Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä teette etätöitä kotona rauhassa?

Vierailija
23.04.2024 |

Miehellä vuorotyö, jos on palaveria, niin ramppaa keittiössä, vessassa ym. ja jatkuvaa meteliä. 

Miten isot asunnot teillä on, jotka saatte tehdä etätöitä rauhassa? 

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

350 neliötä kolmessa kerroksessa.

Teen etätöitä työhuoneestani käsin.

Vierailija
42/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso lähtee töihin ennen kuin minä aloitan etätyöt makuuhuoneessa. 10-vuotias lähtee myöhemmin kouluun, mutta ei pahemmin metelöi. Kuulen kännykän herätyksen ja pystyn kuulemaan ja tarkkailemaan kaikki hänen aamutoimensa työpisteeltäni, mutta ei se minua häiritse. Jossain vaiheessa tulee sanomaan heipat ja lähtee kouluun. Ihan rauhassa saan sitten loppupäivän tehdä työtehtäväni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilut 130 m2. Molemmat vanhemmat etätöissä, mutta eri huoneissa ja ovi kiinni välistä. Tosiaan, paljon rauhallisempaa kuin avokonttorilla.

Vierailija
44/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut etätyössä joka päivä koronan alusta lähtien, sitä ennenkin osan viikosta aina. Vaikka työpisteeni on olohuoneen nurkassa, olen saanut tehdä melko rauhassa työni. Palavereita on n. joka toinen päivä, muuten yritän saada keskityttyä työhön. Puoliso käy töissä ja jälkikasvu koulussa, joten nykyisellään saan olla rauhassa yksin koko päivän. Silloin koronan jyllätessä he olivat välillä kotonakin, mutta meillä osataan olla hiljaa, jos joku on esim. palaverissa tai muuten vaan puhelimessa. Itse en lähtisi juuri silloin laittamaan ruokaa tai tiskejä, jos joku puhuu puhelua vieressä, vähän joustoa. Korona-aikaan ei muuten ollut muuta kuin hauskaa kuunnella ja nähdä ihmisten kotielämää väkisinkin taustalla, ei minua ainakaan häirinnyt.

Vierailija
45/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt asun yksin mutta kun asuin eksän kanssa oli sovittu ettei töitä tekevää häiritä turhilla asioilla tai metelillä. Pois lukien normaaliin elämiseen kuuluvat äänet.

Jos eti kestä minkäänlaista äänellistä häiriötä niin hanki vastamelukuulokkeet.

Vierailija
46/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sauna, se on hyvä tila tehdä töitä. Myös pitää palavereja, koska hyvä akustiikkaa. 

Vierailija
47/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sauna, se on hyvä tila tehdä töitä. Myös pitää palavereja, koska hyvä akustiikkaa. 

Ei kyllä ole. Epämukava asento ja liian kuumaksi käy läppärin lämmittäessä pientä huonetta. Lisäksi usein hyvin pimeä.

Vierailija
48/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin, joten eipä mua kukaan häiriköi.

Ja siis aikanaan, kun olin vielä naimisissa / lapsi asui kotona, tein töitä työhuoneessa tai lapsen kanssa asuessa omassa makuuhuoneessani olevalla työpistellä. Nyt olen saanut vallattua lapsen entisen huoneen työhuonekäyttöön (toimii myös vierashuoneena).

Korona-aikaan oli mielenkiintoista, kun kaikki perheenjäsenet olivat etänä. Ex-mies työhuoneessa, lapsi omassa huoneessaan etäkoulussa ja mä keittiön pöydän ääressä. Mulla tosin oli jo pitkä kokemus etätöistä, joten mulle oli helpoin sopeutua.

Vierailija
49/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa muut ihmiset. Töissäkin meillä on avotoimisto. Ei sekään haittaa. 

Kotona on myös työhuone, mutta yleemsä roikun ruokapöydän ääressä.

Vierailija
50/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen pääsääntöisesti kotona töitä, työpiste eteisessä. 90 neliötä kahdessa kerroksessa, lapset teinejä ja mies satunnaisesti etänä. Keittiömelut yms kuuluu hyvin, mutta jos paltsu, mulla aina kuulokkeet. Siitä muu perhe tietää olla metelöimättä pahemmin. Vaatiihan tämä mun etätyö hieman huomaavaisuutta kanssaeläjiltä. Eikä mulla onneksi paltsuja ole kokoajan. Joistain infoan muita etukäteen, esim lapset koulusta jo kotona, niin saatan sanoa et vartin päästä mulla paltsu, tehkää se välipalanne nyt tai ootatte et se ohi.

Vierailija
51/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua haittaa muut ihmiset. Töissäkin meillä on avotoimisto. Ei sekään haittaa. 

Kotona on myös työhuone, mutta yleemsä roikun ruokapöydän ääressä.

Mulla meni selkä aina kipeäksi jos istuin keittiössä työpäivän, työhuoneen tuolissa parempi ergonomia.

Vierailija
52/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä yksiöstä, seisomatyöpiste on Ikean Pax- kaapin sisällä joten ei ole näkyvissä työajan ulkopuolella. Mahtuu kaksi extranäyttöäkin. Exän kanssa tehtiin molemmat etätöitä MH+TPK pienessä asunnossa. Mulla oli etäpiste makuuhuoneessa ja hänellä tupakeittiössä. Ei mitään ongelmia.  Toimistolla meteli ja häiriöt olivat lähes sietämättömiä, ei siihen verrattuna joku vessakäynti tunnu missään.

Vierailija
53/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iso kämppä. Mun työpiste makuuhuoneessani. Jos olisi vuorotyömies, jonka pitäisi siellä nukkua, niin sitten toinen huone. Mutta ei mulla kyllä häiritse, vaikka olisi ääniä ympärillä. 

Vierailija
54/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kaksio, molemmat etätöissä. Paljon paljon helpompaa kuin toimistolla, ei mitään pakkososiaalisuuksia tai kuulumisen vaihtoja. En vaihtaisi takaisin toimistolle.

Vierailija
55/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole enää töissä, mutta kun olin niin työhuoneessa tein, yksin asun neliötä 107 m2, miten ahtaasti te ihmiset oikein asutte, yhdelle ihmiselle pitää olla vähintään 40 m2 tilaa, jos tekee työtä kotona, vähintään 65 pitää olla, siis yksinasuvalle. 

Meillä alle 40 m kahdelle ja riittää hyvin, myös etätyöhön.

Vierailija
56/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työpiste on olohuoneessa, kaikki meteli kuuluu sinne, ovien avaamiset, vessat, tiskit yms. 

Noloa lähes huutaa palavereissa metelin yli...

Työpistettä ei voi makkaran laittaa, kun mies nukkuu siellä pidempään. 

Kaipa se on isompi asunto hommattava. 

T. Ap

Kunnon kuulokkeet peliin. Hyvin yksinkertainen ratkaisu. Ihmettelen, jos tämä ei ole etätyöntekijällä tiedossa.

Vierailija
57/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies työhuoneessa, minä olohuoneessa. Ei mua häiritse yhden ihmisen liikkumiset, aiemmin työskentelin avokonttorissa jossa kaikkineen oli 2000 ihmistä 6 kerroksessa/3 toisiinsa kytketyssä rakennuksessa

Vierailija
58/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herttilei. Kun mies nukkuu olet olohuoneessa. Kun herää siirryt makkariin. Ja miehelle informointi palaverista, että ymmärtää kolistella hiljempaa. Osta vastamelukuulokkeet myös. 

Vierailija
59/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla oli yhden hengen konttori ennen etätöitä....

Vierailija
60/63 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo ei ole etätöissä, joten ei ole mitään ongelmaa. Jos olisi, toinen voisi tehdä etätyönsä työhuoneessa ja toinen keittiönpöydän ääressä, kuten minä nyt teen.

Onko työtäsi kirjoiteta vauvapalstalla. Oletko mies kun vaimosta puhut? Akkainpalstalla notkut työajalla. Anna kun arvaan, taatusti olet vielä persuääliötkin. Kuolisin nauruun jos joku oikea mies, siis ei kaltaisesi vätylä, sanoisi kirjoittelevansa vauva-palstalle. Kaltaisellesi ääliövässykälle sopii. 

Ääliöitä näkyy olevan naisissakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi