.
Asia on just näin. Jokaisella on omat murheensa. Se mikä tässä ajassa ärsyttää on se kun työttömät ja lapsiperheet yrittävät ulisemalla sälyttää omia ongelmiaan tavallisten ihmisten harteille, eivätkä edes yritä ratkoa omia ongelmiaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Joo, todella aikasin tuli talvi, jos meinaat, että se tuli nyt huhtikuussa.
Tai sitten kyse on ihan vaan takatalvesta, joita tulee käytännössä joka vuosi, usein jopa toukokuun puolella.
Mikä vtun takatalvi? Paleltuiko perunanvartesi tai lintujen munat?
Minä en voi tajuta kuinka jotkut vielä heittelevät ilmaan uutena vuonna syöpää aiheuttavia myrkkyjä.
Ei kun se tarkoittaa sitä, että jos on keväällä keli, jota nähdään vain pari kertaa vuosisadassa, niin tarkoittaa että ilmastonmuutos on peruttu, koska agenda.