Tyylikäs tuo Suzanne Innes-Stubb Ruotsissa
Kommentit (1550)
Vierailija kirjoitti:
Uusin asu on jälleen kaunis.
No ei ole. Omituinen kaftaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rouva Stubb on myös ollut erittäin kunnianhimoinen. On opiskellut lakia, joka on erittäin kova ala. Siellä ei mikään herttainen naapurin tyttö pärjää. Täytyy olla kiven kova psyyke ja täytyy pystyä puolustamaan ihmisiä, jotka ovat tehneet pahaa. Sillä meillä kaikilla on oikeutensa, myös rikoksen tekijöillä eli vaikka tietäisi, että joku on tappanut toisen pitää lakimiehen vain väittää, ettei asiakas ole sitä tehnyt yms. Joutuu myös yrityksissä ajamaan asioita, joissa ei ole moraalia lainkaan. Joutuu ehkä irtisanomaan ihmisiä ihan väärin perustein yms. Rouva Stubb on siis laki- ja businessmaailman kovettava tyyppi. Olen työpaikoilla törmännyt laki-ihmisiin.
Kyllä ovat kuin yö ja päivä Jenni Haukio ja rouva Stubb.
Hyvin sotkettu syyttäjät ja puolustajat samaan nippuun. Kuten myös lakiasioita yrityksessä hoitava henkilö HR-pomoon. Empaattisuu
No mutta kyllä se lakimiehen stereotyyppi on kylmän kova laskelmoija. Rouva Stubbkin on toiminut erilaisissa lakimiehen tehtävissä mm. asianajotoimistossa.
Se housupuku sopisi paremmin vankilan asukille.
Itse olen kohdannut usealla alalla toimivia laki-ihmisiä. Kyllä he ovat kaikki olleet kylmän kovia uraihmisiä. Niin tosiaan lakimies voi työskennellä useilla eri aloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pariskunnassa on mielestäni se vika, ettei heitä voi isänmaallisina pitää.
Tuota samaa minäkin olen miettinyt, että nykyinen presidenttipari ei ole isänmaallinen kuten monet edeltäjänsä.
Rouva leikkii kuninkaallista ja pressapuolisonsa on ylpeä Ruotsin "kuninkaallisista" kaukaisista sukujuuristaan.
Heitä ihailevat suomalaiset eivät varmaan itsekään arvosta suomalaisuutta. EU:n sokaisemia akkoja?
Mitä tämä isänmaallisuus oikein on? En kyllä ymmärrä, miksi suomalaisuutta pitäisi arvostaa jotenkin enemmän suhteessa johonkin muuhun. Surkea takahikiä, Euroopan Kongo. Rumia, köyhiä ja sairaita ihmisiä, huono geenipooli, pahasti sakannut talous, matalan tuottavuuden teollisuutta - - ja muuta paskaa ja surkeutta. Vaikuttaa siltä, että tämä "isänmaallisuus" olisi jotain itsepetosta ja alistumista valtion propagandalle Suomen "upeudesta". Avatkaa silmänne, lampaat.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kohdannut usealla alalla toimivia laki-ihmisiä. Kyllä he ovat kaikki olleet kylmän kovia uraihmisiä. Niin tosiaan lakimies voi työskennellä useilla eri aloilla.
Missä yhteyksissä olet moneen lakimieheen tutustunutkaan...? Ei tarvitse vastata, retorinen kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on nyt katkeraa kalkkia tietylle suunnalle tämä menestynyt, kielitaitoinen, valovoimainen ja näyttävä presidenttiparimme, joista vielä molemmat pitkälle opiskelleita.
Toisin kuin eräät...
Moni on opiskellut saman verran kuin presidenttipari. Ei ole mitenkään erityistä. Eivät ole mitenkään valovoimaisia. Miksi joku haluaa yleensä olla valovoimainen? Oikeasti heissä ei ole mitään niin kummallista. Olen itse ollut yrityksissä, jossa kaikki ovat olleet pitkälle koulutettuja. Ei ole mikään ihme asia.....
Kyllä on nyt katkeraa kalkkia tietylle suunnalle tämä menestynyt, kielitaitoinen, valovoimainen ja näyttävä presidenttiparimme, joista vielä molemmat pitkälle opiskelleita.
Toisin kuin eräät...
Samassa jaksossa Stubbille järjestetään pistokoe. Sekään ei mene aivan nappiin.
Ensimmäisenä kysytään Kenian pääkaupunkia.
- Mä näen sen edessäni, olen käynyt siellä. Nyt mulla on blackout, en muista, Stubb myöntää. Oikea vastaushan olisi ollut Nairobi.
Seuraava kysymys kuuluu, kuinka paljon on viisi potenssiin kolme. Kysymys vetää Stubbin hiljaiseksi.
- Mä oon tosi huono matikassa. 75? presidenttiehdokas veikkaa. Oikea vastaus on 125.
Kolmas kysymys on, minä vuonna Suomi liittyi lasten oikeuksien sopimukseen. Stubb veikkaa 1960, oikea vastaus on 1991.
Neljänteen kysymykseen Stubb tietää itsevarmasti vastauksen: maailman maista eniten hevibändejä henkeä kohden on tietysti Suomessa.
Viimeisenä Stubbilta kysytään, kuka on kirjoittanut näytelmän Työmiehen vaimo.
- Väinö Linna. Varmaan väärin, Stubb vastaa, ja niinhän se olikin. Oikea vastaus olisi ollut Minna Canth.
