4-5-kymppiset naiset: loukkaantuisitteko jos työpaikalla vitsailtaisiin vaihdevuosistanne? Vai nauraisitteko
vaan mukana? Olettaen että ette olisi itse puhuneet mitään niihin viittaava. Toisin sanoen onko ok vitsailla aiheesta töissä?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan oikein ja suotavaa vitsailla miesten lihavuuden ja potenssiongelmien suhteesta toisiinsa.
Kerran panin yhtä vitsailijaa kopiohuoneessa. Loppui vitsailut siihen!
Terveisin toimiston Rami.
Millä sä sitä panit? Lerpulla?
Joystickillä.
Vierailija kirjoitti:
Samanikäisten naisten kesken voi vitsailla, ja ehkä vaihdevuosi-iän ylittäneiden. On eri asia, jos se ei olekaan vitsailua, vaan kiusaamista. En silti jaksa enää loukkaantua kovin helposti mistään naisiin liittyvistä vitseistä. Monenlaista on jo koettu. Viimeksi tänään esimies tuijotti tissejäni.
Silloinkin parempi vitsailla ihan vaan itsestään eikä pilkata toista.
Jos joku vitsailisi omilla terveysasioillaan, se olisi OK.
Mutta jos joku vitsailee toisen ihmisen terveysasioilla, se ei ole hyväksyttävää.
No sitten saisivat vitsailla kymmeniä vuosia raukat.
Riippuu tietysti kuka vitsailee ja miten. Ap ei aloituksessa maininnut erikseen miehiä, mutta täällä heitellään sen verran kipakkaa kommenttia miesten suuntaan, että tämä näköjään automaattinen oletus. Itsekin (olen vaihdevuosi-ikäinen nainen) varmaan loukkaantuisin, jos joku mies kutsuisi minua sellaiseksi. Mutta naisten kesken olemme monesti heitelleet vitsiä aiheesta, nauraneet itsellemme ja toisillemme. Elämäähän helpottaa kummasti, kun itselleen osaa nauraa.
Mun on erittäin vaikea kuvitella, että mun työpaikalla kukaan tekisi sellaista. Meillä on töissä normaaleja ja sivistyneitä ihmisiä, jotka osaavat käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti kuka vitsailee ja miten. Ap ei aloituksessa maininnut erikseen miehiä, mutta täällä heitellään sen verran kipakkaa kommenttia miesten suuntaan, että tämä näköjään automaattinen oletus. Itsekin (olen vaihdevuosi-ikäinen nainen) varmaan loukkaantuisin, jos joku mies kutsuisi minua sellaiseksi. Mutta naisten kesken olemme monesti heitelleet vitsiä aiheesta, nauraneet itsellemme ja toisillemme. Elämäähän helpottaa kummasti, kun itselleen osaa nauraa.
Nimenomaan itselle voi nauraa mutta ei toiselle, siinä menee raja.
Pitääkö aikuiselle ihmiselle opettaa, että omista asioistaan saa vitsailla, mutta muiden ihmisten henkilökohtaiset asiat jätetään rauhaan?
Olen opettaja. Olisiko ok, että minä vitsailen luokan lukihäiriöisten ja autistien kustannuksella? Tai väännän vitsiä lapsiköyhyydestä ja vanhempien eroista luokan edessä. Hauskoja juttuja.
Harva asia on yhtä kuvottava kuin naiskehoa pilkkaava mies. Eikö meitä ole jo riittävästi häpäisty kuukautisista yms? Vaikka huumori voi auttaa omaa jaksamista, on ihan eri juttu joutua kuuntelemaan jonkun random äijän pilkkaa vaivoista, jotka oikeasti voivat olla raskaitakin kantaa.
Itse vitsailen omista kuumista aalloistani, mutta en toisten. Normaali ihmisen elämään kuuluva asia.
Meillä on kielletty puhumasta työkavereille muusta kuin työstä ja silloinkin täsmällisin termein. Firma ei halua mitään negatiivista julkisuutta siitä, että Kerttu sanoo olevansa vanhempi kuin Nea.
Ei ole ok. Eikä ole ok olettaa mitään. Esimerkiksi minulla ei ole muita tyypillisesti vaihdevuosioireita Luin kuukautisten loppuminen.
