Kela painostaa muuttamaan johonkin läävään, vaikka olen asiani aina moitteettomasti hoitanut työtön
Kela painostaa muuttamaan johonkin läävään, vaikka olen asiani aina moitteettomasti hoitanut työtön. Käsittämätöntä että mun pitäisi muuttaa narkkíen naapuriksi johonkin hekan läävään. Minulla on ollut tämä moderni kaksio jossa oma sauna ja lasitettu parveke kauan, ja nyt pitäisi sitten muuttaa koska vuokra ylittää kuntakohtaisen rajan 50 eurolla?
Älytöntä luokkafasísmía jota nämä viranomaiset harjoittavat.
Jos olet työtön=sinun pitää asua jossain neukkuitsarikuutiossa?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa ite se 50€ niin ei ole trollilla mitään hätää.
Vähän paha maksaa kun olen suurikokoinen ja syömiseen menee 500e kuussa.
ap
Kohta syömiseesi meneekin enää 450€ etkä ole enää niin suurikokoinenkaan. Huomaatko? Kaikki menee kohdallasi vain parempaan suuntaan.
minä asun halvimmassa mahdollisessa vuokraluukussa, en tee töitä, enkä enää ikinä aio tehdäkään. en siis laita tikkua ristiin tämän kehitysmaan eteen, kun poliitikot kaiken aina pilaa ja sotkee. suomi on tällähetkellä sellainen alisuoriutuja, että vähän hävettää kertoa ulkomaalaisille tutuille, että miten suomessa menee. maailman onnelisin lammaskansa. maa, jossa perustuslailla pyyhitään perskannikoiden väliä johtajien toimesta, ei ansaitse rehellisiä kansalaisia. nyt on mentävä laittamaan ukolle riistapataa, kun se jo nälkäänsä valittelee.
Päivän uutisaiheita selatessa, nettisivun sivupalkissa oli asuntoilmoituksia.
Kemijärvellä näytti olevan myynnissä 10.000:lla omakotitalo.
No, omakotitalossa on tietysti lämmityskulut, tuossakin varmaan jokin öljylämmitys.
Mutta mitäs, perustetaanko kimppa, ja ostetaan se talo ja hoidetaan yhdessä sitten asumiskustannukset. ALKOHOLISTEJA EI PORUKKAAN HYVÄKSYTÄ! VAIN RAITTIIT JA TERVEET HYVÄKSYTÄÄN!
Tämä on hyvin yksinkertaista.
Sinä maksat = sinä päätät
Muut maksaa = muut päättää
Jos haluat olla oman elämäsi herra, maksa itse kulusi.
Etkö hvetti tajua että ei ole pakko muuttaa, mutta ylimenevä osa täytyy sitten maksaa itse
Vierailija kirjoitti:
Jos se läävä tarjoaa sulle katon pään päälle, talvikaudella asunto lämmitetään, siellä on sähköt ja juokseva vesi, sisävessa. NIin sen täytyy sulle kelvata.
Naapureiden kanssa ei tarvitse olla missään tekemisissä... ja jos alkavat tunkea sun kimppuun, poliisille asiaa vaan.
Niin mitä sitten kun naapurit hekan läävässä luukuttaa musaa keskellä yötä tai ovat jotain haisevia somppuja?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa ite se 50€ niin ei ole trollilla mitään hätää.
Vähän paha maksaa kun olen suurikokoinen ja syömiseen menee 500e kuussa.
ap
Jos sinulla menee yksin 500€ ruokaan niin siitä löytyy varmasti se 50€ vähennettävää vaikka kuinka olisit lihaksikas mies. Jos ylipainoa niin ruokavalion siistimimen tuo säästöt.
Vierailija kirjoitti:
Etkö hvetti tajua että ei ole pakko muuttaa, mutta ylimenevä osa täytyy sitten maksaa itse
Mitä sössötät, kelan tuet tulee tililleni. Sen jälkeen maksan itse vuokrani. Niin olen aina toiminut.
ap
Vierailija kirjoitti:
AP on kehitysvammainen kokoomuksen trolli.
Älä pliis halvenna kehitysvammaisia.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku kuvittelee saavansa hekan kämpän??
Miksi juuri hekan? Sellainenko on unelmien haaveasunto? Ei ole tarkoituskaan, että ihmisten elämää rahoitettaisiin ainoastaan helsingissä asumiseen. Uudistettu tukijärjestelmä ei ole mitenkään paikkakuntasidonnainen. Jos olet vähänkään ottanut selvää asioista, niin ilman hyväksyttävää syytä ei kela maksa ylimääräistä asumiskulua ja "en halua muuttaa pois helsingistä" ei ole hyväksyttävä syy. Hyväksyttävä syy ei ole myöskään lasten koulun vaihtuminen tai kaveripiirinkään vaihtuminen saatikka ratikkayhteyden puuttuminen tai " minulla ei ole turvaverkkoa muualla" ym ym tyhjänpäiväiset selittelyt ja passkan jauhamiset. Siinä vaiheessa kun kaikki pesät on täynnä se on AJOLÄHTÖ. Läpsystä vaihto.
