Vegaaninen ystäväni väittää, ettei vegaani käytä hunajaa. Miksi ihmeessä?
Tuon perusteella ei voi syödä omenoitakaan. Nekin on ampaisten tuottamia!
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
koska mehiläisten ruoka on varastettu heiltä eli on hyväksikäytetty taas eläimiä!
Hmmm luulen että noilla on aivot nyrjähtäneet jossain kohtaa!
Syön kasviksia pääosin ja hunajaa kanssa...
Entäs onko eettistä ostaa ulkomailta tänne rahdattua "ruokaa", lentokoneilla, laivoilla, maista joissa kausityöttömät kerää tuotteita pilkkahintaan!
Onko se vegaanille sallittua!
Mä ajattelen tommosia, onko talouspakotteen alaisista maista, onko eettisesti...
Lopetin koska oli aivan liikaa se ruuan hankkiminen!
Vegaani ei siis voi käyttää kenkiäkään jos on nahkasta, niinkö...
Thaikkuihin saa lentää...joopajoo...
Vierailija kirjoitti:
Miettikää nyt jos ampiaiset tuottavat hunajaa eikä sitä kukaan syö. Se menee hukkaan, ei siinä ketään tapeta.
Mehiläiset ja kimalaiset pölytttävät, ampiainen tekee hunajaa.
Ei se ole sen kummempaa.
Ap
Voi hyvä luoja, ilmankos pisa pisteet ei ole enää kovin hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää nyt jos ampiaiset tuottavat hunajaa eikä sitä kukaan syö. Se menee hukkaan, ei siinä ketään tapeta.
Mehiläiset ja kimalaiset pölytttävät, ampiainen tekee hunajaa.
Ei se ole sen kummempaa.
Ap
ampiainen ei TEE HUNAJAA!
Ampiaiset (Vespoidea) eivät valmista hunajaa, mutta ne syövät ja keräävät mettä toukkien ravinnoksi. Ampiaiset keräävät myös siitepölyä. Pääasiassa ampiaiset ovat kuitenkin petoja, jotka pyydystävät saalikseen monenlaisia selkärangattomia. Myös poikasia ruokitaan liharavinnolla, joka on niiden pääravintoa.
Ja kyllä tekee. Älä puhu, kun et ymmärrä mistään mitään.
Ap
Mennyvittuun sit jo ääliö
Onhan sille montakin syytä. Ensimmäinen on moraalinen kysymys onko oikein että ihminen varastaa mehiläisten kovan työn tuloksen, vie niiden ruoan ja tarjoaa ravintoköyhää korviketta tilalle. Toinen on se että ihmisen räpeltäessä hunajakennojen kanssa auttamatta tuhansia mehiläisiä murskaantuu. Kolmas on ympäristökysymys sillä mehiläistarhailu tappaa luonnon oman mehiläiskannan.
Vierailija kirjoitti:
Ampiaiset eivät pölytä.
Mutta ovat lihansyöjiä !
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vegaanit katsovat, että voivat syödä hunajaa, varsinkin lähituotettua. Useimmat eivät, sillä kyseessä on mehiläisten oma ravinto. Hunajantuotantoon liittyy varsinkin ulkomailla tehotuotannossa eettisiä ongelmia.
Kannattaa vaan kiinnittää enemmän huomiota omaan ruokavalioon ja oman lautasen sisältöön.
T. Vegaani
Vegaanien on turha myöskään alkaa nokkia toisiaan. Jotkut, useimmat, syövät niitä omenoita. Joku syö kylässä kohteliaisuudesta pienen palan tavallista täytekakkua kerran vuodessa, jotta ei pahoita mummun mieltä jne. Kaikki yrittävät parhaansa. Kannustetaan toisiamme, ei paineita alas!
T. Vegaani
Vegaanit kun ovat ateisteja, he eivät tiedä, että tämä kaikki mitä maanpäällä on ,on luotu ihmistä varten.
Hunaja on ihmiselle, ei itse mehiläiselle.
Kuten munatkin ovat ihmiselle ,ei kanalle itselleen.Mitä ne niillä edes tekisi.
Eläinten liha, lehmien maito , kaikki ovat ihmistä varten Jumala luonut.Ihmisen iloksi ja hyväksi.
Ateistit menettävät paljon ja tekevät elämästään vaikeaa aivan turhaan.He eivät hyödy siitä itse mitään, ovat vain pölkkypäitä näissä kieltäytymisissään.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit kun ovat ateisteja, he eivät tiedä, että tämä kaikki mitä maanpäällä on ,on luotu ihmistä varten.
Eläinten liha, lehmien maito , kaikki ovat ihmistä varten Jumala luonut.Ihmisen iloksi ja hyväksi.
Ateistit menettävät paljon ja tekevät elämästään vaikeaa aivan turhaan.He eivät hyödy siitä itse mitään, ovat vain pölkkypäitä näissä kieltäytymisissään.
Juujuu, mennyvittuun
Vegaanit ei tosiaan syö hunajaa vastustaakseen mehiläisten riistoa mehiläistarhoissa. Ja ei. Tämä ei ole sarkasmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juujuu, mennyvittuun
En mahdu, ja vaikka mahtuisin niin en menisi.En tottele sinua,kakkapää.
Suurempi kysymys on se miksi ihminen jolla on netti ja löytää tiensä tänne ei osaa googlata näitä syitä. Saati sitten kysyä siltä vegaani ystävältä. 🙄 Tai no, me kaikki tiedämme että syy on se että pääsee vihapuhumaan vegaaneista. Vaikka joku vaivautuisi antamaan oikean vastauksen, se ignoorataan ja kysytään sama tyhmä kysymys taas huomenna.
miksi vegaani lentää lentokoneella? eikö olisi eettistä mennä purjeveneellä?
mulle tarjottiin Nepalissa muuten mad honey hunajaa torilla, maksoi 30 e purkki. sen piti olla muka huumaavaa, taisi olla feikkiä kun 2 lusikallista ei vaikuttanut mihinkään. joten jätin ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ampiaiset eivät pölytä.
Tiededenialisteille on turha selittää mitään. Ne keksivät oman totuutensa.
Tyhmyyttään, joku on heidät aivopessyt tällaiseen tyhmyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Hunaja on hyönteisperäinen siis eläinperäinen tuote, ihan kuten kanan tuottamat kananmunat tai lehmien tuottama lehmän maito.
Miten voi olla myynnissä Vegaanisia Mignon-munia?? Mistä se "vegnon"-munan kuori on tehty? Jos se on kananmunankuori niin ihan yhtälailla siinä on se "syntymätön tipu" jouduttu "murhaamaan"?
Vierailija kirjoitti:
AP trollaa tätä samaa asiaa joka viikko palstalla. Vastailee myös itselleen aina tuon saman ampiaishomman.
Näinpä. Tämä trollit väittävät vegaaneja kiihkoilijoiksi, vaikka itse roikkuvat netissä spämmissä antivegaanijuttuja päivät pitkät. En ole muuten nähnyt palstalla varmaan koskaan vegaanien aloittamaa ruokaketjua.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Monet vegaanit ovat uskovaisia. Itsekin olen. Jumala käski ihmistä pitämään hyvää huolta luonnosta ja eläimistä. Nykyisessä tehotuotannossa näin ei tapahdu, ja siksi moni valitsee kasvissyönnin tai veganismin omantunnon kysymyksenä.
Kasvissyöjä on aina ollut, ja myös Raamatussa on tähän liittyviä ohjeita.
T. Vegaani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hunaja on mehiläisen itselleen tuottamaa ravintoa. Mehiläiset kuuluvat eläinkuntaan.
Tämä. Ei ole tullut koskaan edes mieleen, että tässä voisi olla jotain epäselvää. Jos vegaani ei määritelmän mukaan käytä mitään eläinperäistä, mitään minkä saaminen vaatii eläinten hyväksikäyttöä, niin ihan luonnollista ettei käytetä mehiläisten hyväksikäyttöä vaativaa.
Mutta vegaanille ei kuitenkaan ole ongelma ajaa tai matkustaa fossiilisia polttoaineita käyttävissä ajoneuvoissa? Fossiiliset polttoaineethan ovat nimensä mukaisesti peräisin fossiilisesta biomassasasta, joka voi olla peräsin kasveista TAI eläimistä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyyttään, joku on heidät aivopessyt tällaiseen tyhmyyteen.
Viisaus piilee kidutetun possun perseessä.
AP trollaa tätä samaa asiaa joka viikko palstalla. Vastailee myös itselleen aina tuon saman ampiaishomman.