Onko jollain kokemuksia kiropraktikolta? Auttaako oikeasti? ev
Kommentit (8)
Mutta HUOM!
Kiropraktikko ei ole Suomessa suojeltu nimike. Kuka tahansa kansanparantaja voi sanoa olevansa kiropraktikko. Jos arvostat terveyttäsi, mene Koulutetulle Kiropraktikolle, jjoka on suojattu nimike ja jota saa käyttää vain henkilö, joka on opiskellut ulkomailla lääkärintutkinnon kiropraktiikassa.
Itse olen ottanut aina kolmen hoitokerran sarjoja ja se on ainut hoitomuoto, josta olen avun saanut. Pitää valita vain oikea kiropraktikko (DC), ei mitään kansanparantajaa, joka kutsuu itseään kiropraktikoksi. Ainut miinus on hoitojen kalleus.
Minulla oli alaselkä niin kipeä etten pystynyt kävelemään kunnolla. Oli lihasperäistä, eli siis oli tutkittu ettei ole mitään itse selkärankaan liittyvää vaan lihakset ihan lukossa.
Kävin kolme kertaa parin kuukauden sisällä. Jo ekan kerran jälkeen selkä oli paaaljon parempi. Kolmen kerran jälkeen ihan kunnossa jo.
Mutta tosiaan, niinkuin moni jo sanoikin niin ei kannata mennä ihan kenelle vaan itseään kiropraktikoksi kutsuvalle. Ja niskaa en antaisi hoitaa, siihen liittyy liian isoja riskejä.
Mutta jos ongelma on lihasperäinen tai aihetuu yliliikkuvista nivelistä, niin silloin nikaman niksauttelu on vähän kuin kusisi housuun pakkasella.
2 kertaa kävin vkon välein vuos sitten joulukuus, ku olin aivan lukos. Lysti makso 100e, mutta avun sain siitä =)
Eikä ees ollu kauheeta,vaik olin kauhujuttuja kuullu..
Ajattelin hakeutua jonkun naprapaatin tai osteopaatin käsittelyyn, ovat kuulemma vähän kevyempiä menetelmiä.
Eikä tarvi käydä jatkuvasti. Minä kävin kaksi kertaa pari vuotta sitten, eikä ole tarvinnut sen jälkeen käydä. Suosittelen!!!