Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen yksi irtisanottavista virkamiehistä

Vierailija
21.04.2024 |

Koska valtio säästää.

Olen oikeasti vain iloinen tästä. Olen niin väsynyt ylipitkiin työpäiviin lastensuojelussa. Olen kaikkeni antanut, eikä ole enää annettavaa. Lasten vanhemmat ovat hirveitä. 

Otan mielelläni eropaketin, ja eläkeputken. Ihan sama, miten jatkossa pärjättään.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet saavasi eläkeputken? Ja varmaan vuoden edestä liksaakin.

Vierailija
2/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin trolli,  ketäänhän ei olla irtisanomassa vielä. Ja vielä paketti ja eläkeputki. Heh heh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan muutaman kuukauden olet ollut TE-toimiston ahdisteltavana niin alkaa taas työnteko kiinnostamaan.

Vierailija
4/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeputki on poistettu. 

Vierailija
5/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomiset alkaa hallituksen mukaan ensi vuoden alusta, johon on aikaa vielä kahdeksan kuukautta.

Vierailija
6/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi aika lähellä eläkeikää. Ja melkoisesti on kiireen takia pitämättä jääneitä lomia, ja irtisanomisaika, neuvottelujen aika, jonka aion saikuttaa surutta. ja Sorry, mutta loputon loukkaaminen on mun osalta ohi. Ap.

Vierailija
7/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän muuttaa varmaan Dubaihin eläkepäiviksi  ;D

Vierailija
8/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat on lastensuojelun lantakasoja. 

Vierailija
9/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt pitää aloittaa poistamalla oikestopuolueet eduskunnasta.

Vierailija
10/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuteletko vielä että "MEE TÖIHIN  loinen / pummi"

Vierailija
11/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän tämän itsellesi äänestit.

Vierailija
12/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu että virkamiehiä pistetään pihalle. Tuollaisia tehottomia valtion ja kunnan elättejä on ihan liikaa Suomen maassa. Jos ei virkamiehellä ole muuta puhasteltavaa kuin miettiä jotain skupuolineutraaleja liikennemerkkejä niin tuollaiset joutavatkin kilometritehtaalle. Mitä nopeammin sen parempi.

Vierailija
13/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi aika lähellä eläkeikää. Ja melkoisesti on kiireen takia pitämättä jääneitä lomia, ja irtisanomisaika, neuvottelujen aika, jonka aion saikuttaa surutta. ja Sorry, mutta loputon loukkaaminen on mun osalta ohi. Ap.

Edelleen,  säästöistä syntyviä irtisanomisia ei ole kohdennettu.  Jos olet lastensuojelussa,  niin et myöskään ole valtiolla vaan hyvinvointialueella.

Vierailija
14/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole moista huudellut, toki olen sitä mieltä, että jokainen töihin kykenevä olisi velvollinen menemän töihin. Olen kyllä osani tehnyt, huoli pois.

Vierailija
15/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu että virkamiehiä pistetään pihalle. Tuollaisia tehottomia valtion ja kunnan elättejä on ihan liikaa Suomen maassa. Jos ei virkamiehellä ole muuta puhasteltavaa kuin miettiä jotain skupuolineutraaleja liikennemerkkejä niin tuollaiset joutavatkin kilometritehtaalle. Mitä nopeammin sen parempi.

Tiedoksi, että ne tulivat eusta. Ja ihan sama sitten puolestani, jollei lastensuojelua enää tarvita.

Vierailija
16/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette ja kouluttaudutte lähihoitajiksi.

Vierailija
17/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen,  säästöistä syntyviä irtisanomisia ei ole kohdennettu.  Jos olet lastensuojelussa,  niin et myöskään ole valtiolla vaan hyvinvointialueella.

Jotka toimivat itseohjautuvasti, tietysti.

Vierailija
18/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole virkamies, eikä asia koske minua, mutta olen myös kuullut siitä, että lastensuojelusta irtisanotaan ihmisiä. Uskomatonta! Luulisi, että se olisi se yksi taho, josta ei olisi oikeasti varaa irtisanoa ketään, kun uutisia lukee.

Vierailija
19/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole moista huudellut, toki olen sitä mieltä, että jokainen töihin kykenevä olisi velvollinen menemän töihin. Olen kyllä osani tehnyt, huoli pois.

Miksi hermostut kun joku tietty ei halua olla virkamies? Siksikö, että et saa pomottaa, alistaa ja pompotella vai siksikö ettei parittaminen onnistu?

Vierailija
20/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulet saavasi eläkeputken? Ja varmaan vuoden edestä liksaakin.

Aika monessa valtion virastossa ja laitoksessa on käyty muutosneuvottelut joko viime syksynä tai ne on aloitettu tammi/helmikuussa ja päättyvät kutakuinkin nyt.

Oma alani on ely-keskuksessa maatalouden valvonnan parissa. Määräaikaisia sopimuksia ei enää uusita, 12 virkasuhdetta päättyy kokonaan ja ero- tai muutosturvapakettia tarjottiin vain 60 vuoden rajapyykin ylittäneille, joita ei omassa yksikössäni ollut lainkaan.

Minulla viimeinen työpäivä on 24.5. Nyt saan käyttää 1 palkallisen työpäivän viikossa työllistymistoimiin eli esimerkiksi mahdollisen uuden työpaikan työhaastatteluun. Tosin ei ole tiedossa mitään, vaikka olen jo useita hakuja tehnyt. Olen optimistinen ainakin vielä ja mielelläni olisin koko kesän jouten, mutta saa nähdä miten asiat etenee.