takkiin on tullut lähemmäs 30 000 euroa, siis reilun tonnin kuukaudessa.
Köyhät innostuneet sähköautoileen.
Tonni kuussa on normi arvonalenema kun puhutaan 70 000 euron autosta.
Turhaa kitinää.
Kommentit (19)
Linkki et vihreätkin ymmärtää.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/1c3cb51f-e87b-462a-aa0f-570f5b90f…
Miika myi Teslan Joutuu maksamaan 8 000 euroa: Melkein oksettaa, kun ottaa päähän
Sähköauton omistaminen tuli helsinkiläismiehelle kalliiksi.
Irtosi hyvät naurut. Ei per kele vihreät voi olla tyhmiä. Tiesin kyllä aluiltaan mutta tämä oli konkreettinen tapaus
Kalliita kertakäyttötuotteita, kukaan ei osta käytettynä.......ei silti kukaan ei nykymaalimassa uskalla myydäkään.
Niin. Sähköautot kehittyy jatkuvalla syötöllä ja parempia ja parempia tulee markkinoille vuosittain. Halpoja 20-30000e uutena maksavia sähköpelejä ei montaa ole. Ja jos on, niin ominaisuuksista uupuu. Sitten kun yhdellä latauksella pääsee takuuvarmasti 1000km ja lataus on nopea, niin voisi harkita. Sitä odotellessa.....
Ei kukaan ole menettänyt yhtään mitään arvonalenemana ennen kuin myy sen auton. Se voi ajaa loppuunkin menettämättä euroakaan. Ihan sama kuin väittäisi kaikkien asunnonomistajien menettäneen rahaa nyt kun asuntojen hinnat ovat laskeneet.
Miika on lisäksi vielä tyhmä. Myy halvalla paniikissa kun viisi vaan jatkaa surisijalla ajelua. Ja vielä myöntää sen tuossa itse.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole menettänyt yhtään mitään arvonalenemana ennen kuin myy sen auton. Se voi ajaa loppuunkin menettämättä euroakaan. Ihan sama kuin väittäisi kaikkien asunnonomistajien menettäneen rahaa nyt kun asuntojen hinnat ovat laskeneet.
Tätä minäkin ihmettelen, samaa on myös osakesijoittelijoissa. Hirveä paine päästä myymään kun kurssit laskee, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole menettänyt yhtään mitään arvonalenemana ennen kuin myy sen auton. Se voi ajaa loppuunkin menettämättä euroakaan. Ihan sama kuin väittäisi kaikkien asunnonomistajien menettäneen rahaa nyt kun asuntojen hinnat ovat laskeneet.
Tätä minäkin ihmettelen, samaa on myös osakesijoittelijoissa. Hirveä paine päästä myymään kun kurssit laskee, miksi?
Autot eivät ole tuottavia sijoituksia.
Kulutus hyödykkeitä monelle ja vaihdetaan kolmen vuoden välein
Meinaatteko, että jossain on bensa-auto jonka arvo ei laske, kun se ajetaan ulos kaupasta?
Vierailija kirjoitti:
Meinaatteko, että jossain on bensa-auto jonka arvo ei laske, kun se ajetaan ulos kaupasta?
Hep
Mun dieselmersun hinta vaan nousee.
https://www.is.fi/autot/art-2000010204754.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatteko, että jossain on bensa-auto jonka arvo ei laske, kun se ajetaan ulos kaupasta?
Hep
Mun dieselmersun hinta vaan nousee.
https://www.is.fi/autot/art-2000010204754.html
Onko diesel sun mielestä bensaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole menettänyt yhtään mitään arvonalenemana ennen kuin myy sen auton. Se voi ajaa loppuunkin menettämättä euroakaan. Ihan sama kuin väittäisi kaikkien asunnonomistajien menettäneen rahaa nyt kun asuntojen hinnat ovat laskeneet.
Voi jeesus sijoituskiimaisten matematiikkaa :D
Jos auton ajaa loppuun, niin silloin saa 100% arvonaleneman, tässä tapauksessa 70 000 euroa ja lainanhoitokulut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole menettänyt yhtään mitään arvonalenemana ennen kuin myy sen auton. Se voi ajaa loppuunkin menettämättä euroakaan. Ihan sama kuin väittäisi kaikkien asunnonomistajien menettäneen rahaa nyt kun asuntojen hinnat ovat laskeneet.
