Miten sisustaisin kotini etten vaikuta juntilta?
Oikeasti! Kertokaa te fiksut akateemiset äidit! Minä olen entinen teiniäiti,eikä minulla kuulemma ole makua ollenkaan.. Rahaa on,tyylitajua ei.
Kommentit (40)
En todellakaan hae täältä sisustusapua,etkö sinä sitä ymmärtänyt? Han juuri tätä,ihmisten määrittelyä mikä on junttia. Todella hauska lukea vastauksia! Jotkut ovat sitten niiiin tosissaan..
Vierailija:
Oikeasti! Kertokaa te fiksut akateemiset äidit! Minä olen entinen teiniäiti,eikä minulla kuulemma ole makua ollenkaan.. Rahaa on,tyylitajua ei.
Olisi pitänyt lisätä tuohon että Itse en välitä muiden mielipiteistä paskan vertaa! On vaik kiva lukea mitä mieltä muut ovat EN SIIS HAE OIKEASTI SISUSTUSAPUA! Minulla on jo ihana koti!
Noista listoista löytyy välillä sellaisia hirvityksiä, joita en ole nähnyt vuosikymmeneen. Ja välillä juttuja, jotka meillä on kotona ja joista pidän.
Se tiibetinspanieli oli hauska, lapsuudenkaverin wannabe-tyylikkäällä äidillä oli sellainen talossaan, joka oli muutenkin täynnä kaikkea hirvittävintä 80-luvulta. No, silloin OLI 80-luku. koira oli selkeä sisustuskikka ;)
Tämä ketju on hauskin pitkästä aikaa, tai siis koko tämä teema, joka alkoi jo eilen. Erityisen hauskaa on, että ketjujen aloittajat ovat selvästi oikealla asenteella liikkeellä!
Jos mä niitä kirjoja siellä olkkarissa luen, niin kyllähän mä niitä siellä säilytänkin. Enkä missään vitriinitvtasoviritelmässä, vaan kunnon ovellisissa kirjakaapeissa
on se niin että " hienous" ja käytännöllisyys eivät todellakaan kulje käsi kädessä. Kohta kai sanotaan että on junttimaista pitää ruokapöytää keittiössä. Ja vessapönttöä vessassa...
ja ota mallia! vaatii tietysti fyffeä.
Avotakat sun muut sisustuslehdet tarjoavat hyvin kliseemäisiä ratkaisuja, jos niitä lähtee kopioimaan niin voi heittäää hyvästit kaikelle omaperäisyydelle. No, toisaalta laumasielujahan me kaikki pohjimmiltaan olemme...
Mielestäni koti muodostuu omista kokemuksista ja sisustuksessa saa heijaastua eletty elämä ja sen muistot. Itselläni on muutamia rakkaita huonekaluja opiskeluköyhäilyajalta ja isovanhempieni kuolinpesästä. Voi olla, että jonkun mielestä tämmöinen uusi ja vanha tyyli ei sovi yhteen, mutta omaa silmää se miellyttää, enkä halua ostaa mitään vepsäläistä niiden tilalle.
Ainakin niiden lipastot ja hyllyköt näyttävät aika höttösiltä. Ja veikkaanpa, että sohvatkin nuhjaantuvat muutamassa vuodessa. Onhan niitteen kupit, kipot ja kulhot, lamput sun muu pikkusälä ihan kivaa, mutta en ostaisi sieltä mitään isompaa huonekalua. Enkä ymmärrä miten joku Ikeasta huonekalunsa ostava kehtaa haukkua Sotkassa shoppailevia junteiksi.
mulle miksi Sotka on juntimpi kuin Ikea?
Ikeassa sentään ollaan ajan tasalla. Lisäks laadullisesti Ikea pesee Sotkan mennen tullen.
Tai jos olet, niin jotain oleellista on tainnut jäädä näkemättä.
38 ei ole hirveästi asioinut kummassakaan liikkeessä. Ajattelin vaan että halpaketjujahan molemmat on.
Vai mikäs sisustuselementti sen ketjun eilen lopulta voitti?
Näkeehän näitä " Ikea-koteja" , erityisesti lapsiperheissä, eikä niissä ole mitään omaperäistä.
Vierailija:
Vai mikäs sisustuselementti sen ketjun eilen lopulta voitti?
Eikös se ollut se beessi 80-luvun muovilattiamatto vessan seinällä?
Ikeasta saa myös hyvänlaatuista massiivipuista tavaraa. Juu, niin Sotkastakin, mutta vain mäntyistä..
Mä en tajuu miten joku ei voi nähdä eroa Sotkan ja Ikean välillä.
Näetkö eron Tarjoustalon ja H&M:n välillä? Halpaa myy kummatkin, mutta tyyliltään ihan erilaista.
Minä pidän junttina sellaista ihmistä, joka ostaa vaikka velkarahalla kalleimpia Vepsäläisen kalusteita ja vain siksi, että on kuullut jostain palstalta muunlaisen sisutamisen olevan junttia. Lisäksi ylpeilee jossain mamma-palstalla pätemässä " sivistyneellä" sisustuksellaan!
Mielestäni tuollainen on lähinnä heikon itsetunnon pönkittämistä ja toisaalta oman junttiuden peittelemistä.