Pahin kyläruokailu kokemuksesi!! Oliko tarjolla inhokkiruokaasi vai jotain pilaantunutta. Kokemukset jakoon
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Raakaa kanaa ja olin vielä raskaana. Kaveri loukkaantui kun teki meille hyvää hyvyyttään ruuan kirpparikierroksen päätteeksi enkä sitten syönyt.
Eikä... mulle on tarjottu possun sisäfileestä paistettuja pihvejä, jotka olivat raakoja sisältä. En ollut raskaana, mutta syömättä jäivät. Kyseessä oli tuttavapariskunta ja "paistomestarina" toiminut herra suuttui väittäen, että pihvin kuuluukin olla medium miinus ja minä ja mieheni ollaan sivistymättömiä....
Tästä on kauan, 80- luvun alkupuolta. Silloisen poikakaverin luona olin ja äitinsä laittoi uunissa kypsytettyä lihapataa. Oltiin jo syöty ja äitinsä kysyi oletko ennen syönyt jänistä? Jotenkin se rupesi etomaan.
Verailin 1960-luvulla isoäitini kanssa hänen teosofituttujensa luona. Siellä oli kasvisruokaa, joka käsitti keitettyjä punikkitatin paloja väljässä, suolattomassa liemessä. Jokainen punikkitattia valmistanut tietää, että sieni värjää ruuan epämääräisen mustaksi. Sienenpalat olivat puoliraakoja.
Pahinpia on aina kun tuputetaan jotain vekaanimössöjä, hyiss!!
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen, enkä ole koskaan törmännyt pilaantuneeseen ruokaan vieraisilla.
Olen 70 v, ei ole koskaan myöskään tarjottu pilaantunutta ruokaa.
Joskus lapsuudessa tuli käytyä enon luona Ruotsissa ja siellähän oli kerran tarjolla hapansilakkaa. Onneksi sitä ei tarvinnut syödä kun hajukin sai melkein oksentamaan.
Kun muutin etelä-pohjanmaalle niin tarjottiin piimävelliä ja kaljavelliä. Olen asunut täällä 30 v enkä vieläkään ole niistä oppinut tykkämään.
Tutun luona maailman kuivin ja mauttomin lohikiusaus.
Kahvipulla oli homeessa. Sain sen pistettyä taskuun' enkä pahalla muista, emäntä jo vanhempi, Tuskin huomasi koko asiaa.
Kaalikeittoa, se oli jo lähes kylmää ja muutenkin oudosti maustettu. Jäi syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raakaa kanaa ja olin vielä raskaana. Kaveri loukkaantui kun teki meille hyvää hyvyyttään ruuan kirpparikierroksen päätteeksi enkä sitten syönyt.
Eikä... mulle on tarjottu possun sisäfileestä paistettuja pihvejä, jotka olivat raakoja sisältä. En ollut raskaana, mutta syömättä jäivät. Kyseessä oli tuttavapariskunta ja "paistomestarina" toiminut herra suuttui väittäen, että pihvin kuuluukin olla medium miinus ja minä ja mieheni ollaan sivistymättömiä....
Mulla oli yksi tuttavapariskunta, liki nelikymppisiä kaupunkilaisia joten olisin olettanut, että heillä on jo jonkin verran ruokatietoutta karttunut. Mut ei!
Oikein tuohdoksissaan paheksuivat kun possuravintolassa olivat tilanneet possupihvit mediumina ja ne oli kypsäksi paistettu. Olivat valittaneetkin asiasta mutta henkilökunta ei tehnyt mitään. Luultavasti eivät vaan halunneet nolsta asiakkaita.
Appiukon luona ensimmäistä kertaa kylässä, tarjottimella ankeriashyytelöä. Tiukkaa teki.
Olimme syömässä mieheni serkun luona. Ruoka itsessään oli todella hyvää, enkä maistanut siinä mitään outoa, mutta saimme silti kaikki ruokamyrkytyksen.
Vierailija kirjoitti:
Appiukon luona ensimmäistä kertaa kylässä, tarjottimella ankeriashyytelöä. Tiukkaa teki.
Onkohan sun appiukkosi joku mun enoistani... Äidin fuusiokeittiökokeilut umpioitu lohi kookosmaidossa ja salmiakkisilakka eivät unohdu vuosienkaan jälkeen. Äidille voi onneksi sanoa että voi luoja, oletko koskaan edes kuullut siitä laatikosta jonka ulkopuolelta jotkut ajattelevat.
Pilalle mennyt kermakakku. Kerma maistui siltä, että oli imenyt jääkaapissa eri makuja itseensä. Ties kuinka monta päivää sitten valmistettu.
Vierailija kirjoitti:
*pahimpia
*vegaanimössöjä
Oli pakko.
Sukulaisilla jossain maatilalla lapsena. Maito oli tullut suoraan lehmästä ja päällä lillui rasvaklönttejä.
Ruoka haisi sekin navetalle.
Jäi syömättä ja juomatta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä taustoja, mutta luulen että sinua ei paljon mihinkään kutsuta.
Pikkupoikana muistan, kun mentiin nappurin vanhalle mummolle kylään. Hän tarjosi aina kahvin kanssa itseleipomiaan pullia. Olivat tosi kovia ja mauttomia. Muistan, että en kehdannut olla ottamatta kun tarjottiin, vaikka tiesin mitä ne olivat. Saatoin pienen palan nakertaa ja loput sujautin taskuun. Muistan, että laitoin aina jalkaan sellaiset housut, jossa oli taskut.
Mehukin oli hirveää. Itsekeitettyä mustaherukkamehua, jossa oli hirvesäti sokeria. Oli varmaan vielä lisännyt sokeria mehun keiton jälkeen, kun lasin pohjalle jäi skoerikerros ja juodessa sokeri vaan rouskui hampaissa. Muistan myös sen, että talossa haisi aina omituiselle.
:D
Todella toivon että hän tulee oikein konkreettisesti kokemaan mitä on köyhyys ja miltä tuntuu kun joutuu näkemään nälkää.