Onko teidänkin miehet empatiakyvyttömiä kun olette sairaana?
Olen todella pettynyt ja raivostunut mieheeni, joka ei osoita mitään empatiaa silloin kun olen sairaana. Vaatii vaan, että miksi en suukottele ja huomioi häntä! Ihan sama vaikka olisi kuumetta 40 astetta tai istuisin norossa vessassa, niin en kuulemma huomioi häntä tarpeeksi ja ihmettelee etäistä käytöstäni. Onko muilla vastaavia yksilöitä vai olenko löytänyt ainutlaatuisen tapauksen?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuollainen johtuu enemmän tyhmyydestä kun ilkeydestä. Tietenkin inhottavaa kun tyhmyys aiheuttaa tuollaista
EI johdu kyllä juuri koskaan tyhmyydestä, vaan ihan itsekkyydestä ja siitä empatian vähyydestä. Empatian puute ei ole tyhmyyttä. Voi olla erittäinkin äykäs ihminen, jolta ei löydy empatiaa, ei osaa asettua toisen asemaan eikä halua huomioida läheistä esim. ikävämmässä tilanteessa.
Toki joskus voi olla kyse ajattelemattomuudesta, mutta sellainen ihminen ymmärttää asian ja osaa toimiakin toisin jos asiasta keskustelee. Tyhmyydellä sen sijaan on harvoin mitään tekemistä toinen huomiomisen (tai sen puutteen) kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko se nyt jotenkin sulta pois, kun kaikki ei rakastu sun mieheen? :D "
Ei mutta ei se silti tarkoita että olisi jotekin ok jankuttaa kaikenlaisia omasta päästä keksittyjä tulkintoja joille ei ole ollut mitään todellista aihetta. Se muistuttaa juuri sitä samaa logiikkaa jolla osa miehistä jättää sairaan kumppanin huomioimatta.
Olen pahoillani, että lainasin viesiäsi ja koit sen jotenkin omaksi päästäni keksityksi tulkinnaksi sinun elämästä.
Nää haukkumisanteeksipyynnöt on kyllä niitä parhaita. "Olen pahoillani että ajattelit harhaisesti ja väärin kun minä tein hyvin ja normaalisti" :D
Mun ex huolehti minusta jotenkin suhteen alussa. En sattunut sairastamaan, sairastan harvoin. Yhteenmuuton jälkeen huolenpito loppui. Hän kyllä tiesi, miten olisi sen tehnyt, mutta jätti tekemättä jostain syystä. Miehestä paljastui yllättävän pian myös - muitakin - sadistisia piirteitä.
Itse hän kyllä vaati hoitoa ja huomiota,kun oli vähänkin jotain vaivoja. Paljonpa niitä olikin, nuorella terveellä ihmisellä, oikeastaan jatkuvasti jotain. Muutenkin hän vaati koko ajan kaiken huomion.
Miksi olette näin paskojen miesten kanssa? Mitäs sitten kun oikeasti sairastutte vakavasti? Mä olin toimintakyvytön kuukausia, ja sinä aikana mies hoiti 100% kodin ja lapset. Näin teki myös raskauspahoinvoinnin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette näin paskojen miesten kanssa? Mitäs sitten kun oikeasti sairastutte vakavasti? Mä olin toimintakyvytön kuukausia, ja sinä aikana mies hoiti 100% kodin ja lapset. Näin teki myös raskauspahoinvoinnin aikana.
Eroonhan nää suhteet yleensä johtaa, kun puolisosta alkaa paljastumaan koko ajan inhottavampia piirteitä. Jotkut jaksaa katsella näitä kauemmin ja jotkut vähän vähemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeistään tajusin löytäneeni helmen kun ihan suhteemme alussa sairastuin influenssaan. Kun soitin päivystyksestä kuumehoureissa niin mies lähi kesken työpäivänsä hakemaan minut sieltä pois, vei kotiin, kävi apteekissa ja kaupassa ja laittoi minulle keittoa ja hoiti lopuksi siskoni illaksi minua hoitamaan. Sitten lähi takaisin töihin mutta soitti sieltäkin moneen kertaan ja kyseli vointiani.
Mies olisi tullut liikaa minun tontille, tuo siskon soittaminen lapsenvahdiksi olisi ollut viimeinen niitti.
Miksi? Jos on niin kova kuume, ettei pystyssä pysy, hyvähän siellä on jonkun olla seurana.
Vierailija kirjoitti:
Ihan Tavallinen Suomalainen Mies _kiusaa_ vakavan sairauden lääkityksestä aiheutuvista esteettisistä haitoista. Kokemuksen syvällä rintaäänellä. Suomessa on aivan helvetisti täysin tasotonta, ja jopa pykopatiaan vivahtavaa miesmateriaalia. Ei ole kovin helppo tunnistaa sadistista narsistia heti kättelyssä.
Vierailija kirjoitti:
Empatiakyvyttömät miehet ovat kirjolla. Mieheni veli on tällainen.
Onneksi minulla on veljeksistä tämä neurotyypillinen, joka on hyvin hellä ja empaattinen, kun olen sairaana tai olen satuttanut itseni. Hän yrittää hoitaa minut nopeasti terveeksi. Yksi tervehtymistä edistävä asia on hyvä mieli.
Se kyllä pitää yleisesti ottaen paikkansa, että kirjolla olevat miehet eivät paljon muita hoivaa. Eivätkä paljon puhu tai pussaa. Tämän vuoksi en suosittele autistia puolisoksi. Itse jää nuolemaan näppejään, kun kaikki menee sen toisen ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Sun mies on kyllä tosi outo:( Mun ei tarvitse olla paljoakaan kipeä, kun mun mies komentaa minut lepäämään, valmistaa mun lempiruokia ja tuo ne lääkkeiden kanssa tarjottimella sänkyyn. Hän on kyllä todella ihana ja hellän huolehtivainen kaikin mahdollisin tavoin:)
Sairastuin noroon, enkä pystynyt tekemään vuorokauteen muuta, kuin ravaamaan vessassa ja nukkumaan. Kertaakaan ex ei käynyt kysymässä olotilaa, eikä tuonut esimerkiksi vettä.
Meillä mies ei halua, että hoidan häntä silloin, kun hän sairastaa. Hänellä sairas asenne: "Ei tartte auttaa."
Sitten kun itse sairastan ja vaikka kuinka pyytäisin apua, niin sitä en häneltä myöskään saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan Tavallinen Suomalainen Mies _kiusaa_ vakavan sairauden lääkityksestä aiheutuvista esteettisistä haitoista. Kokemuksen syvällä rintaäänellä. Suomessa on aivan helvetisti täysin tasotonta, ja jopa pykopatiaan vivahtavaa miesmateriaalia. Ei ole kovin helppo tunnistaa sadistista narsistia heti kättelyssä.
En tiedä missä piireissä liikutte, mutta ei todellakaan ole tavallista tai normaalia käytöstä. Esim. oma puoliso, kavereiden puolisot, isä, veli ja appiukko eivät ole tuollaisia. Vaihtaisin tuttavapiiriä aika äkkiä jos siihen kuuluisi psykopaattimiehiä.
So true 🙏🏻