Miksi joku haluaa olla valovoimainen? MItä se oikeastaan tarkoittaa? Miksi joku haluaa olla näyttävä? Mitä siitä hyötyy, jos on näyttävä? Ulkoinen habitus on ihan turhaa.
Joka tapauksessa olen huojentunu ettei pekka+antonio ole nyt noissa rooleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä yhteyksissä olet moneen lakimieheen tutustunutkaan...? Ei tarvitse vastata, retorinen kysymys.
No ihan olen ollut töissä yrityksessä, jossa niitä oli töissä tosi monta. Oletko sinä heihin tutustunut? Nykyinen hr-päällikkönikin on muuten lakimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pariskunnassa on mielestäni se vika, ettei heitä voi isänmaallisina pitää.
Tuota samaa minäkin olen miettinyt, että nykyinen presidenttipari ei ole isänmaallinen kuten monet edeltäjänsä.
Rouva leikkii kuninkaallista ja pressapuolisonsa on ylpeä Ruotsin "kuninkaallisista" kaukaisista sukujuuristaan.
Heitä ihailevat suomalaiset eivät varmaan itsekään arvosta suomalaisuutta. EU:n sokaisemia akkoja?
Kylläpä on niin kauniin houkuttelevasti kirjoitettu. Nyt täytyy oikein miettiä, että valitako "menestynyt, kielitaitoinen, valovoimainen ja näyttävä presidenttiparimme, joista vielä molemmat pitkälle opiskelleita" vai katkeruutensa tikahtuva vasemmistolainen...?
Vierailija kirjoitti:
Minusta upea asu ja muutenkin kokonaisuus tyylikäs.
Kyllä. Melkein kuin meillä olisi oma kuningatar tai prinsessa Catherine tai Victoria. Eikä tarvi hävetä kielitaitoakaan, ei Alexin eikä Suzyn.
Vierailija kirjoitti:
Joka tapauksessa olen huojentunu ettei pekka+antonio ole nyt noissa rooleissa.
Mä olisin ollut mielissäni, jos he olisivat edustaneet.
Upeasti Suzanne rouva toi esiin suomalaista vaatesuunnittelua esiin Ruotsin matkalla. Olisi voinut itse maahanmuuttajana valita eurooppalaisiakin tai kansainvälisiä merkkejä, mutta taisivat kaikki vaatteet olla Suomi-suunnitteljoilta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin Stubbit sitten tarvisevat niin kauheasti rahaa. Ovat molemmat vuosikaudet tienanneet runsaasti. Rouvahan on nytkin saanut palkkaa yli 200.000 euroa vuodessa. Eikä herrakaan ihan pienipalkkainen ole ollut. Ovat molemmat jo sen verran iäkkäitä, että on aikaa ollut hankkia asunnot, kesämökit yms. Omaisuutta on varmaan kertynyt. Lapset ovat jo isoja.
Asuminen on ihmiselle tosi iso kuluerä, mutta presidentti puolisoineen saa asua ilmaiseksi valtion piikkiin. Kaikki hoidetaan kaupassa käynnit, siivoukset ja huonekalut hankitaan valmiiksi. Herra saa varmasti myös vatteisiin rahaa. Matkat maksetaan ja kuljetuksista huolehditaan. On oma autonkuljettaja. Myös rouvaa kuskataan ja hänelle myös osoitetaan työhuone ja sihteeri. Pääsee matkustamaan miehensä kanssa moneen eri maahan ilmaiseksi.
Herra saa 160.000 euroa verottomana vuodessa. Mihin hän sitä rahaa tarvitsee, kun kaikki maksetaan. Luultavasti saavat lisäksi kaikkia mu
Jesta kun olet naurettava! Kukaan ei ryhdy presidentiksi rahan takia. Molemmat, sekä Alexandra ja Suzanne olisivat tienanneet huomattavasti enemmän yksityisissä työpaikoissaan.
Miten voit kadehtia?? Työllään on kumpikin omaisuutta saanut.
Äleksin liian lyhyt poikamainen päällystakki aina vaan ärsyttää. Miksei voi pukeutua kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin huoli itellä on siittä kun Stubb käyttäytyy kuin suomen "kuningas", nöyryys olisi hyve.
Hän myös puhui "uudesta maailmanjärjestyksestä". hhmmm
Eikös hän ole kuulemma kaukaista sukua Ruotsin hoville ja tuntee itsensä enemmän kuninkaaksi kuin presidentiksi.
Suzannen on saatava siis ehdottomasti tiara päähänsä seuraavalle valtiovierailulle johonkin kuningaskuntaan.
Suomen presidenttiparilla on käytössään tiaran ja korujen muodostama setti. Jenni Haukio on käyttänyt sitä jollain valtiovierailulla. Se on Suomen valtion omaisuutta.
Vai oikein setti. Kaikkea sitä kuulee.
Ei kannattaisi sitä settiä antaa stubbien käsiin, vaikuttavat senverran snobeilta ja epäsuomala
https://www.presidentti.fi/niinisto/tiedote/suomi-100-presidentti-insti…
Tuossa on nuo puolison käyttöön tarkoitetut korut. Tiaraa siinä ei näyttäisi olevan, kaulakoru ja korvakorut kylläkin.
Kansa vaatii leipää ja sirkushuveja. Jälkimmäistä on ainakin Stubbien myötä saatu.
Toisin kuin eräät...