Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et soita kelloa kun ohitat pyörällä?

Vierailija
22.04.2024 |

Tänään jälleen kerran oli useampi vaaratilanne kun saatoin pyöräilevää 4-vuotiasta hoitoon. Kukaan takana pyörällä tulleista koululaisista, edes teineistä ei soittanut kelloa ohittaessaan. Tyhmimmät jopa pyöräilevät silti vauhdilla ohi niin, että väliin jää n. 20 cm. Eivätkö tajua, että pikkulapsi voi horjahtaa tai ajaa vahingossa eteen? Ei se kello ole koriste tai liian kallis investointi turvallisuuteen. Opastakaa vähän lapsianne liikennesäännöistä.

Kommentit (162)

Vierailija
161/162 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aihe, mutta kommentoidaan nyt kahvinkupposen äärellä..

Kun ajaa pyörällä paljon kaupungissa (esim. yli 5000 tai 10000km vuodessa), niin kelloa saisi soittaa aivan jatkuvasti. Jos kaikki tekisivät näin, niin koko kello menettää merkityksensä.

Siksi itse viime vuosina todennut, että soitan vain, jos oikeasti on tarve: esim. koiranulkoiluttajan flexi on leveällä koko tien poikki, pariskunta/perhe/vanhukset kävelevät koko tien leveydeltä, joku tuijottaa kännyä keskellä pyöräväylää tai vastaavaa.

Jos näen, että pieni lapsi on tiellä (kuten aloituksessa), niin hiljennän ja olen valmis pysäyttämään, mutta harvoin soitan kelloa, ellei lapsi ihan selvästi poukkoile laidasta toiseen.

Vierailija
162/162 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut, että kelloa käytettäisiin noin ennaltaehkäisevästi.

Se on vanhemman tehtävä pitää pieni pyöräilijä pois "jaloista".

Itse varon pieniä kyllä, yllensä hyppään taluttamaan, kun moinen epävarmuus tekijä on lähistöllä. Vanhemmat kun mahdollistaa miten sattuu ajamisen. Monesti äiti tulee 20-40 metrin päästä pienestä. Eivät mitenkään kerkee hätiin, jos jotain sattuski pienelle.

Mikähän siinä on, että kun lapselle annetaan pyörät alle niin aikuisen ymmärrys vaaroista katoaa. Kävelevän pikkulapsen ei annettaisi mennä kymmeniä metrejä muita edellä kadun varressa, mutta potku- tai polkupyörällä liikkuvan lapsen annetaan. Jopa ammatikseen lapsia hoitavat syyllistyvät tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla