Kosteuttavat silmätipat liian kalliita, onko teillä mitään pirkkaniksejä kuiville silmille, auttaako kurkku tms..
Eli silmät kuivuu, tuntuvat ärsyttäviltä. Mulla on myös tummat silmänaluset mutta niihin mulla on voidetta.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Ei Oftagel ole kallista.
Jos on lääkäriltä resepti, Oftageelistä saa Kela-korvauksenkin.
Onpa huonoja vinkkejä ketjussa. Hyvälaatuiset rasvat ruokavaliossa, vedenjuonnin lisääminen, ruutuajan vähentäminen, silmien räpsyttely, hikiliikunta, saunominen, ilmankostuttimen käyttö mm. kaikki nämä voivat auttaa, mutta eivät välttämättä riittävästi. Hankalaan kuivasilmäisyyteen paras lienee yöksi silmiin laitettavat voidemaiset tipat.
Vierailija kirjoitti:
Lämpöhoito oikeasti auttaa, mutta sitä pitää tehdä säännöllisesti, ainakin kuukausi. Iltaisin kostutat pyyhkeen lämpimällä vedellä, pidät silmillä ainakin 5 min ja sen jälkeen kevyesti hierot ylä-ja alaripsirajoja. Mulla todella kuivat silmät, mutta tämä auttanut huomattavasti. Suosittelen!
Kokeilin pyyhettä, mutta se jäähtyy liian nopeasti. Onneksi olen käyttänyt karkeaa merisuolaa lämpöhauteina kipeään selkään, tuli mieleen tehdä pieni satsi silmiin, hyvin toimii. Kuumenna suolaa paistinpannulla, mikrossa tai uunissa, kiedo ympärille kangasta. Kangaskerroksen paksuutta voi vähennellä sitä mukaa kuin suola jäähtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Oftagel ole kallista.
Jos on lääkäriltä resepti, Oftageelistä saa Kela-korvauksenkin.
Celluvisc on paksumpaa ja pysyy pitempään silmissä. Hyvä esim. yöllä. On pipeteissä ja saa myös ilman reseptiä.
Vierailija kirjoitti:
Hoida se syy pois.
Monella ikääntyvällä hormonaalinen, ja sen kanssa elettävä.
Vierailija kirjoitti:
Voit tehdä itse keittosuolaliuosta ja hautoa silmiä keittosuolaliuokseen kostutetuilla vanulapuilla. Ei niin tehokasta, mutta parempi kuin hevonkakkaehdotus ja halvempi kuin apteekin silmätipat.
Keittosuola toimii kyllä, myös silmät auki/ kiinni -räpyttely, itkeminen, silmäjumppa (pää liikkumatta katsot ylös, alas, sivuille, välillä kauas/ lähelle). Minulla oli kuivat silmät, eivät enää vaivaa, kun muistan kosteuttaa ja jumpata niitä.
Kilpailutan apteekissa hinnan ja laadun perusteella. Usein voittaja löytyy.