Kela painostaa muuttamaan johonkin läävään, vaikka olen asiani aina moitteettomasti hoitanut työtön
Kela painostaa muuttamaan johonkin läävään, vaikka olen asiani aina moitteettomasti hoitanut työtön. Käsittämätöntä että mun pitäisi muuttaa narkkíen naapuriksi johonkin hekan läävään. Minulla on ollut tämä moderni kaksio jossa oma sauna ja lasitettu parveke kauan, ja nyt pitäisi sitten muuttaa koska vuokra ylittää kuntakohtaisen rajan 50 eurolla?
Älytöntä luokkafasísmía jota nämä viranomaiset harjoittavat.
Jos olet työtön=sinun pitää asua jossain neukkuitsarikuutiossa?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, niin pääset eroon Kelasta.
Miksi menisin töihin kun voi vaan oleskella tuilla? Päätin etten tuhlaa elämäni oravanpyörässa juoksemiseen. Jotain pas ka duuniako pitäisi vääntä 40v niska limassa, vain jotta saisi huonon eläkkeen?
ap
Ei oo pakko jos ei taho. Kaupasta sitten vaan tarjousjauhelihaa ja nugetteja niin hyvin pärjäät. 👍
"Etkö ole ymmärtänyt, että oikeuksiasi on muutettu? Sinulle ei enää kuulu niitä samoja oikeuksia kuin ennen. Järjestelmää on siis parannettu lähemmäs olosuhteita vastaavaksi. Ja se on sinulle pikkupaskiaiselle täysin oikein."
Terkkuja vaan sinne työelämään. Tilanne oli tämä jo ennen nykyistä hallitusta ja olen perillä myös viime aikojen muutoksista. Suomen perustuslaki on vapaasti kaikkien luettavissa ja tiedän oikeuteni. Valtio ei noudata omia lakejaan. Ahkerasti nyt sinne töitä tekemään, kun joudut minuakin lopun elämääsi elättämään, minulle kun riitti. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa ite se 50€ niin ei ole trollilla mitään hätää.
Vähän paha maksaa kun olen suurikokoinen ja syömiseen menee 500e kuussa.
ap
Ei ole pakko!
Syö vähemmän!
Eikä kela pakota ketään muuttamaan!
Vierailija kirjoitti:
"Etkö ole ymmärtänyt, että oikeuksiasi on muutettu? Sinulle ei enää kuulu niitä samoja oikeuksia kuin ennen. Järjestelmää on siis parannettu lähemmäs olosuhteita vastaavaksi. Ja se on sinulle pikkupaskiaiselle täysin oikein."
Haista sinä runccupazka pitkä wíttu
ap
Levitä esiin!
Vierailija kirjoitti:
Terkkuja vaan sinne työelämään. Tilanne oli tämä jo ennen nykyistä hallitusta ja olen perillä myös viime aikojen muutoksista. Suomen perustuslaki on vapaasti kaikkien luettavissa ja tiedän oikeuteni. Valtio ei noudata omia lakejaan. Ahkerasti nyt sinne töitä tekemään, kun joudut minuakin lopun elämääsi elättämään, minulle kun riitti. :)
Kyllä meitä nyt pelottaa!! Huh huh nöf nöf Huilaa sää vaan, oma on valintasi. ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisin töihin kun voi vaan oleskella tuilla? Päätin etten tuhlaa elämäni oravanpyörässa juoksemiseen. Jotain pas ka duuniako pitäisi vääntä 40v niska limassa, vain jotta saisi huonon eläkkeen?
ap
Miksikö? No vaikka siksi, ettei tarvitse "muuttaa läävään". Maksa itse elämisesi, niin ei tarvitse valittaa, kun olojasi kurjistetaan. Yhteiskunnan elättinä teet niin kuin yhteiskunta päättää, ja nyt on päätetty, että muutat halvempaan. Muuta tai mene töihin!
Jos olet työtön, niin sen mukaan mennään. Yhteiskunta maksaa sinulle sen minkä maksaa.eikä silloin voi vaatia kuuta taivalta. Tee töitä ja laajenna hakukenttää, niin pääset tilaamaan rahoja ja se raha antaa sinulle mahdollisuuden tehdä asioita omalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei vaadi työttömältä kuin sen, että hän ns käyttäytyy kuten miljoonat muutkin eli suhteuttaa ne menonsa tuloihin.
Niinhän minä teenkin. Ostan vain tarvittavat asiat ja ruuat, on halvimmat liittymät jne. En lomaile kotimaassa enkä varsinkaan ulkomailla. En polta röökiä enkä dokaa.
ap
Ei kukaan sinulta VAADI MITÄÄN. Suomi on täysin vapaa maa.
Sinä itse olet yhteiskunnalta vaatimassa yhtä ja toista, eikä yhteiskunta sinulta.
Jos sinua kyllästyttää elää niiden reunaehtojen mukaan, joita yhteiskunta etuuksien vaatijoille asettaa, voit ihan hyvin muuttaa asumaan telttaan ja hankkia käyttörahasi keräämällä palautuspulloja ja vaikka myytäviä marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku kuvittelee saavansa hekan kämpän??
Hakemuksella?
Niissähän on karmea jonot.
Kela ei mitään painosta. Sinä voit edelleen asua nykyisessä asunnossasi. Suomessa saa asua siellä missä haluaa jos pystyy maksamaan asumisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksikö? No vaikka siksi, ettei tarvitse "muuttaa läävään". Maksa itse elämisesi, niin ei tarvitse valittaa, kun olojasi kurjistetaan. Yhteiskunnan elättinä teet niin kuin yhteiskunta päättää, ja nyt on päätetty, että muutat halvempaan. Muuta tai mene töihin!
Ei ap:n tarvitse mihinkään muuttaa. Ei, vaikka hän ei menisi töihinkään. Maksaa vain sen ylimenevän 50€ tt-tuen perusosasta ja homma on sillä selvä. KELA EI PAKOTA KETÄÄN MUUTTAMAAN, JOTEN AP ÖYHÖTTÄÄ TURHASTA.
Etkö ole ymmärtänyt, että oikeuksiasi on muutettu? Sinulle ei enää kuulu niitä samoja oikeuksia kuin ennen. Järjestelmää on siis parannettu lähemmäs olosuhteita vastaavaksi. Ja se on sinulle pikkupaskiaiselle täysin oikein.