Kuinka nopeasti uskot Turun tunnin junan maksavan itsensä takaisin?
Ja muuttuvan liiketaloudellisesti kannattavaksi?
Kommentit (75)
Orpolla ei ole kaikki ruuvit ja mutterit tallella, kun hän haluaa vetää läpi tällaisen idioottimaisen hankkeen.
Säästetään jopa koulutuksesta, että saadaan nopeampi junayhteys Turkuun. Tsiisus!
Noin 30 vuodessa, jos edestakaisen matkan hinta on alussa 600 e ja hinta nousee elinkustannusindeksin myötä vuosittain. Lisäksi moottoritie suljetaan kokonaan, sitä ei saa käyttää, jolloin ainoa vaihtoehto olisi juna.
Suomessa ei yksikään joukkoliikennemuoto toimi ilman joukkoliikennetukea.
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/liikennejarjestelma/joukkoliikentee…
Englannin kanaalin tunneli ei ole maksanut itseään takas vielä. Tuskin tunnin juna 100 vuodessa edes.
Vierailija kirjoitti:
Säästetään jopa koulutuksesta, että saadaan nopeampi junayhteys Turkuun. Tsiisus!
Turkuun, Turkuun, Suomehen seilataan.
Meinaakohan Orpo itse alkaa matkustella aikanaan kyseisellä junareitillä?
Mikään rautatiehanke koko maailmassa ei ole ollut liiketaloudellisesti kannattava sitten 1950-luvun.
Niitä rakennetaan ihan muista syistä, esim ympäristö syistä koska autoilu ja lentäminen saastuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Orpolla ei ole kaikki ruuvit ja mutterit tallella, kun hän haluaa vetää läpi tällaisen idioottimaisen hankkeen.
Rahaa tuntuu sittenkin olevan.
Vierailija kirjoitti:
Mikään rautatiehanke koko maailmassa ei ole ollut liiketaloudellisesti kannattava sitten 1950-luvun.
Niitä rakennetaan ihan muista syistä, esim ympäristö syistä koska autoilu ja lentäminen saastuttaa.
Taitaa kuitenkin suurin syy olla parkkipaikkojen puute, jos ihmiset tulisi tapahtumiin omalla autolla.
Jostain tunnin junasta jaksetaan kohkata. Kemijärven yöjunalla kestää tunnin päästä Tikkurilaan asti. Miksei juna lähde Pasilasta jossa lastataan autot ensin autovaunuihin? Seuraava pysäkki Helsinki, sinne siis peruutetaan. Sitten Pasila, Tikkurila jne.
https://www.viastar.fi/Liikenne/Aikataulut-Juna/Helsinki-Kemijarvi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpolla ei ole kaikki ruuvit ja mutterit tallella, kun hän haluaa vetää läpi tällaisen idioottimaisen hankkeen.
Rahaa tuntuu sittenkin olevan.
Ja pääministeri on Turusta. (Wink!)
Lohjan juna maksanee itsensä noin 50 vuodessa.
Turun osuus tuottaa turskaa 50-100 miljoonaa euroa joka vuosi tästä ikuisuuteen. Perusteena se, että ratahankkeessa investointiraha on pois tuottavasta käytöstä, eikä 10 minuutin voitolle matkustusajassa ei voi laskea mitään tuottoa.
Ratahanke olisi täysin järjetön investointi ja pahempaa kepulointia kuin kaikki pekkaroinnit yhteensä.
Huolustettavaa. Pm:llä on pakkomielle!
Niin ei tule tapahtumaan. Eli ei koskaan