Voi jeesus sijoituskiimaisten matematiikkaa :D
Jos auton ajaa loppuun, niin silloin saa 100% arvonaleneman, tässä tapauksessa 70 000 euroa ja lainanhoitokulut päälle.
Idari. Arvoa ei määritetä uudelleen ellei autoa myydä. Opettele termit ennen kun tulet pätemään.
Rovaniemeläinen taksifirma T-Taxi ostanyt kymmeniä tesloja (Y-melleja). He ajavat pelkästään Tesloilla. Aikovat ostaa koko ajan lisää Tesloja ja laajentaa toimintaa myös muualle Suomeen.
T-Taxin pomo sanoi, ettei arvonalenemalla heihin ole mitään vaikutusta, koska jokaisella autolla tullaan ajamaan taksikäytössä useita satoja tuhansia kilsoja kuitenkin.
Mutta Miika Ylhäisen Youtube-kanava on erittäin hyvä jos on kiiinnostunut sähköautoista, niin ehdottomasti suosittelen seuraamaan.
Miika aikoo ostaa myös seuraavaksi autoksi sähköäuton.
Miksi hän myi Tesla Model 3 Performancen juuri nyt, johtui vain siitä, että kaikki elinkustannukset ovat nousseet tosi paljon ja hänen oli tavallaan pakko luopua siitä autosta nyt, jotta pystyy hoitamaan kaikki muut menonsa. Muutoin hän ei olisi ollut autoa myymässä ollenkaan. Hän hankki auton silloin kun hinnat olivat ihan tapissa ja sen jälkeen on tullut paljon hinnanalennuksia. Mutta auton arvo alenisi todennäköisesti myös tulevaisuudessa ja lisäksi siitä joutuu maksamaan aika isot vakuutusmaksut.
Hän halusi päästä eroon rahoituksesta kun se hänelle kuiitenkin oli taloudellisesti ihan mahdollista.
Hän sanoi, ettei välttämättä tarvitse autoa mihinkään.
Tuossa pudotus about samaa luokkaa mersuni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatteko, että jossain on bensa-auto jonka arvo ei laske, kun se ajetaan ulos kaupasta?
Hep
Mun dieselmersun hinta vaan nousee.
https://www.is.fi/autot/art-2000010204754.html
Onko diesel sun mielestä bensaa?
Ei. Onko sun mielestä?
Siksikö ajat sähköllä ettet tiedä eroa?
Pahoja kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole menettänyt yhtään mitään arvonalenemana ennen kuin myy sen auton. Se voi ajaa loppuunkin menettämättä euroakaan. Ihan sama kuin väittäisi kaikkien asunnonomistajien menettäneen rahaa nyt kun asuntojen hinnat ovat laskeneet.
Voi jeesus sijoituskiimaisten matematiikkaa :D
Jos auton ajaa loppuun, niin silloin saa 100% arvonaleneman, tässä tapauksessa 70 000 euroa ja lainanhoitokulut päälle.
Idari. Arvoa ei määritetä uudelleen ellei autoa myydä. Opettele termit ennen kun tulet pätemään.
Ei kun paranee vaan :D
70 tonttua mennyt rahaa lainanhoitokulujen lisäksi, mutta arvo ei ole alentunut, jos pitää auton romutuskuntoiseksi saakka :D
Vierailija kirjoitti:
Miika on lisäksi vielä tyhmä. Myy halvalla paniikissa kun viisi vaan jatkaa surisijalla ajelua. Ja vielä myöntää sen tuossa itse.
Osarillahan hän sen osti. Rahat tiukalla, ei vaan perse kestä maksella kalliita osareita, siksi oli siitä pakko luopua. Tässä jälleen hyvä esimerkki siitä, ettei pidä elää yli oman varallisuuden. Itse autoonhan Miika oli ja on äärimmäisen tyytyväinen ja jatkaa edelleen sähköautovlogiaan ja on jo hankkimassa sähköautoa, mutta tällä kertaa paljon halvempaa.
Miten takki voi maksaa noin paljon? Eikse putininkin italialainen rotsi ollu vaan jotain 14 tonttua?