Milloin kannattaa aloittaa luisteluharjoitukset?
Ja kannattaako " kaksiteräisiä" edes käyttää? Tyttö nyt 2,5v. ja mietin kannattaako ostaa luistimet ja onko niitä edes kovin pieniä olemassa (koko 23-24). Kertokaa te, joiden lapset harrastavat luistelua, missä iässä aloititte?
Kommentit (5)
en jalkaan laittamista ja lähes heti pois ottamista. Niin, minulla on kaksoset, siksi ostin tietämättömänä molemmille luistimet. Viime vuonna, siisn 4-v oppivatkin jo luistelemaan ja tänä vuonna vauhti senkun kiihtyy.
Eli minun mielestä ei kannata ostaa.
enpäinkin, oppi myös nousemaan itse ylös. Mitä haittaa tuosta voisi olla mainitsemillesi elimille? Vai onko meidän lapsi jo fyysisesti kypsä?
meillä aloittaneet molemmat pojat. Ekaa ei kovin kiinnostanut, mutta toinen on innoissaan ja oppi nopeasti.
sitä tarkoitin fysiikalla. tasapainoahan luistelu vaatii ja kehon hallintaa. 3-vuotiaalla se on vielä usein heikkoa.
sinuna en kyllä luistattaisi 2,7-vuotiasta, sillä nilkan sidekudokset ja nivelet ovat vielä löysät ja kestävät vain tiettyä painetta. Luistimien varassa nilkan seutuu kehittyy kova paine ja asentovirheet ovat mahdollisia.
ennen sitä saat vaan aikaan nilkka/sidekudos/jännevaurioita, jotka voivat aiheuttaa selkärankaan ja niskanikamiinkin ongelmia. älä siis kiirehdi, vasta ensi talvena suosittelen teidän lapsen kohdalla!