Sillä asialla, että olet omien sanojesi mukaan hyvä työtön, eli hoidat velvoitteesi työttömänä, ei ole mitään tekemistä asumistuen kanssa. Työttömyyskorvaus ja asumistuki ovat toisistaan erillisiä etuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Sillä asialla, että olet omien sanojesi mukaan hyvä työtön, eli hoidat velvoitteesi työttömänä, ei ole mitään tekemistä asumistuen kanssa. Työttömyyskorvaus ja asumistuki ovat toisistaan erillisiä etuuksia.
Ei tässä kyllä ole muuta menneillään kuin suomalaisten perisynti eli kateus. Kateus siitä että joku työtön on saanut hyvän asunnon, ja työlliset haluavat hänen kärsivän läävässä.
ap
Vierailija kirjoitti:
minä asun halvimmassa mahdollisessa vuokraluukussa, en tee töitä, enkä enää ikinä aio tehdäkään. en siis laita tikkua ristiin tämän kehitysmaan eteen, kun poliitikot kaiken aina pilaa ja sotkee. suomi on tällähetkellä sellainen alisuoriutuja, että vähän hävettää kertoa ulkomaalaisille tutuille, että miten suomessa menee. maailman onnelisin lammaskansa. maa, jossa perustuslailla pyyhitään perskannikoiden väliä johtajien toimesta, ei ansaitse rehellisiä kansalaisia. nyt on mentävä laittamaan ukolle riistapataa, kun se jo nälkäänsä valittelee.
Itsellä aika samat. Mitä valtio kuvittelee saavuttavansa katkeroittamalla kansalaisensa? Omalla kohdalla vielä valtio itse jättää noudattamatta lakejaan sairauspäivärahan ja kuntoutustuen kohdalla. Olen korkeasti koulutettu ja tiedän kyllä mitä oikeuksia minulla kuuluisi olla. Tämä on nyt johtanut siihen, että en ole enää tippakaan kiinnostunut maksamaan veroja tälle maalle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvin yksinkertaista.
Sinä maksat = sinä päätät
Muut maksaa = muut päättää
Jos haluat olla oman elämäsi herra, maksa itse kulusi.
Nämä on jo lapsena opetettu siihen , että he saava päättää ja pappa betalar . Onneksi uusi hallitus ymmärsi, että se on vaan tyhmää maksaa liikaa ja laittaa nämä ikuiset lapsukaiset lopulta kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei vaadi työttömältä kuin sen, että hän ns käyttäytyy kuten miljoonat muutkin eli suhteuttaa ne menonsa tuloihin.
Niinhän minä teenkin. Ostan vain tarvittavat asiat ja ruuat, on halvimmat liittymät jne. En lomaile kotimaassa enkä varsinkaan ulkomailla. En polta röökiä enkä dokaa.
ap
Mitä sä sitten teet jos ei viina maistu? Huumehia?
Mene töihin, niin pääset eroon Kelasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei vaadi työttömältä kuin sen, että hän ns käyttäytyy kuten miljoonat muutkin eli suhteuttaa ne menonsa tuloihin.
Niinhän minä teenkin. Ostan vain tarvittavat asiat ja ruuat, on halvimmat liittymät jne. En lomaile kotimaassa enkä varsinkaan ulkomailla. En polta röökiä enkä dokaa.
ap
Mitä sä sitten teet jos ei viina maistu? Huumehia?
En. Meditoin ja soitan mun digitaalista pianoa. Katselen Netflixiä ja otan muutamat päivätorkut, välillä käyn koiran kanssa ulkona.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä kyllä ole muuta menneillään kuin suomalaisten perisynti eli kateus. Kateus siitä että joku työtön on saanut hyvän asunnon, ja työlliset haluavat hänen kärsivän läävässä.
ap
Hölmö. Kyse on valtion maksukyvyn heikkenemisestä ja turhien kulujen vähentämisestä. Sama asia kun sinä joudut loppukuusta vähentämään oluen juontia koska rahat eivät enää riitä.
Ei helmiä sioille.. Se on se juttu..
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, niin pääset eroon Kelasta.
Miksi menisin töihin kun voi vaan oleskella tuilla? Päätin etten tuhlaa elämäni oravanpyörässa juoksemiseen. Jotain pas ka duuniako pitäisi vääntä 40v niska limassa, vain jotta saisi huonon eläkkeen?
ap
Asu vaikka palatsissa, kunhan maksat itse oman elintasosi. Älä tule muiden taskuille, pitkäkyntinen. Tiedän kokemuksesta, että työtä kyllä on, jos vaan viitsii ottaa sen vastaan. Työn ei tarvitse olla kivaa.