Uskotteko että on pahoja ihmisiä? Kertokaa minkälainen on oikeasti paha ihminen? Mitä päässä liikkuu?
Uskotteko että on pahoja ihmisiä? Kertokaa minkälainen on oikeasti paha ihminen? Mitä päässä liikkuu?
Kommentit (95)
Moni ihminen on. Itsekkyys usein näkyvä merkki.
Silloin ihmisellä ei ole halua auttaa, ei kykyä myötä elää, ahneus, kylmyys, julmuus jne
Kyllä näitä on jotka on saanut niin huonot lähtökohdat elämään et on kasvaneet täyteen pelkoja turvattomuutta ja sitä myöten pelkoja.
Vierailija kirjoitti:
Silloin ihmisellä ei ole halua auttaa, ei kykyä myötä elää, ahneus, kylmyys, julmuus jne
Kyllä näitä on jotka on saanut niin huonot lähtökohdat elämään et on kasvaneet täyteen pelkoja turvattomuutta ja sitä myöten VIHAA.
Tosi pahoja ei ole niin älyttömästi meidän kulttuurissa, mutta pahoja kyllä riittää. Esimerkkinä nyt vaikka jo mainittu Purra pahasta, tosi julmia kirjoituksia, saksikuvat, sellainen välinpitämätön asenne muita kohtaan. Tosi pahasta käy vaikka linkitetty Toybox-killer, se vauvojen raiskaamissta suunnitellut bändin laulaja, ja sitten toisissa kulttuureissa vaikka kartellin jäsenet jotka silpoo ja kiduttaa...
Pahaksi voidaan syntyä tai tulla ympäristön muovaamana.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa pahoja ihmisiä. Et voi uskoa, jos olet pumpulissa kasvanut, mutta elämä opettaa.
Onnellinen voit olla, jos et koskaan kohtaa pahuutta.
Sinulta todellakin haluaisin kuulla miten sinä määrittelet sen pahuuden. En ole pumpulissa kasvanut ja olen kohdannut väkivaltaa tosi pahasti. Sille ihmisen käyttämälle väkivallallekin yritän keksiä jotain muuta selitystä kuin sanan paha-pahuus... nekin ihmiset ovat syntyneet jonnekin ja se paikka ja olosuhteet ja ihmiset joista ovat syntyneet ja ohon siis ovat syntyneet ovat saattaneet tehdä heistä sen mitä ovat ei se että olisivat läpensä pahoja. Tämä on todella kummallinen aihe joka vaatii ainakin välimäärittelyitä, jotta voidaan puhua asiasta. Olet kovin ehdoton mielipiteessäsi. Miten siis elämä on sinulle opettanut tästä että on pahoja ihmisiä? Kerro!
Jos jostakusta tuntuu, että ei kai nyt pahuutta ole, niin lukekaa vaikka mitä Junko Furuta nimiselle japanilaiselle tytölle tehtiin. Ei varmasti tunnu niiden tekojen kuvailuja lukiessa, että pahuutta ja pahoja ihmisiä ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon paha. Mun paha ketju poistettiin - taas yksi todiste mun pahuudesta.
😅 Yksinäinen ja huomionkipeä olet ainakin (enkä poistattanut ketjuasi.)
Joo, huomionkipeys on osa sitä pahuutta. Yksinäisyys on seuraus pahuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten toteutat/tyydytät pahuuttasi arjessasi? Onko sinussa lainkaan sovittavia piirteitä? Miten muiden ihmisten pitäisi mielestäsi suhtautua sinuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten toteutat/tyydytät pahuuttasi arjessasi? Onko sinussa lainkaan sovittavia piirteitä? Miten muiden ihmisten pitäisi mielestäsi suhtautua sinuun?
No tyydyttämällä niitä omia himoja. Sanon pahoja asioita ihmisille tai jätän huomiotta. Ei vissiin löydy sovittavia piirteitä. Muiden pitäisi suhtautua minuun hyväksyvästi ja rakastavasti. Ei tarvitse hyväksyä tekoja, muttei myöskään määräillä tai parjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä on jotka on saanut niin huonot lähtökohdat elämään et on kasvaneet täyteen pelkoja turvattomuutta ja sitä myöten VIHAA.
Vihan taustalla on pelko. Ihminen toimii joko rakkaudesta tai pelosta käsin.
No onhan pahoja ihmisiä olemassa. Sellaisia, joilta kerta kaikkiaan puuttuu tiettyjä muttereita päästä. He ovat impulsiivisia eikä heillä ole pidäkkeitä tehdä hirveitä asioita vaikka ihan satunnaisille ihmisille. Valmistusvika.
Vai olisiko oikeammin niin, että nämä ihmiset eivät ole pahoja koska heiltä puuttuu olennaisia asioita? He eivät voi sille mitään. Onko oikea pahuus sitä, että ihan normaali täysipäinen ihminen päättää jossain kohti tehdä pahaa, antaa periksi pimeälle puolelleen eikä pysty menemään itseensä tiukassa paikassa?
Sarjasaalistaja Audilla kyydittelevä MM lienee paha. Sadismi on pahuutta.
Paha ihminen voi olla kuka tahansa sellainen joka haluaa aiheuttaa toiselle tavalla tai toisella mitä tahansa pahaa. Kyllä näitä on. Osalle ihmisistä se näyttäisi olevan elämäntehtävä ja olemisen tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Paha ihminen voi olla kuka tahansa sellainen joka haluaa aiheuttaa toiselle tavalla tai toisella mitä tahansa pahaa. Kyllä näitä on. Osalle ihmisistä se näyttäisi olevan elämäntehtävä ja olemisen tarkoitus.
sanos muuta. Tongitaan toisten asioita
En usko siihen, että on ihmistä joka olisi joka ikinen hetki koko elämänsä alusta loppuun jokaisessa tilanteessa vain kokonaan paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tyydyttämällä niitä omia himoja. Sanon pahoja asioita ihmisille tai jätän huomiotta. Ei vissiin löydy sovittavia piirteitä. Muiden pitäisi suhtautua minuun hyväksyvästi ja rakastavasti. Ei tarvitse hyväksyä tekoja, muttei myöskään määräillä tai parjata.
Sanotko niitä pahoja asioita toisille nöyryyttääksesi/alentaaksesi/hyötyäksesi/saadaksesi purettua vihaasi?
Merkitseekö oikeudenmukaisuus sinulle mitään?
Jos ihminen ei ole kokenut rakkautta, hänestä voi tulla paha.
Eihän se ole uskon asia :D Pahuuden määritelmäkin on aika selvä. Halu aiheuttaa toiselle kärsimystä/välinpitämättömyys omalla toiminnalla aiheuttamaansa kärsimykseen. Ihan yleistä ihmisillä joten pahuus on totta, yleistä, suorastaan arkista.
Manipulaattori, narsisti, psykopaatti, sosiopaatti.
Teot vaihtelevat pienemmästä pahasta isompaan, uhrit kärsivät.
Sepä se. Mitä on hyvä? Mitä on paha? Ovatko moraaliset arvostelmat ylipäätään totuusarvoisia väitteitä, vai henkilökohtaisia mielipiteitä siinä missä joku lempiruoka?
Vaikeaa on kuitenkin kuvailla esim. David Parker Raytä miksikään muuksi kuin suunnattoman pahaksi ihmiseksi:
https://en.wikipedia.org/wiki/David_Parker_Ray
Ylipäätään milloin seksuaalinen sadismi ja psykopatia sattuvat samaan päähän, niin pahuus on aika luonnollinen lopputulema.