Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojen pienennysleikkaus

Vierailija
24.04.2024 |

Tätä olen nyt harkinnut. Vanhemmiten alkaa elastisuus hävitä ja roikkuminen on taattu. Nyt kuppikoko e/g ja mietin b tai c. Yksityispuolelle hakeudun niin ei tarvitse rasittaa julkista ja tuskin saiskaan sieltä. Onko kokemuksia pienennysleikkauksista? Miten toipuminen? Oliko komplikaatioita?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha jankata trolli-inceleille

Vierailija
62/69 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse et näytä nyt ymmärtävän. Kaikilla ei ole kyse siitä, että on liikaa rasvaa rinnoissa."

Ei olekaan. Siksi tuolla lukeekin, että monella.

Normaalipainoisellakin voi olla paljon rasvaa rinnoissa. Hoikallakin on rasvaa kehossa ja joillain sitä menee paljon rintoihin. Sama juttu kuin, että joillain on hoikkanakin pyöreät posket tai paksuhkot reidet. Jos hoikalla naisella on vielä paljon rintarauhaskudosta rasvan lisäksi, on rinnat helposti sen kokoiset, että vaivoja esiintyy paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduta.

Myös täysin normaalipainoisella voi olla isot rinnat. 

Myös monella normaalipainoisella on varaa tiputtaa 10 kg painostaan ja olla edelleen normaalipainoinen. Takuulla pienenee rinnatkin samalla, kun paino on normaalipainon alarajalla..

Et kyllä nyt tiedät mistä puhut ja miksi normaalipainoinen ihminen laihduttaisi. Ite oon 168 cm ja 68 kg. Eli normaalipainoinen. Olen ollut nuorena 58 kg eli tosi hoikka. Rinnat oli ihan samaa kokoluokkaa. Yhden kuppikoon nyt ehkä isommat, millä ei ole mitään merkitystä. Tiivistä rauhaskudosta, joka ei laihdutuksella häviä. Koko yläkroppani on vain kaula ja rinnat. Tämä on käsittämätöntä, koska muu yläkroppa on siro ja varsin rasvatonkin. Rintsikan olkaimet hiertää varsinkin kesällä

Jos haluaa pienemmät rinnat, niin siksi laihduttaisi. Sinäkin olet todella lähellä ylipainoa ja takuulla olisi pienemmät rinnat 15 kiloa kevyempänä, todennäköisesti ero olisi parikin kuppikokoa. Älytöntä väittää muuta.

Todellakaan ei ole järkevää laihduttaa, jos on valmiiksi normaalipainoinen (tämä johtaa usein jojolaihdutukseen, painon nousemiseen takaisin yli alkuperäisen painon ja sitä kautta terveysongelmiin). Laihduttaessa ei myöskään pääse itse valitsemaan, mistä rasva lähtee, ja usein se ei lähde sieltä, mistä haluaisi. Rinnat on usein niitä viimeisiä paikkoja, joista rasva lähtee, ja huomaa joutuvansa laihduttamaan alipainoon, ennen kuin rinnat pienenevät riittävästi.

Eikä ole mitään syytä miksi rintoja pitäisikään ruveta pienentämään laihduttamalla ollessaan normaalipainoinen, koska rintojen pienennysleikkaus on keksitty ja sillä pääsee samaan tulokseen sotkematta koko elimistönsä toimintaa ja pilaamatta kroppansa ulkonäköä.

Eli jos haluaa pienemmät rinnat, siksi menisi pienennysleikkaukseen!

Vierailija
64/69 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on väärin, jos rintojen pienennysleikkaus tehdään pelkästään esteettisistä syistä julkisella puolella.

Enkä itse oikein ymmärrä sitä, että roikkuvat rinnat häiritsee niin paljon, että pitää turvautua kirurgin veitseen. Ne ei oikeasti ole pahan näköiset.

Ei julkisella puolella saa pienennysleikkauksia kuin terveyssyistä. Siellä on tarkat kriteerit, esim. mitataan solisluusta nänniin ja pitää ylittää 27 cm ja  muitain kriteerejä on kuten kivut ja vaivat. Voi olla vaikea löytää oikeakokoisia rintaliivejä, jos selänympärys on kapea, jne...

Ja unohdat että riippuvat rinnat voivat aiheuttaa pahojakin ongelmia, saattaa tulla hautumia sinne rinnan alle.

Vierailija
65/69 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean kokoisien liivien löytäminen on vaikeaa. Tänään kuin ihmeen kaupalla löytyi 70 H napakat liivit Lindexistä. Saisihan noita erikoisliikkeistä, mutta en halua maksaa satasia yksistä liiveistä.

Vierailija
66/69 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä. Itsellä leikkauksesta n. 2 kk ja hartiakivut jäi saman tien leikkauspöydälle. Se määrä mikä rinnoista poistettiin oli valtava. Nyt jos joku yhtäkkiä pakottaisi kantamaan kahden kilon jauhosäkkiä (niin paljon poistettiin) rintaliiveissä koko päivän, saisin varmaan paniikkikohtauksen ja alkaisin itkeä.

Toipuminen kestää pitkään, mutta oli sen arvoista.

Vierailija
67/69 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pudotin juuri 15kg ja rinnat pysyi ihan saman kokoisena. Kuppikoko ollut kokoajan 75J ja olen normaalipainoinen. En usko että vielä 10 kg pudottaessa voisi lähteä 7 kuppikokoa pois ellei ihan sairaanloisen laihaksi laihduta.

Vierailija
68/69 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta jos on isot ja painavat rinnat, niin sitten kun laihduttaa, niin ei se nahka siitä enää pienene, vaan jää pelkät nahkaläpyskät roikkumaan, joten ei sekään kovin kivalta sitä näytä.

Vierailija
69/69 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla leikkauksessa olleilta kokemuksia, kauan on mennyt toipumiseen, sairausloman pituus? Jos yksityisellä tehdään eikä lääketieteelliset syyt täyty, niin saako edes sairauslomaa. Kokemuksia yksityisestä ja julkiselta, suosituksia yksityisestä ja kirurgeista. Onko tunto samanlainen kuin ennen leikkausta. Monet asiat mietityttää ja se uskaltaako mennä lähempänä 60-v. Nyt olisi varaa mennä yksityisellekin. Tuleeko parempaa jälkeä siellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä