Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin skitsofreenikko menee hoitokotiin?

Vierailija
23.04.2024 |

Mitkä ovat oireita, ettei pärjää enää kotona?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveykuntoutujien asumisyksiköt ovat tosiaan kuntouttavaa toimintaa tarjoavia, tarkoitus ei ole siellä heittäytyä vaan olemaan, vaan samalla tavalla siellä tehdään kotitöitä, jotkut tekevät omat ruokansa, osallistuvat toimintaan. Harjoittelevat elämän taitoja. Kaikki voimavarojensa mukaan. 

Vierailija
22/31 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on skitsofrenia ja menisin hoitoon jos harhat olisi päällä 24/7. Tällä hetkellä elän normaalia elämää ja käyn esimerkiksi kokopäivätöissäkin.

Hieno juttu että käyt töissä. Miten olet päässyt noin hyvään kuntoon?

Olen onnekas, minulla on myös lääkitys ja olin hetken osastohoidossa ja sain keskusteluapua.

Oletko sairastanut siis psykoosin? Oliko se kuinka vaikea,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on skitsofrenia ja menisin hoitoon jos harhat olisi päällä 24/7. Tällä hetkellä elän normaalia elämää ja käyn esimerkiksi kokopäivätöissäkin.

Hieno juttu että käyt töissä. Miten olet päässyt noin hyvään kuntoon?

Olen onnekas, minulla on myös lääkitys ja olin hetken osastohoidossa ja sain keskusteluapua.

Oletko sairastanut siis psykoosin? Oliko se kuinka vaikea,

Olen. Minulla on myös vielä psykoottisia kohtauksia 1-2 kertaa viikossa, mutta olen oppinut ajan kanssa tunnistamaan harhat harhoiksi.

Vierailija
24/31 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä tuettu asuminen? Missä vaiheessa siihen päädytään?

Jos ei pärjää täysin omillaan, mutta voisi hyötyä kotiin saadusta tuesta (näitä eri tasoisia esim. 2 krt/vko). 

Vierailija
25/31 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut 6 psykoosia ja osastohoitoa. Tällä hetkellä puoliso huolehtii että asiat tulee hoidettua. Jossain vaiheessa varmaan tukiasuminen on ajankohtaista. 

Vierailija
26/31 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lääkkeillä on saatu ensin tarvittava yleisvoinnin heikkeneminen. -Psy_chi_a_trick

Vierailija
27/31 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet potilaat myös uskotellaan että heillä on sairaus, ja he luulevat loppujenlopuksi että lääkityksestä tulevat sivuoireet ovat itse "sairaus".

Vierailija
28/31 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NII ja sit parasiitit tulee huutelee ääniä sun päähäs, ja sä vaa luulet että ne on sun omii ajatuksii -Hihhi

Vierailija
29/31 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia on dna-testillä tutkittavissa. Jos tällaista ei löydy, on syy muualla. Myös autismin voi todeta verenkuvasta. 

Kyllä oikea tiede on ihmeellinen.

Vierailija
30/31 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun sairauteen liittyy huomattavaa toimintakyvyn laskua eikä suoriudu arkiaskareista itsenäisesti.

Tai harhojen vuoksi on itsetuhoinen tai vaaraksi muille.

Vierailija
31/31 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skitsofrenia on dna-testillä tutkittavissa. Jos tällaista ei löydy, on syy muualla. Myös autismin voi todeta verenkuvasta. 

Kyllä oikea tiede on ihmeellinen.

Mistä ne harhat sitten johtuu, jos liukuhihnalta potilaitten aivot kuvataan ja sieltä ei löyty mitään merkkejä muutoksista. Diagnoosina on kuitenkin yleensä paranoidinen skitsofrenia, jos ihminen on harhainen ja joutuu osastolle psykoottisuuden vuoksi, lääkitykseen loppuelämäksi.