Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen yksi irtisanottavista virkamiehistä

Vierailija
21.04.2024 |

Koska valtio säästää.

Olen oikeasti vain iloinen tästä. Olen niin väsynyt ylipitkiin työpäiviin lastensuojelussa. Olen kaikkeni antanut, eikä ole enää annettavaa. Lasten vanhemmat ovat hirveitä. 

Otan mielelläni eropaketin, ja eläkeputken. Ihan sama, miten jatkossa pärjättään.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen on 60 % palkasta -  verot.

Ansiosidonnaisesta poistettiin lapsikorotukset huhtikuussa ja syksyllä se porrastetaan eli 2 kuukautta saa täyttä ja sitten 80 % ja jonkun ajan päästä 75 %.

Ansiosidonnaista saa 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden tammikuussa. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

Vierailija
22/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava Miloeerikaa odotellessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraava Miloeerikaa odotellessa.

Se on just niin, vaikka en sitä tietysti toivokaan, syyttömiä lapset ovat tähän.. tietysti heitä pitäisi suojella, mutta ei sitä kukaan hyväntekeväisyytenä tee. Sen verran rankkaa.

Vierailija
24/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä kuinka joku yksittäinen työpaikka KEHTAA ruikuttaa ja vainota yksittäisen ENTISEN työntekijän perään 24/7 7 päivänä viikossa ma-su yli 10 vuotta putkeen. Täytyy olla todella SAIRAS.

Vierailija
25/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma!

Saat leikatun ansiopäivärahan.

Vierailija
26/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisesta poistettiin lapsikorotukset huhtikuussa ja syksyllä se porrastetaan eli 2 kuukautta saa täyttä ja sitten 80 % ja jonkun ajan päästä 75 %.

Ansiosidonnaista saa 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

1. porrastusleikkurin jälkeen saa vajaa puolet palkasta ja veroa menee 25 %. Suomalaisen mediaanipalkasta eli 3300 euron palkasta käteen jää 1200 euroa. Kannattaa löytää mikä vaan kokoaikainen työ ennen kun joutuu leikkuriin. Lisäksi kannattaa olla riittävästi säästöjä.

Vierailija
27/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota, lähihoitajista on pulaa, logistiikkatyöt vetää aina, Scanian hytissä on nykyään tilaa lihavammallekkin kokoomuksen äänestäjälle. Kunhan toi Orpo saa yhteiskunnan kuntoon, niin alkaa sitten toi raksapuoli vetämään. Jos hyvin syönyt jakkukalkkuna lähtee nyt amikseen niin ehtii kahdessa vuodessa ammattiin ja saa fysiikan kuntoon!

Nähtävästi eläkeikä nostetaan 71 vuoteen jo 2025 alkaen ja ne eläkeputket voi unohtaa, niin ehtii vielä Marjatta ja Eino kantaa monta lankkua rakennussiivouksen toimialalla. 

Vierailija
28/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ihan varma että pääset lähteen? Jos ne tykkää niin jatkat eläkkeeseen asti.

Vierailija
29/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että työttömäksi jääneet ovat työttömiä loppuiän? Minulla on nuo kaikki pelit ja vehkeet ja enemmänkin omaisuutta. Uusi työpaikka on löytynyt aina 3 kk sisällä. Mihinkään kelan "kuus sataseen" en todellakaan elämässä ala tyytymään. Vähintään 2000€/kk saa käteen lähes mistä vain oikeasta työstä melkein ilman koulutusta.

Vierailija
30/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. Ei lastensuojelusta olla ketään irtisanomassa tai jos irtisanotaan niin ne päätökset tehdään hyvinvointialuetasolla. 

Vierailija
31/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministerihän halusi saada kaikki työttömät sosiologitkin lastensuojeluun tekemään huostaanottoja. Ei sieltä pätevälle työt lopu. Huuhaa höpötystä.

Vierailija
32/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis oikeutettu lisäpäiviin, vai mitä tarkoitat vanhanaikaisella sanonnalla "eläketputkella"? Tiesithän, että olet silloin ihan normaalisti työtön työnhakija ja sinulla on työnhakuvelvollisuus?

Vierailija
33/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet saavasi eläkeputken? Ja varmaan vuoden edestä liksaakin.

Aika monessa valtion virastossa ja laitoksessa on käyty muutosneuvottelut joko viime syksynä tai ne on aloitettu tammi/helmikuussa ja päättyvät kutakuinkin nyt.

Oma alani on ely-keskuksessa maatalouden valvonnan parissa. Määräaikaisia sopimuksia ei enää uusita, 12 virkasuhdetta päättyy kokonaan ja ero- tai muutosturvapakettia tarjottiin vain 60 vuoden rajapyykin ylittäneille, joita ei omassa yksikössäni ollut lainkaan.

Minulla viimeinen työpäivä on 24.5. Nyt saan käyttää 1 palkallisen työpäivän viikossa työllistymistoimiin eli esimerkiksi mahdollisen uuden työpaikan työhaastatteluun. Tosin ei ole tiedossa mitään, vaikka olen jo useita hakuja tehnyt. Olen optimistinen ainakin vielä ja mielelläni olisin koko kesän jouten, mutta saa nähdä miten asiat etenee.

Äänestitkö Kokoomusta vai PS?

Vierailija
34/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet saavasi eläkeputken? Ja varmaan vuoden edestä liksaakin.

Aika monessa valtion virastossa ja laitoksessa on käyty muutosneuvottelut joko viime syksynä tai ne on aloitettu tammi/helmikuussa ja päättyvät kutakuinkin nyt.

Oma alani on ely-keskuksessa maatalouden valvonnan parissa. Määräaikaisia sopimuksia ei enää uusita, 12 virkasuhdetta päättyy kokonaan ja ero- tai muutosturvapakettia tarjottiin vain 60 vuoden rajapyykin ylittäneille, joita ei omassa yksikössäni ollut lainkaan.

Minulla viimeinen työpäivä on 24.5. Nyt saan käyttää 1 palkallisen työpäivän viikossa työllistymistoimiin eli esimerkiksi mahdollisen uuden työpaikan työhaastatteluun. Tosin ei ole tiedossa mitään, vaikka olen jo useita hakuja tehnyt. Olen optimistinen ainakin vielä ja mielelläni olisin koko kesän jouten, mutta saa nähdä miten asiat etenee.

Toivon todella, että löydät uuden työpaikan pian.

Tällä hetkellä on valitettavasti työnantajan markkinat. Törmäsin eilen entisen työnantajani hakuilmoitukseen, jossa tarjottiin töitä samalla tittelillä kuin 10v. sitten, mutta nyt monipuolisemmalla työnkuvalla + enemmän vastuuta. Palkaksi tarjottiin 2 700e/kk, mutta sain 10 v. sitten 2 900e/kk. Ihan käsittämätöntä, kun yritys on kuitenkin kasvanut tasaisesti ja viivan alle on jäänyt vuosi vuodelta enemmän viivan alle.

Vierailija
35/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan muutaman kuukauden olet ollut TE-toimiston ahdisteltavana niin alkaa taas työnteko kiinnostamaan.

.. TE-toimiston puhelinsoitto-tekstaripäivässä- virkailjoista vähennetään aivan ensimmäisenä.

Vierailija
36/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota, lähihoitajista on pulaa, logistiikkatyöt vetää aina, Scanian hytissä on nykyään tilaa lihavammallekkin kokoomuksen äänestäjälle. Kunhan toi Orpo saa yhteiskunnan kuntoon, niin alkaa sitten toi raksapuoli vetämään. Jos hyvin syönyt jakkukalkkuna lähtee nyt amikseen niin ehtii kahdessa vuodessa ammattiin ja saa fysiikan kuntoon!

Nähtävästi eläkeikä nostetaan 71 vuoteen jo 2025 alkaen ja ne eläkeputket voi unohtaa, niin ehtii vielä Marjatta ja Eino kantaa monta lankkua rakennussiivouksen toimialalla. 

Tota, mun selällä ei tehdä mitään hoito- tai siivousalan duunia. Näin köyhänä inulla ei ole ajokorttiakaan.

Vierailija
37/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan muutaman kuukauden olet ollut TE-toimiston ahdisteltavana niin alkaa taas työnteko kiinnostamaan.

.. TE-toimiston puhelinsoitto-tekstaripäivässä- virkailjoista vähennetään aivan ensimmäisenä.

TE-toimiston virkailijat on 1.1.2025 alkaen kunnissa töissä.

Vierailija
38/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tiedoksi:

"Eläkeputki poistuu yli 55-vuotias, katso, mitkä asiat muuttuvat

Työttömyysturvan lisäpäivät poistuvat, ja niiden tilalle tulee uusi muutosturvakokonaisuus 55 vuotta täyttäneille. Lakimuutokset tulevat voimaan vuoden 2023 alussa."

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/bcc70fee-95cd-4593-b4d6-7096a7619b34

Vierailija
39/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan yksityiselle töitä hakemaan ja sitä parempaa palkkaa nauttimaan.

Pätevät virkamiehet varmasti haluttua työvoimaa. Avokonttoriin vaan tulosta tekemään.

Vierailija
40/48 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallituksemme ottaa ne eläkepaketitkin pois ja voi että ne on taitavia siinä.