Miksi suomalaiset luulee että suomessa kaikki on paremmin?
Terveydenhuoltoon ei pääse, opetus pilattu, tiet karmeassa kunnossa jne.
Kommentit (56)
Median suoltamaa propagandaa. Kyllä kansa tietää että kaikki on päin persettä.
Sama ilmiö on joka maassa. Oma on aina parempaa. Brasiliassa on maailman paras terveydenhoito, jos brasilialaisilta kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Sama ilmiö on joka maassa. Oma on aina parempaa. Brasiliassa on maailman paras terveydenhoito, jos brasilialaisilta kysytään.
On rangaistus joutua asumaan jossain muualla kuin Yhdysvalloissa, jos jenkeiltä kysytään.
No, alapa valistamaan tyhmiä suomalaisia. Olen kuulolla!
Vierailija kirjoitti:
No, alapa valistamaan tyhmiä suomalaisia. Olen kuulolla!
Muuta Venäjälle!
Propagandan tulosta. Pohjois-Koreassakin porukka uskoo elävänsä todellisessa onnelassa ja muu maailma pskaojassa.
Varmaan siksi koska täällä oli asiat jonkin aikaa todella hyvin, siis oikeasti todella hyvä terveydenhuolto ja koulusysteemi ihan maailman mittapuulla. Kognitiivinen dissonanssi eikös suostuta hyväksymään, että se maailman paras terveydenhuolto ja koulut on looooong gone
Tällä voidaan perustella yksi maailman korkeimmista verotuksista ja pidetään näin massat rauhallisina.
Vierailija kirjoitti:
Ööh, siellä oikeasti on parempi terveydenhuolto kuin täällä.... samoin kaikissa muissa länsimaissa. Ovat ihan syystä ylpeitä kotimaastaan. Meillä ei ole siihen mitään syytä.
Kyllä mä muistan ajan, jolloin asiat oli vielä hyvin. Sanotaan, että vielä 15-20 vuotta sittenkin moni asia oli hyvin. Esim. lääkäriin pääsi nopeasti, kaikki raha ei mennyt ruokaan ja asumiseen, vaikka tuolloin asuinkin pk-seudulla, Helsingissä ja Vantaalla uskalsi liikkua ilta 18 jälkeen yksin jne. Nyt kävin nopeasti Vantaalla täältä 100km päästä maalta ja ei hyvä helvetti sitä menoa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi koska täällä oli asiat jonkin aikaa todella hyvin, siis oikeasti todella hyvä terveydenhuolto ja koulusysteemi ihan maailman mittapuulla. Kognitiivinen dissonanssi eikös suostuta hyväksymään, että se maailman paras terveydenhuolto ja koulut on looooong gone
Tuo on aivan totta sillä mielikuvat elävät mielissä pitkään, vaikka todellisuus olisi muuttunut
Mä kuitenkin olen päässyt terveydenhuoltoon ihan hienosti. Ihan vielä viime kesänä - tämän hallituksen aikana en ole ehtinyt yrittää.
Ja kouluissa tehdään tosi hyvää työtä, siitä on vaan prmmin esillä ne ongelmat nyt kuin vielä silloin kun itse olin koululainen ja esim muualtamuuttaneiden ja duunarinkakaroidn syrjiminen kuului opettajienkin mielestä ihan asiaan. Nythän siellä syrjitään enää vain kirjainlapsia, eli eteenpäin on menty, vaikkei vielä tarpeeksi.
Tiet on kyllä surkeassa kunnossa, mitta niin ne on muuallakin, jopa Saksassa, missä asuin hetki sitten puoli vuotta. Briteissä, missä mulla on toinen asinpaikka puolivaikuitseen, tiet on aina olleet surkeat vähänkään syrjemmällä, nykyään ne on surkeat ihan keskusaluleillakin.
Jos täällä oikeasti olisi maailman paras yhteiskuntajärjestelmä, maailman onnellisin kansa ja kaikki paremmin kuin muualla, niin varakkaista länsimaista pyrkisi tänne ihmisiä asumaan. Jonossa olisi jenkit, saksalaiset ja britit, vaan ei kuitenkaan ole. Ovatko he niin tyhmiä, etteivät tajua mikä onnen kultamaa heitä täällä odottaa? Vai olisiko kuitenkin niin, että tämä ei oikeasti ole maailman paras paikka, eikä edes lähellä sitä?
Suomalaiset ei edes itse oikeasti koe tätä systeemiä toimivaksi ja maata hyväksi. Se niin sanottu onnellisuus on sinnikkään aivopesun tulosta, kun lapsesta saakka on hoettu, miten on lottovoitto syntyä Suomeen. Ja se onnellisuuskin täällä on todellisuudessa maailman masentuneimpia kansoja, joka syö eniten masennuslääkkeitä ja jossa itsemurhatilastot on maailman korkeimpia.
Kuka luulee kuka ei, mikähän on tämänkin oksennuksen tarkoitus?
Minä siirsin hammashoitoni Thaimaan Bangkokiin jo 10 vuotta sitten ja viime vuosina myös terveydenhoitopalveluita olen käyttänyt Thaimaassa edukkaasti ja ilman jonotuksia. Tiedän ettö Suomessa elää vahvana myytti maailman "parhaasta" ja "ilmaisesta" terveydenhoidosta. Noh vertailun vuoksi esim hampaiden tarkastus, hammaskivenpoisto ja yhden hampaanpaikkaus maksoi yksittisellä klinikalla Bangkokissa yhteensä 70 euroa. Suomessa viimeksi kun kävin kunnallisella pelkästään hammaskivenpoistossa hintaa tuli 68 e ja ajan sain 2 kk päähän. Tähän päälle jos olisi tehty paikkausta niin Suomen kunnalliset hinnatkin ovat kovemmat kuin Thaimaassa yksityisellä ja ilman jonoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä kuitenkin olen päässyt terveydenhuoltoon ihan hienosti. Ihan vielä viime kesänä - tämän hallituksen aikana en ole ehtinyt yrittää.
Ja kouluissa tehdään tosi hyvää työtä, siitä on vaan prmmin esillä ne ongelmat nyt kuin vielä silloin kun itse olin koululainen ja esim muualtamuuttaneiden ja duunarinkakaroidn syrjiminen kuului opettajienkin mielestä ihan asiaan. Nythän siellä syrjitään enää vain kirjainlapsia, eli eteenpäin on menty, vaikkei vielä tarpeeksi.
Tiet on kyllä surkeassa kunnossa, mitta niin ne on muuallakin, jopa Saksassa, missä asuin hetki sitten puoli vuotta. Briteissä, missä mulla on toinen asinpaikka puolivaikuitseen, tiet on aina olleet surkeat vähänkään syrjemmällä, nykyään ne on surkeat ihan keskusaluleillakin.
Pisa-tulokset laskee kuin lehmän häntä. Pojista osalla on erittäin heikko lukutaito peruskoulun päättyessä. Terveydenhuollossa hoitotakuu pidennetään 14 vuorokaudesta KOLMEEN KUUKAUTEEN. Asiat on huonontuneet niin paljon ja niin nopeasti että ihmisten päät ei vaan pysy mukana. Ja silti maksetaan tolkuttomia veroja vaikka vastine niille pienenee koko ajan.
Koska heillä ei ole vertailukohtaa. Esim. jos koittaa kertoa miten paljon paremmin täällä olivat asiat vaikkapa 30 vuotta sitten, saa aivan älyttömiä kommentteja.
Radiossa ylen toimittajat esimerkiksi keksivät päästään millaista heidän mielestään silloin "varmaankin" oli. Eli paljon huonommin. Juu, ei ollut.