4-5-kymppiset naiset: loukkaantuisitteko jos työpaikalla vitsailtaisiin vaihdevuosistanne? Vai nauraisitteko
vaan mukana? Olettaen että ette olisi itse puhuneet mitään niihin viittaava. Toisin sanoen onko ok vitsailla aiheesta töissä?
Kommentit (82)
Lähinnä säälittäisi niin typerä käytös.
Rytkönen vitsaili Perjantai-ohjelmassa.
Olen vasta kolmikymppinen, mutta loukkaantuisin jos vitsailtais MUN vaihdevuosista. Yhtälailla kun loukkaantuisin nyt, jos vitsailtais mun kuukautisista. En loukkaantuis, jos vitsailtais vaihdevuosista tai kuukautisista yleensä.
Pienistä miehistä vitsaillaan, en pidä siitä. Miesten eteenottamisesta vitsaillaan, mutta jos naisten kuivuudesta niin on siinä jo loukaantuminen edessä tai oikeusjuttu. Näin on, että naiset saa räkättää kaikesta, mutta miehet ei saa, kun joutuu hankaluuksiin. Joku sanoi, että esimies tissejä katsoi, no siitä on varmaan hehkua naiselle riittänyt. Ja se pukeutuminen, naiset saa olla melkein ilkosellaan. Rinnat avoinna ja lyhyet housut. En pidä siitä.
Kysyisin miltähän tuntuu, kun housuissa alkaa olla pelkkää pullataikinaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kielletty puhumasta työkavereille muusta kuin työstä ja silloinkin täsmällisin termein. Firma ei halua mitään negatiivista julkisuutta siitä, että Kerttu sanoo olevansa vanhempi kuin Nea.
Kuulostaa kamalalta työpaikalta. Me puhutaan ihan kaikesta työkavereiden kesken.
Ei haittaisi pätkän vertaa. Kyllä vaihdevuosivaivoille voi nauraa.
Jo toisen kerran muun huumorikommentti on poistettu, kellä täällä kiristää pipoa?;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti kuka vitsailee ja miten. Ap ei aloituksessa maininnut erikseen miehiä, mutta täällä heitellään sen verran kipakkaa kommenttia miesten suuntaan, että tämä näköjään automaattinen oletus. Itsekin (olen vaihdevuosi-ikäinen nainen) varmaan loukkaantuisin, jos joku mies kutsuisi minua sellaiseksi. Mutta naisten kesken olemme monesti heitelleet vitsiä aiheesta, nauraneet itsellemme ja toisillemme. Elämäähän helpottaa kummasti, kun itselleen osaa nauraa.
Nimenomaan itselle voi nauraa mutta ei toiselle, siinä menee raja.
En edellisellä kommentilla tarkoittanut, että olisin nauranut toisille, vaan olemme yhdessä naisporukalla nauraneet omille vaihdevuosi vaivoillemme, heittäneet yhdessä aiheesta vitsiä. Siis yhdessä, en yksin! Uskokaa tai älkää, mutta vertaistuki auttaa näissäkin asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta kolmikymppinen, mutta loukkaantuisin jos vitsailtais MUN vaihdevuosista. Yhtälailla kun loukkaantuisin nyt, jos vitsailtais mun kuukautisista. En loukkaantuis, jos vitsailtais vaihdevuosista tai kuukautisista yleensä.
Eikö vitsailut yleensä ole yleisellä tasolla. Ei niin, että mun työkaverin vaimon kuukautiset on sitten sietämättömät.
Vierailija kirjoitti:
On ihan oikein ja suotavaa vitsailla miesten lihavuuden ja potenssiongelmien suhteesta toisiinsa.
Eli silloin voi vitsailla vaihdevuosistakin. Itse olen sanonut, että jos testosteronitaso vielä laskee, minulla alkaa kasvaa hiukset takaisin.
Kertoisin niistä varmaan itse yleisellä tasolla pahimpia juttuja (en muihin liittyen) jossain takakopissa. Mutta tietenkään ilkeämielisyys ei olisi kiva, jos joku siten puhuu. Koska kenellä vaan voi olla oireet tietyssä iässä.
Miksi niistä pitäisi vitsailla? Eikö asiallinen keskustelu aiheesta ole hyvä? Eikö silloin myös 50+ miesten erektio-ongelmistakin voida työpaikan kahvipöydässä vitsailla miesten kuullen naisporukassa? Yhtä tympiötä se on.
Itse olen kertonut asialliseen tyyliin vaihdevuosioireistani työkavereille työpaikalla. Harmi vaan, kun yleensä ketään ei kiinnosta. Kiinnostaa enemmänkin se, olenko sinkku vai varattu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niistä pitäisi vitsailla? Eikö asiallinen keskustelu aiheesta ole hyvä? Eikö silloin myös 50+ miesten erektio-ongelmistakin voida työpaikan kahvipöydässä vitsailla miesten kuullen naisporukassa? Yhtä tympiötä se on.
Itse olen kertonut asialliseen tyyliin vaihdevuosioireistani työkavereille työpaikalla. Harmi vaan, kun yleensä ketään ei kiinnosta. Kiinnostaa enemmänkin se, olenko sinkku vai varattu.
Miksi sinun vaihdevuosioireista pitäisi kenenkään olla kiinnostunut?
Miksi sen naisen pitäusi nauraa kun vitsaillaan tukalasta olosta? Tykkäisikö aapee jos vitsailtaisiin vaikka hänen ilmavaivoistaan?
No eihän se kivalta tuntuis, jos suoraan minuun kohdistuisi. Kyllä niistä jokainen ne kokeneena puhuu ja nauraa, että ootappa. Ei tuo paha ole. Mun työkaverilla tosi paha ja siitä näkee, että kärsii. En kyllä menis ilkeilemään. Itse sen ikäinen, että pitäisi hiljalleen näkyä, mutta ei.
53 täytän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä aiheellista kuin miesten kyvyttömyydestä, mikäs sille voi jos ei ota eteen.
Juuri näin. Kun työpaikkamme Jarin tietokoneen kovalevy hajosi, minä ja Sari aloimmme hyräillä "mies kun tulee tiettyyn ikään, niin ei sillä pelaa mitään". Että meitä kaikkia nauratti!
No naisten kömpelyys on kun ei jaksa limukoria nostaa. Kurjaa pilailla miehistä. Entä naisten kohdalla mikä naisilla pelaa tietyssä iässä - suuvärkki vain.
Miehillä ei pelaa edes se suuvärkki.
Vaikea kuvitella, että joku työkaveri onnistuisi kertomaan minun tuleviin vaihdevuosiini liittyvän niin hauska jutun, että se naurattaisi. En nyt tiedä, loukkaantuisinko myöskään oikeastaan, mutta luultavasti pitäisin sanojaa aika typeränä junttina.
Kokisin oloni erittäin epämukavaksi, jos minua alettaisiin pilkata jonkin terveyteeni liittyvän seikan vuoksi. Voi olla, etten enää haluaisi mennä koko työpaikalle, jos muut siellä pitäisivät minua pelkkänä vitsinä.
Loukkaantuisiko lyhyt, hintelä ja/tai kaljuuntuva 40-50-vuotias mies siitä jos työpaikalla vitsailtaisiin miehen lyhyydestä, hintelyydestä ja/tai kaljuuntumisesta?
Vai nauraisiko mies muiden mukana ja heittäisi herjaa vai loukkaantuisiko ja hautoisi kostoa ja itkisi itsensä uneen?