Puolison ei saa YTK mitään koska oli liikaa töissä
Siis en tajua. Soppari 14-47h/vko ja teki 37h/vko. Koko ajan, kuukausia. YTK sanoi että teki liikaa, ei makseta. Mitä liikaa? Ei edes ylitöitä. Ja kuulemma joku laki, ettei maksa. 0h/vko olisivat maksaneet. (Tyhjästä???)
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Joo ok olen tyhmä, selvä, mutta sanoivat että eivät maksa, koska uusi laki. Maksavat sitten 2kk päästä, nyt eivät. 7vrk on se karenssi, mutta miksei sitten saa mistään rahaa kuukauden ajalta? Kela taas ei maksa jos kassan jäsen.
Koska hän tienasi juuri rahaa ja siitä oli tarkoitus säästää elämiseen ennen kuin sitä korvausta alkaa saada.
37 h/vko on pioli tuntia vaille normaali työaika. Mitä tuohon 37 h pitäisi enää maksaa lisää?
Ja mies varmaan sai lomakorvauksen eikä lomarahaa, mitä itse saan. Joo, oletus, en jaksa kuulustella. Ja niin, pitämättömät lomat syö kai sen 10vrk pois mutta mihin häviää lähes 2vkoa sen jälkeen. Hmm.
Vierailija kirjoitti:
37 h/vko on pioli tuntia vaille normaali työaika. Mitä tuohon 37 h pitäisi enää maksaa lisää?
Sen JÄLKEEN kun työ on loppunut. Ei sen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ok olen tyhmä, selvä, mutta sanoivat että eivät maksa, koska uusi laki. Maksavat sitten 2kk päästä, nyt eivät. 7vrk on se karenssi, mutta miksei sitten saa mistään rahaa kuukauden ajalta? Kela taas ei maksa jos kassan jäsen.
Koska hän tienasi juuri rahaa ja siitä oli tarkoitus säästää elämiseen ennen kuin sitä korvausta alkaa saada.
No oltiin kyllä niin tyhmiä että maksettiin sähköä, nettiä ja lainan lyhennystä ennenkuin tämä selvisi. Ja ruokaa plus bensaa töihin.
Lisäksi kiva jos sä pystyt säästää, me ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki muuttui ja nykään maksetut lomat vaikuttaa. Eli ukos on saanut normaalisti viimeisen palkansa (loppupalkka) ja sen lisäksi ilmeisesti 4 viikon lomat rahana. Joten laskennallisesti miehellä on tuloja kahden kuukauden ajalle jolloin ei tietenkään saa työttömyyskorvausta. Plus se karenssiaika. Asiassa ei ole mitään ihmeellistä. Vai luulitko/luulitteko että tuli muutana dona ylimääräistä rahaa ryypättäväksi? Ei, niillä rahoilla maksetaan oma eläminen ihan kuten palkallakin maksettaisiin.
Miksi piti muuten asiallinen viesti mennä pilaamaan tuolla kommentilla ryyppäämisestä. Olet ilmeisesti itse sen verran kaappijuoppo, että luulet kaikilla muillakin olevan aina puollon mielessä.
Minäpä tiedän. Ketään ei perehdytetä mihinkään ja väki vaihtuu kun kukaan ei kestä työtä, jota et osaa, etkä ehdi opetella, koska teet sitä koko ajan.
Todellakin entinen lääkäriaseman cc-ajanvaraaja