Vihdoinkin otettiin hauska asia esille. Samoin pitäisi kuukautiset ja naisten lihavuus ottaa esille. Tämä siksi, että miehistä tehdään pilaa ja erektiosta, sekä kuntoisuudesta ja on miehen vatsakin vitsien aiheena.
Juuri ajattelin kun naiset rievii vitsejä miesten kuntoisuudesta, niin ei kun vaan naisista ja kulahtaneesta kuukautisverestä ja hikisestä otsasta, normaalia on, mutta vitsit on olleet tekemättä.
Olen nainen ja siksi haluan tasa-arvoa miehille.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä aiheellista kuin miesten kyvyttömyydestä, mikäs sille voi jos ei ota eteen.
Juuri näin. Kun työpaikkamme Jarin tietokoneen kovalevy hajosi, minä ja Sari aloimmme hyräillä "mies kun tulee tiettyyn ikään, niin ei sillä pelaa mitään". Että meitä kaikkia nauratti!
Vierailija kirjoitti:
Vihdoinkin otettiin hauska asia esille. Samoin pitäisi kuukautiset ja naisten lihavuus ottaa esille. Tämä siksi, että miehistä tehdään pilaa ja erektiosta, sekä kuntoisuudesta ja on miehen vatsakin vitsien aiheena.
Juuri ajattelin kun naiset rievii vitsejä miesten kuntoisuudesta, niin ei kun vaan naisista ja kulahtaneesta kuukautisverestä ja hikisestä otsasta, normaalia on, mutta vitsit on olleet tekemättä.
Olen nainen ja siksi haluan tasa-arvoa miehille.
Joo kestäisivätkö naiset punastumatta vitsejä itsestään.
Mitä vitsailtavaa vaihtarioireissa on? Osa naisista ei niitä huomaakaan ja osa ei voi olla huomaamatta, mutta kummassakaan ei ole mitään vitsiä.
Ihan yhtä hauskaa olisi kun vitsailtaisiin virtsasuihkun heikkoudesta, eturauhasen liikakasvusta tai erektio-ongelmista.
Missä kohtaa pitää nauraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä aiheellista kuin miesten kyvyttömyydestä, mikäs sille voi jos ei ota eteen.
Juuri näin. Kun työpaikkamme Jarin tietokoneen kovalevy hajosi, minä ja Sari aloimmme hyräillä "mies kun tulee tiettyyn ikään, niin ei sillä pelaa mitään". Että meitä kaikkia nauratti!
No naisten kömpelyys on kun ei jaksa limukoria nostaa. Kurjaa pilailla miehistä. Entä naisten kohdalla mikä naisilla pelaa tietyssä iässä - suuvärkki vain.
Itse voin vitsailla omista vaihdevuosistani, mutta olisi tökeröä, jos joku muu niistä rupeaisi vitsailemaan. Tuskin sitä voisi vitsiksi edes kuitata, typerä loukkausyritys lähinnä. Työoaikallani ei harrasteta sellaista. Minulle vaihdevuodet ovat olleet helpot ja olen onnellinen siitä, että olen tässä elämänvaiheessa. En ole sairas.
Vierailija kirjoitti:
Naistenkin kesken vaan on se, että vaihdevuodet tulee eri iässä. Esim. itse olin 43 vuotiaana raskaana ja aika tökeröä oli, kun työkaverit vitsailivat miten huvittavaa on, kun ennen röntgeniä "meidän" ikäisiltä vaihdevuosissa olevilta vaihdevuosissa olevilta tuollaisia kysellään, hänelläkin jo kuumat aallot todennäköisempiä kuin raskaus jne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vitsailtavaa vaihtarioireissa on? Osa naisista ei niitä huomaakaan ja osa ei voi olla huomaamatta, mutta kummassakaan ei ole mitään vitsiä.
Ihan yhtä hauskaa olisi kun vitsailtaisiin virtsasuihkun heikkoudesta, eturauhasen liikakasvusta tai erektio-ongelmista.
Missä kohtaa pitää nauraa?
Juuri näistä aina miestä painostetaan. Entäs naiset kun pissa menee housuun nauraessa tai tuolilta noustessa. Pilailla pitää tästäkin. Eihän kaikilla näin ole. Ei kaikilla miehillä ole vaikeuksia, he elävät taitojensa mukaan.
Millä sä sitä panit? Lerpulla?